Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

angel1978 schreef:
19 dec 2022 19:29
Henk Terpstra schreef:
19 dec 2022 18:45
Dat is een goede optie. Als je in de gelegenheid bent ze zelf te installeren. Eventueel met hulp. MetDat verhaal van een nieuwe meterkast is onzin. Je hoeft alleen twee veiligheden er tussen te plaatsen. Z.g. Stotsen. De analoge kwh. meter kun je gewoon gebruiken en laten zitten. Die z.g. "slimme " digitale meter is een laboratorium instrument. Een illegaal product wat de nutsbedrijven op de markt hebben gebracht. Telt in veel gevallen dubbel vooruit. Bv., als je wasmachine aan staat en de verwarming van de wasmachine bij komt. Springt hij twee maal naar voren. De technische verklaring heb ik meermalen vermeld, maar wordt niet geplaatst omdat een verslag geven dat niet kan begrijpen.! Heb er voor iemand een rechtszaak mee helpen winnen.
Nog twee minpunten. Men kan op het hoofdkantoor aflezen of iemand thuis is of langdurig afwezig. Uw verbruik is dan lager. Geen TV. en wasmachine. Verder is het zo, dat de slimme meter registreert, wat u terug levert . In de zomermaanden is dat veel. In de wintermaanden weinig. Dan moet u duur bijkopen, omdat u veel verbruik heeft. Wat u in de zomermaanden heeft opgewekt mag u goedkoop per kWh. storneren heet dat met een mooi woord voor 6 ct.per kWh. Straks niets meer.! U bent groot opwekker voor de energie bedrijven. Met uw investering. Bingo zegt de nuts.
U denkt foutje met de aanleg van het kabel netwerk. Dat kabel netwerk heeft u al betaald . En ook het netwerk met laadpalen voor de E. auto.
Als straks de subsidie af kalft, koopt niemand meer de meest vervuilende auto wereldweit. Groet, Henk Terpstra. Vragen via de reactie radar.
Mijn hemel wat een brei aan onzin
Met dat verhaal van een nieuwe meterkast is onzin.

Dan hebben wij zeker pech gehad, de zonnepanelen konden op de oude meterkast niet aangesloten worden...Wie kraamt hier onzin uit...

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan had u misschien nog oude smeltzekeringen, oftewel stoppen

16again
Berichten: 16108
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
19 dec 2022 20:40
Het enige wat een netbeheerder theoretisch zou kunnen zien, is je stroomverbruik. Niets meer en niets minder. De rest van de spookverhalen is niet meer dan bullsh!t.
Die netbeheerder mag maar 12x per jaar je verbruik uitlezen, en ziet dan alleen het totale maandverbruik.
Als ik iets niet zou vertrouwen, zijn het al de extra apps, die het wel mogelijk maken om elke paar minuten een grafiekje laten veranderen. En voor die apps kies je zelf.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Geachte redactie, Waar is mijn uitgebreide reactie gebleven? Henk Terpstra, Heeft u een mail gehad van de Energie bedrijven? Triest.
Graag wel een reactie . Henk Terpstra,.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Beste Angel 1978. Als u na het plaatsen van een nieuwe meterkast wel uw zonnepanelen kunt aansluiten; was dat ook mogelijk geweest met uw oude
meterkast, Tenzij er nog porseleinen schroefzekeringen in de meterkast zaten. Ook in Amsterdam Centrum waar ik ooit gewerkt heb, Kocht wat computers in voor Fa. TAS. Bleken ze niet te werken Fase spanning 127 V. Destijds .Via aarde werkten ze wel. Was er 220 Volt.

Het is standaard beleid om de meterkast te vervangen. Je wilt wat verdienen aan het klimaat.

Beste Angel 1978 ik kan alleen een definitief oordeel plaatsen over uw meterkast als ik een foto zie.. Maar u heeft al een vervanging laten plaatsen..

Goede feestdagen.. Vr. groet, Henk terpstra.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De enorme onzin die u een uitgebreide reactie noemd gaat zelfs de redactie hier te ver.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Henk Terpstra schreef:
19 dec 2022 23:53
Geachte redactie, Waar is mijn uitgebreide reactie gebleven? Henk Terpstra,
Die staat er (helaas) gewoon nog.

