Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je verwacht het niet.... :lol:
Energieleverancier Hollandse Energie Maatschappij (HEM) krijgt een boete van ruim 1 miljoen euro. Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het bedrijf zich schuldig gemaakt aan agressieve handelspraktijken bij telefonische verkoop.
https://nos.nl/artikel/2515320-energiel ... -1-miljoen

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dat zal wel een foutje zijn , :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bezorgdeburger
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
03 apr 2024 17:50
Je verwacht het niet.... :lol:
Energieleverancier Hollandse Energie Maatschappij (HEM) krijgt een boete van ruim 1 miljoen euro. Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het bedrijf zich schuldig gemaakt aan agressieve handelspraktijken bij telefonische verkoop.
https://nos.nl/artikel/2515320-energiel ... -1-miljoen
Onbegrijpelijk dat ze HEM niet de licentie ontnemen.

Als je zo je bedrijf runt zou zo'n bedrijf toch niet meer mogen bestaan?

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gelukkig zit er geen HAAR in de soep...

Speedy123
Berichten: 1223
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

SandraE schreef:
30 mar 2024 14:54
SandraE schreef: Er zit een verschil in van
€ 0.63 per KWH
En € 2.13 M3!
Wow. Ik betaal bij Essent 0,26 per KwH en 1.22 per Kuub gas incl.

En dan krijg ik na drie jaar 600 euro terug.

Nadiene
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2024 08:23

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Nadiene »

Net als karinbB heb ik bij de geschillencommissie een klacht ingediend. Deze mensen moeten worden vervolgd zelfs na een boete van 1,1 miljoen zijn ze nog hardleers. In mijn geval hebben zij zonder overleg de spelregels veranderd, dan kan ik dat ook. SandraE ga ermee na de geschillencommissie en blijf aandringen op een voice log, maar ga vooral niet bij de pakken neerzitten. Iedereen maakt fouten, waaronder ikzelf, maar zo'n nachtmerrie verwacht je toch niet. Sterkte!!!

Josie_zondernaam
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2024 14:36

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Josie_zondernaam »

Ook wij zijn de dupe van deze partij! Helaas te laat achtergekomen krijgen ze slecht te pakken na een gigantische rekening die niet klopt te hebben ontvangen. Pas op want ze opereren ook onder Allrouns Hollands Energie https://g.page/r/CWf3un7jsVnJEBM/review Je kan hier ook reviews achter laten.

Zie ook kvk: 74513907 daar staan ze ook met adnere handelsnamen op.

Clau66
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2024 21:21

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Clau66 »

Ook ik ben er ingetrapt met een vrij agressief telefoongesprek waarbij HEM bleef doorzetten dat ze het overnemen van Hollandstroom en dat de energieprijzen goedkoper zouden zijn.
De energieprijzen blijven veel en verl hoger te zijn.
Ik ga contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekekering om van hem te proberen af te komen.

karinBb
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2024 20:46

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door karinBb »

Vanmorgen sprak mijn man een pakketbezorger, deze vroeg om een handtekening voor ontvangst van een pakket, mijn man zei:
ik zet een kruisje want ik denk dat handtekeningen van pakketbezorgers soms worden verkocht
Ja, zei de pakketbezorger, dat heb ik zelf meegemaakt met HEM Energie, dus u heeft groot gelijk om niet uw eigen handtekening te zetten.

Graag zou ik van andere mensen willen horen of zij ook dit vermoeden hebben

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus een pakketje van de BOL levert via een pakketbezorger een ongevraagd contract met de HEM op? Zoiets?

