Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mslik
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2024 11:42

Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Mslik »

Hallo allemaal,

Ik word de laatste weken echt platgebeld door van die telefonische verkopers van Nederlands Energie Beheer, Nederlands Energie Collectief, Het Energie Collectief en nog vele andere benamingen. Ze beginnen allemaal hetzelfde, wij hebben ooit u voor een energie contract afgesloten. Of wij hebben uw ooit geadviseerd over een energie contract. Best knap dat wel 5 verschillende bedrijven mij hebben aangesloten of geadviseerd. Uiteraard onzin want ik regel het al mij hele leven zelf.

De reden dat ze dit zeggen is omdat ik in het belmijnniet register sta, dus ze moeten een vorm van een aanleiding hebben om mij te bellen. Dat ik de smoes, u heeft ooit met onze enquete meegedaan, nog niet gehoord heb is een wonder.

Ik zeg (tot nu toe) nog altijd beleefd, nee hoor meneer/mevrouw ik regel dat altijd zelf dus ik heb geen interesse. Maar bemerk met de laatste paar telefoontjes dat ze dan een hele agressieve houding aannemen. Vannochtend nog belde weer zo'n dodo van Het energie collectief. Ik bedank hem voor zijn verhaal, waarna ik te horen krijg op een agressieve toon, Meneer U luister helemaal niet goed. Nou en nu helemaal niet meer was mijn antwoord en ik hang op. Vorige week was er een mafklapper die mij ging overtuigen dat zij echt wel voor mij het energie contract hadden geregeld. Toen ik vroeg, bij welke leverancier zit ik dan, kwamen ze met Greenchoice aan. Waar ik al een dikke 17 jaar niet meer bij zit. Toen ik hem daarop een beetje lacherig (sorry ik moest keihard lachen van binnen) aansprak werd hij boos en ging hij over dat ik de beste deal van het moment zou missen, en dat ik diegene was die een idioot was. Net niet zijn woorden maar daar kwam het wel op neer.

Afijn, ik raak totaal niet onder de indruk van dit soort praktijken. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dit wel zijn, en wellicht via dat soort nare bedrijven zich een contract aan laten smeren. Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen, en vooral is hier niets aan te doen? Moet er niet een instantie ons beter beschermen?

Vriendelijk groetend,

Michiel

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door bennie02 »

ik leg hem er gewoon naast en na een min of 5 hebben ze meestal wel opgehangen ,of als ik geen tijd heb hang ik meteen op als ik zo'n beller hoor

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent toch prima beschermd? Hoorn op de haak of op het rode telefoontje klikken. Klaar.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als dit soort volk eens verplicht gerecruiteerd wordt voor de zorg of voor de bouw, dan hebben we al die mensen van buitenaf die meneer wolters zo noodzakelijk vind niet meer nodig.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door witte angora »

zorg - ongeschikt
bouw - ongeschikt
leger - ongeschikt
kantoorwerk - ongeschikt
vakkenvuller - ongeschikt
kledingverkoper - absoluut ongeschikt
schoffelen - ongeschikt
schoonmaker - ongeschikt
elektra - ongeschikt
meubelmaker - ongeschikt
schoenmaker - ongeschikt

Dus ja, ze moeten toch wat om een inkomen te genereren.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door jochemd »

Mslik schreef: Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen, en vooral is hier niets aan te doen? Moet er niet een instantie ons beter beschermen?
Gesprek opnemen, toestemming geven om jouw eenmalig email met een vrijblijvend aanbod op te sturen, aanbod accepteren, AVG inzageverzoek sturen waarin je vraagt hoe ze aan je persoonsgegevens komen, na 10 dagen annuleren en klachten indienen:
  • ACM: komt op de lijst en wordt eens in de paar jaar gehandhaaft
    AP: zegt eens in de paar jaar foei tegen een callcenter
    RCC: zegt na een maand of 3 foei tegen het callcenter
    energie maatschappij: gaat beloven dat het nooit meer gebeurd
Ik heb dit een paar jaar gedaan en heb inmiddels geen last meer van callcentra die mij energie proberen te verkopen. Maar dat zou ook kunnen zijn omdat ze op een gegeven moment andere producten zijn gaan verkopen en toen aanliepen tegen een handhaver die er wel bovenop zit.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door BL2 »

Mslik schreef:
14 feb 2024 12:08
......Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.....
Geen enkele ervaring mee, ze bellen nooit. Wel staan ze soms voor de deur, na een halve zin zeg ik altijd netjes "doei" en hup, dicht is de voordeur......