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door rwolters »

angel1978 schreef:
19 dec 2022 19:29
Henk Terpstra schreef:
19 dec 2022 18:45
Dat is een goede optie. Als je in de gelegenheid bent ze zelf te installeren. Eventueel met hulp. MetDat verhaal van een nieuwe meterkast is onzin. Je hoeft alleen twee veiligheden er tussen te plaatsen. Z.g. Stotsen. De analoge kwh. meter kun je gewoon gebruiken en laten zitten. Die z.g. "slimme " digitale meter is een laboratorium instrument. Een illegaal product wat de nutsbedrijven op de markt hebben gebracht. Telt in veel gevallen dubbel vooruit. Bv., als je wasmachine aan staat en de verwarming van de wasmachine bij komt. Springt hij twee maal naar voren. De technische verklaring heb ik meermalen vermeld, maar wordt niet geplaatst omdat een verslag geven dat niet kan begrijpen.! Heb er voor iemand een rechtszaak mee helpen winnen.
Nog twee minpunten. Men kan op het hoofdkantoor aflezen of iemand thuis is of langdurig afwezig. Uw verbruik is dan lager. Geen TV. en wasmachine. Verder is het zo, dat de slimme meter registreert, wat u terug levert . In de zomermaanden is dat veel. In de wintermaanden weinig. Dan moet u duur bijkopen, omdat u veel verbruik heeft. Wat u in de zomermaanden heeft opgewekt mag u goedkoop per kWh. storneren heet dat met een mooi woord voor 6 ct.per kWh. Straks niets meer.! U bent groot opwekker voor de energie bedrijven. Met uw investering. Bingo zegt de nuts.
U denkt foutje met de aanleg van het kabel netwerk. Dat kabel netwerk heeft u al betaald . En ook het netwerk met laadpalen voor de E. auto.
Als straks de subsidie af kalft, koopt niemand meer de meest vervuilende auto wereldweit. Groet, Henk Terpstra. Vragen via de reactie radar.
Mijn hemel wat een brei aan onzin
En het erge is dat die onzin straks ook nog in google zoekresultaten komt waardoor veel mensen denken dat het klopt.

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
20 dec 2022 06:31
De enorme onzin die u een uitgebreide reactie noemd gaat zelfs de redactie hier te ver.
En dat wil wat zeggen gezien de onzin die normaal gewoon blijft staan.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door de auditu »

Henk Terpstra schreef:
20 dec 2022 00:26
Beste Angel 1978. Als u na het plaatsen van een nieuwe meterkast wel uw zonnepanelen kunt aansluiten; was dat ook mogelijk geweest met uw oude
meterkast, Tenzij er nog porseleinen schroefzekeringen in de meterkast zaten. Ook in Amsterdam Centrum waar ik ooit gewerkt heb, Kocht wat computers in voor Fa. TAS. Bleken ze niet te werken Fase spanning 127 V. Destijds .Via aarde werkten ze wel. Was er 220 Volt.

Het is standaard beleid om de meterkast te vervangen. Je wilt wat verdienen aan het klimaat.

Beste Angel 1978 ik kan alleen een definitief oordeel plaatsen over uw meterkast als ik een foto zie.. Maar u heeft al een vervanging laten plaatsen..

Goede feestdagen.. Vr. groet, Henk terpstra.
Wat u nu aanhaalt, is iets dat in de jaren vijftig rond Amsterdam voorkwam. Nu mogen we gerust aannemen dat er in Nederland overal dezelfde netspanning is. Ik begrijp ook de door u aangehaalde relatie tussen smeltzekeringen of automaten en netspanning niet.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door PGros »

Ook als ik thuis ben kijk ik wel eens geen tv en sla ook wel eens een wasje over.
Als ik weg ben gaan de lichten ook automatisch aan.
Als ik altijd om 6 uur gas verbruik en dan een keer niet, ben ik dan weg of laat ik bezorgen?

Piet moenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2023 20:20

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door Piet moenen »

10 panelen voor 4000 euro? Das per paneel 400 euro... zijn die voorzien van een gouden biesje ofzo?

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Piet moenen schreef:
22 sep 2023 20:25
10 panelen voor 4000 euro? Das per paneel 400 euro... zijn die voorzien van een gouden biesje ofzo?
Als dat inclusief installatie en omvormer is, dan is dat een hele nette prijs.
Betreft het alleen de panelen, dan zijn het dure panelen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tweedehands zonnepanelen, is dat een goed idee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Piet moenen schreef:
22 sep 2023 20:25
10 panelen voor 4000 euro? Das per paneel 400 euro... zijn die voorzien van een gouden biesje ofzo?
Het was dan ook de prijs van bijna een jaar geleden... :wink:

Plaats reactie