Thijs124
Berichten: 709
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Klinkt wel erg paranoia.
Ik zet al minstens 15 jaar geen handtekening meer bij een nieuw contract van energie en Telekom bedrijven.
Mail of webformulier compleet ingevuld met persoonlijke gegevens en retour gestuurd.
Maar geen stuk papier met een gekopieerde handtekening.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Moneyman »

karinBb schreef:
09 apr 2024 22:16
Vanmorgen sprak mijn man een pakketbezorger, deze vroeg om een handtekening voor ontvangst van een pakket, mijn man zei:
ik zet een kruisje want ik denk dat handtekeningen van pakketbezorgers soms worden verkocht
Hahaha alsof er iemand ooit een echte, fatsoenlijke handtekening kan zetten op zo'n apparaat :mrgreen:

Los daarvan: niet al alles geloven wat er gezegd wordt, want dan wordt je compleet paranoïde.

Lady1234
Berichten: 27165
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

karinBb schreef:
09 apr 2024 22:16
Vanmorgen sprak mijn man een pakketbezorger, deze vroeg om een handtekening voor ontvangst van een pakket, mijn man zei:
ik zet een kruisje want ik denk dat handtekeningen van pakketbezorgers soms worden verkocht
Ja, zei de pakketbezorger, dat heb ik zelf meegemaakt met HEM Energie, dus u heeft groot gelijk om niet uw eigen handtekening te zetten.

Graag zou ik van andere mensen willen horen of zij ook dit vermoeden hebben
Broodje aap verhaal. Zo’n handtekening op dat apparaat lijkt nergens op.

Doncky
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2024 09:30

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Doncky »

Beste allemaal,
Heeft er iemand ervaring met het 'vernietigen overeenkomst' met de HEM? En hoe is dit gegaan? Hier heb je volgens de ACM recht op als je misleid bent door de verkoper. Artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek omschrijft dit recht.

Ani2607
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2024 22:00

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Ani2607 »

Heel verhaal hier. Vader is in september 2023 door een babbeltruc overgegaan naar HEM. Hij heeft nooit mails of een overeenkomst gezien blijkbaar dus ook het de papieren voor ontbinding zijn er nooit geweest. Ik heb z’n laptop / e-mails bekeken en iOS geen berichten gehad. Nu heeft hij van september 2023 tot februari 2024 betaald aan HEM en is toen benaderd door Clean Energy. Daar is vervolgens 24 februari naar overgestapt zonder dat hij blijkbaar door had dat er een boete kon volgen. Vervolgens 1 maart telefoontje van HEM en daar is hij per 1 april ineens weer bij. Flink zooitje dus. Nu is m’n vader 2e paasdag benaderd via telefoon (debiteuren van HEM) of hij per direct een bedrag kon overmaken anders kwam er een deurwaarder en extra boetes bovenop deze enz enz. Dreigementen gehad. Ik heb ACM ingeschakeld en die gaven aan brieven te schrijven naar HEM en af te wachten (is misleiding geweest volgens ACM). Vanaf vorige week donderdag geen telefoontjes weer gehad en ook geen e-mail / reactie op mijn gestuurde brieven. Wat nu doen? Al een jurist in de arm nemen? Zou ik mijn rechtsbijstand kunnen gebruiken om m’n vader te helpen?

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Artikel 7:17 BW omschrijft het conformiteitsbeginsel en niets meer. Je kan niet vernietigen op basis van non-conformiteit, maar slechts ontbinden. Als er sprake zal zijn van vernietigen bij HEM, dan verwacht ik dat dit eerder op basis van de oneerlijke handelspraktijk zal zijn gebeurt.

020INFO
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2024 12:35

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door 020INFO »

Onderwerp: Dringend verzoek om correctie en ongepaste incassodreigingen door Hollandse Energie Maatschappij

Beste forumleden,

Ik deel een urgente kwestie met de Hollandse Energie Maatschappij (HEM) en zoek advies over hoe om te gaan met misleidende incassopraktijken en incorrecte facturering. Recentelijk ben ik benaderd door een medewerker van HEM, Wesley van Houten, die zich aanvankelijk voordeed als een incassobureau medewerker. Later in het gesprek gaf hij toe van HEM's debiteurenafdeling te zijn. Hij dreigde met het in rekening brengen van duizenden euro's aan incassokosten voor een bedrag dat volgens mij onterecht is, gezien mijn eindafrekening nog steeds in geschil is en onder behandeling bij de Geschillencommissie.