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
14 feb 2024 17:31
kledingverkoper - absoluut ongeschikt
Je wil niet weten wat voor types op een vacature om in een schoenenwinkel te werken afkomen. Mijn ouders hebben het maar opgegeven. Ze willen allemaal geen koopavonden of zaterdagen werken, dragen schoenen die al jaren uit de mode zijn terwijl ze claimen dat ze altijd met de mode meegaan (doe je dat niet en je geeft het aan, geen probleem, leren kan altijd) en dan willen ze eigenlijk ook alleen in de winkel staan. Schoonmaken, het magazijn opruimen, dat wil men allemaal niet doen. Uiteindelijk hebben mijn ouders een 14-jarige gevonden, die begon met de ramen van de etalage en de toiletten poetsen. Die laat echter zien interesse te hebben, praat makkelijk met de klanten en snapt het. Die mag dus ook gewoon meehelpen in de winkel als ze haar werk heeft gedaan en dat zijn voor haar leuke uren.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Even zeggen dat je de telefoon aan je partner geeft die daar over gaat, neerleggen zonder verbinding te verbreken en thats it.

jacques09
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2006 14:07

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door jacques09 »

net een geval gehad mij mijn 87 jarige moeder gebeld door waardeloze klub eco-advies onbereikbaar en hebben mijn moeder een contract aangesmeerd bij greenchoise onder vermelding dat ze van energie direct waren ze weten alles van de prospect dus waar zijn we met gdpr nergens toch en dat systeem met voice log moet ook maar eens gauw de prullenbak in laat ze gewoon een contract emailen dat je het kunt nalezen en retour sturen dan zit zoeen mensje niet in de zenuwen ze had nog een contract maar plakken er gewoon weer een 3 jarig contract tegen aan en de afkoop daarover praten ze niet over waardeloos systeem en bel me niet register bestaat niet meer hoe kom je er van af (bv voor ouderen!)

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zo gauw ik iets als energie, voordeel, collectief, stunter etc hoor hang ik gewoon op. Hoe simpel kan het zijn.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mslik schreef:
14 feb 2024 12:08
Moet er niet een instantie ons beter beschermen?
Waarom moet er iemand of iets anders altijd iets doen. In dit geval is het simpel. Ophangen of de rode knop indrukken. Ga niet eens met ze in gesprek maar hang meteen op. Een andere zeer effectieve methode is je vaste telefoon lijn opzeggen. Sindsdien krijgen we bijna nooit meer van dit soort telefoontjes.
En mijn moeder van 92 heeft ook een goede methode. Haar antwoord is altijd bel mijn zoon maar die regelt alles. Gek genoeg vragen ze nooit om mijn nummer :D

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door xflorisx »

Bel mij niet register: bestaat dat nog? Nooit gebruiken, want dan is jouw nummer bekend,
Volgens mij moeten ze nog na afloop een bandje laten horen dat je je kunt afmelden als oud klant. Recht van verzet etc. Daar zou ik direct over beginnen. Ze zijn verplicht om je uit te schrijven.
Ik word trouwens nooit meer gebeld. Ik heb de mensen altijd netjes te woord gestaan (niet schelden oid). Ben waarschijnlijk toch op een zwarte lijst gekomen als ongeschikte klant.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door kuklos »

Dirkie schreef:
15 feb 2024 09:30
Mslik schreef:
14 feb 2024 12:08
Moet er niet een instantie ons beter beschermen?
Waarom moet er iemand of iets anders altijd iets doen.
Omdat sommige mensen kwetsbaar zijn, dan wel worden. Mijn ouders zijn ook in de 90 en worden nu vatbaarder voor dit soort scams omdat ze mentaal achteruit gaan. Dus die oproep dat een ander, in dit geval de overheid, iets zou moeten doen snap ik wel.

Doch, ik ben het ook met je eens, en met alle anderen, direct ophangen.
"Geen interesse"
*klik*

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou moet ik ook wel zeggen dat sommige van dat soort verkopers zo verblind zijn door het idee dat de ander een achterlijke aardappel is dat ze totaal niet door hebben dat de ander er niet in trapt. En maar doordrammen...

rdvj
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2024 10:20

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door rdvj »

Het bulkt al van de instanties. U laat zichzelf plat bellen, dus u heeft helemaal geen bescherming nodig Regel gewoon zelf dat dat stopt door niet meer op te nemen.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dirkie schreef:
15 feb 2024 09:30
(…) En mijn moeder van 92 heeft ook een goede methode. Haar antwoord is altijd bel mijn zoon maar die regelt alles. Gek genoeg vragen ze nooit om mijn nummer :D
Heel herkenbaar. Mijn moeder deed dat ook. Opdringerige colporteurs aan de deur joeg ze briesend weg, zwaaiend met haar wandelstok :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn vader was hartstikke doof... :lol: :mrgreen:

harmprive
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2020 11:31

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door harmprive »

4-4-24
wanneer stopt #Radar of #Kassa nu eens deze telefoon terreur door #greenchoise ?
ze bellen mij 2x per maand, gelukkig heb ik hun nummer als spam genoteerd dus komen ze niet door, al zie ik wel steeds dat men heeft geprobeert te bellen

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door kuklos »

harmprive schreef:
04 apr 2024 16:04
4-4-24
wanneer stopt #Radar of #Kassa nu eens deze telefoon terreur door #greenchoise ?
ze bellen mij 2x per maand, gelukkig heb ik hun nummer als spam genoteerd dus komen ze niet door, al zie ik wel steeds dat men heeft geprobeert te bellen
:?: :?: :?:
Radar en Kassa kunnen het hooguit aankaarten in hun programma, het daadwerkelijke stoppen kan alleen de organisatie waarover het gaat doen.

Plaats reactie