LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Essentjaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Felix2016
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2016 08:04

Vraag over Essentjaarafrekening

Ongelezen bericht door Felix2016 »

Heb een vraag over de jaarrekening van essent ben al jaren klant en ben nu sinds 2 jaar uit de wsnp maar nu heb ik een jaarafrekening gekregen van 96.00 bijbetalen maar heb een wwb uitkering en kan dat niet missen heb zelf voor gesteld te in 2 te betalen maar dan komen er alsnog aanmakingskosten overheen de klantvriendelijk heid is verders te zoeken en beetje begrip van zo'n groot bedrijf zou beter zijn
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jul 2016 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: duidelijkere titel

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vraag over Essentjaarafrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zit al een behoorlijke tijd tussen het moment dat de meterstanden worden opgenomen en het moment dat je moet betalen. Bij het opnemen van de meters had je al kunnen weten dat je zou moeten bijbetalen. En had je dus al kunnen beginnen met geld reserveren. Zeker als het om een relatief klein bedrag gaat (al zal dit voor jou anders aanvoelen).

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Vraag over Essentjaarafrekening

Ongelezen bericht door thecure »

punten en komma's kosten niets hoor!

stofzuigertje

Re: Vraag over Essentjaarafrekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit is een bekend probleem.
Als je 1x€1000,- had gekregen was er moeiteloos een regeling getroffen..

Maar als je meerdere kleine onder de €100,- die ook kunnen oplopen dan weigerde elk bedrijf.
Het is maar... dus niet zeuren.

De enige manier is berekening en brief van jou Schuld Hulp Verlener en als die vraagt is het misschien om in plaats van 2x zelf 4x vaak mogelijk.
Met berekening dat je nauwelijks iets over hield en bovendien zul je voor volgend jaar iets hoger voorschot bedrag krijgen dus in 2x is tekort...
in 4x en tevens rekening houdende met de verhoogde nieuwe maand termijn lijkt me via WSNP uitvoerder beter.

Ja, ik ga dus wel iets verder want in 2x vergeet je de verhoogde maand voorschotten die na elke bijbetaling vrijwel altijd volgen...
net als mijn teruggave een lager voorschot bedrag opleverde.
Daarom ga ik voor 3 of 4x €25,- betalen....
maar niet zelf regelen maar die persoon laten doen die alles voor jou regelde...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vraag over Essentjaarafrekening

Ongelezen bericht door berndv »

een bedrijf is niet verplicht om een regeling te treffen en als ze het al wel doen, mogen ze hier natuurlijk hun eigen voorwaarden aan stellen, binnen alle redelijkheid. Jij krijgt een rekening, die moet je betalen, maar kan je niet. Als je dan via een regeling de rekening alsnog betaald, is de uiterste betaaltermijn verstreken voordat het gehele bedrag binnen is (anders had je ook geen regeling hoeven treffen).

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vraag over Essentjaarafrekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact. En dus zijn dan de incassokosten verschuldigd, er vanuit gaande dat de 14-dagenbrief is/ wordt verzonden.

@stofzuiger: de Wsnp is al twee jaar geleden... Die bewindvoerder doet niets meer hoor!

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Vraag over Essentjaarafrekening

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En verhoog je maandelijkse termijn.
Beter maandelijks iets teveel betalen en dan na een jaar geld terug, dan na een jaar een groot bedrag bij betalen

Gesloten