Deze aanpak is in strijd met eerlijke handelspraktijken, vooral omdat het geschil nog niet is opgelost en de eindafrekening duidelijke fouten bevat. Ondanks mijn verzoeken sinds april 2023 om een herberekening van mijn energieverbruik tegen het wettelijke tariefplafond van €0,40 per kWh, blijft HEM een hoger tarief van €1,07 per kWh hanteren.

Daarnaast ontving ik een SMS met een betaalverzoek, wat tegenstrijdig is met de informatie van HEM's klantenservice dat zij geen SMS-berichten versturen. Toen ik hierover opheldering zocht, werd de verbinding abrupt verbroken, wat vragen oproept over de authenticiteit en de professionaliteit van hun klantenservice.

Gezien deze situatie eis ik dat HEM alle incassoprocedures onmiddellijk staakt totdat er een uitspraak is van de Geschillencommissie. Ik verwacht een correcte en eerlijke herberekening conform onze oorspronkelijke overeenkomst en de stopzetting van alle misleidende communicatie en dreigementen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met HEM of advies over hoe dergelijke situaties het beste aangepakt kunnen worden? Elke hulp of suggestie is welkom, aangezien ik overweeg verdere juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.

Hartelijk dank voor jullie steun en advies.

Ani2607
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2024 22:00

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Ani2607 »

Ook hier ellende met HEM. M'n vader is in hun praatjes gestonken. Zie vorige bericht hier in Forum.
Alleen maar bellen om geld. Ik heb inmiddels ACM gebeld en diverse brieven opgesteld naar HEM, ook 1x telefonisch contact gehad waar ik een opname van heb gemaakt (klantenservice zou aan desbetreffende afdeling doorgeven dat we alle documentatie per mail willen ontvangen ed en dat telefoontjes van deb afdeling moesten stoppen). Helaas is mn vader afgelopen maandag weer per SMS benaderd om te betalen met een betaallink. Ook is hij en ben ik weer overspoeld met telefoontjes van die debiteuren afdeling, welke we niet hebben opgenomen.
Heb nu diverse hulp pogingen gedaan en ook Geschillencommissie gebeld. Die gaven ineens aan dat dit geen nut had en maanden zou gaan duren voordat er maar iets kon gebeuren. Klopt dit? Heb nog wel een hulpverzoek per contactformulier bij Geschillencommissie ingediend, hopen dat er een reactie volgt en ze alsnog ons kunnen helpen..
Heeft 1 van jullie al succes??

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door witte angora »

020INFO schreef:
18 apr 2024 13:02
Recentelijk ben ik benaderd door een medewerker van HEM, ***
Eerste advies is die naam weg te halen. Het noemen van persoonsgegevens, daar is de moderatie niet zo blij mee.

Het enige inhoudelijke advies wat ik je kan geven is: 'ken je rechten', en dus ook de rechten en plichten van een incassobureau. Er zijn maximumbedragen die in rekening kunnen worden gebracht, en dan zijn er ook nog regels inzake termijnen wanneer daar mee begonnen kan worden. Zolang je dat in de gaten houdt hoef je je geen zorgen te maken; als HEM meer of anders wil, dan gaan ze bij de rechter volkomen nat.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door jonis »

Ondanks mijn verzoeken sinds april 2023 om een herberekening van mijn energieverbruik tegen het wettelijke tariefplafond van €0,40 per kWh, blijft HEM een hoger tarief van €1,07 per kWh hanteren
Verbruik boven plafond of zonnepanelen en na salderen 0kwh periode 1-1-2023 tot einde jaarrekening.
Dan kan dat idd.

Plaats reactie