LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vastrecht watermeter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Karinb88
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2018 09:08

Vastrecht watermeter

Ongelezen bericht door Karinb88 »

Hallo,

Ik kom er zojuist achter dat er in mijn huurwoning een grotere/zwaardere watermeter zit, waar ik dus flink voor betaal!

Dit is mij niet verteld door de woningbouw van te voren. Deze beweren nu net dat zij niets met de watermeters te maken hebben en dat het iets is tussen mij en evides.
Evides heeft me op hun beurt kunnen vertellen dat het plaatsen van een nieuwe (standaard) meter zo'n 700 a 800 euro zou kosten!! En heeft bevestigd dat er nu dus een zware meter zit en geen standaard. Deze zit er kennelijk al sinds 2005, dus de vorige bewoners zullen deze geplaatst hebben/laten plaatsen.

Nu vraag ik mij af, is dat werkelijk voor mijn eigen rekening? Vind het nogal een kostenpost voor een huurwoning.

stofzuigertje

Re: Vastrecht watermeter

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij mijn bedrijf zit er ook een, en die vervangen naar huis meter na kapot vriezen was gratis.....
Soms monteren ze bij defect wegens niet op voorraad een grotere maar jammer.... ze mogen een grotere meter plaatsen.

Op langere termijn verdien je de kosten wel terug.
Wel vreemd dat ik geen €800,- maar €138,- ex BTW moest betalen!
Blijkbaar ook hier per water aanbieder andere tarieven.

Gesloten