LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Bericht verwijderd na oplossing van het probleem.
Laatst gewijzigd door troubleshooter op 06 okt 2010 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door tennis »

Als forum advocaat en studie in rechten, moet het toch voor U geen probleem zijn, om dit op te lossen!
En wat is de vraag nu?

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door frenkievee »

tennis schreef:Als forum advocaat en studie in rechten, moet het toch voor U geen probleem zijn, om dit op te lossen!
En wat is de vraag nu?
Blijkbaar dat degene die voor Oxxio aan het werven is, niks te vreemd is om maar klantjes te winnen....
En niet zozeer een vraag, maar eerder een (zoveelste) waarschuwing dat je heel voorzichtig met die gasten moet zijn.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door tennis »

frenkievee schreef:
tennis schreef:Als forum advocaat en studie in rechten, moet het toch voor U geen probleem zijn, om dit op te lossen!
En wat is de vraag nu?
Blijkbaar dat degene die voor Oxxio aan het werven is, niks te vreemd is om maar klantjes te winnen....
En niet zozeer een vraag, maar eerder een (zoveelste) waarschuwing dat je heel voorzichtig met die gasten moet zijn.
En hoeveel van de topics zijn er al geweest?
Hier nog een waarschuwing topic.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... ilit=oxxio

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door frenkievee »

tennis schreef:En hoeveel van de topics zijn er al geweest?
Hier nog een waarschuwing topic.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... ilit=oxxio
Blijkbaar nog niet voldoende. Als er nog steeds mensen door die clubs zomaar zonder handtekening of deugdelijke bandopname overgezet worden, of zoals in dit voorbeeld: met een blijkbare verkeerde naam op het juiste adres, dan blijft waarschuwen nodig.

Wij hadden hier vorige week in de straat colporteurs van de NUON lopen: "meneer, wij lopen nog even de laatste adressen langs, om zij die nog niet overgezet naar naar het laagste tarief, nog over te zetten".
Mooie volzin van die meneer van NUON, maar daar trappen wij uiteraard niet in....

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door VTO1 »

u dient een klacht in te dienen via www.consuwijzer.nl
dit is het meldpunt van de NMA. Zij registreren namend de tozcihthouders klachten mbt bv.
misleidende colportage. Er lopen zoveel energiecolporteurs aan de deuren voor verschillende bedrijven, ze nemen het niet zo nauw met de regels. omdat ze onder druk staan om hun targets te halen en dus hun baantje te behouden.
Veelal zijn dit jonge mensen. En bijna niemand wil overstappen aan de deur, dus liegen ze u voor om u onder druk te zetten toch te tekenen. Helaas zetten sommige colporteurs zelf ook handtekeningen, dit is fraude en dus strafbaar.
Ik zou het energiebedrijf gewoon dreigen naar Kassa of Radar te stappen.
Ik denk dat ze dan heel snel u tegemoet komen.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door mihoen »

dit is wel heel grof. buiten je zin lid gemaakt worden van een energietent waar je eigenlijk geen energie aan wilt besteden.

ik heb een tijdje terug meegemaakt dat een colporteur namens dit bedrijf zich opstelde als een neanderthaler met een bord voor zijn gelaat waar helaas geen sorry opstaat. ik ben toen net zo lang met deze energietent gaan bellen tot ik de excuses kreeg die ik wilde.

als ze je hebben lid gemaakt, zal er een naam van de colporteur op het contract moeten staan. ze krijgen namelijk bonus voor iedere binnengehaalde klant. :wink: zoek de naam van de energietent maar eens op op het telefoonboek, dan heb je een gewoon netnummer en geen 0900 lijn.

bij o.... hebben ze toen de naam achterhaald van deze colporteur en intern heeft hij een waarschuwing gehad.
de werving van colporteurs gaat naar mijn weten via een vestiging van randstad in het midden van het land.

oja, dat ik de naam van deze energieverslinders niet wil noemen heeft te maken met henzelf. ik kan de naam niet meer over mijn lippen krijgen :mrgreen:

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door VTO1 »

de colporteurs werken niet voor het energiebedrijf zelf maar worden ingehuurd.
Het jn dus externe salesbedrijven die de werkzaamheden verrichten.
ALs er dan weer eens een klacht bij het energiebedrijf binnenkomt verschuilen ze zich achter het wervingsburo, dat het dor hun toedoen komt...
Het valt immers moeilijk te bewijzen dat je opgelicht bent.
Oxxio, NUON, Greenchoice, Energiedirect , Electrabel en NLEnergie hebben de slechtste reputatie als het op deurverkoop aankomt

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Troubleshooter,

Dit wil ik graag voor u uitzoeken. Als u uw postcode en huisnummer doorgeeft via [email protected] neem ik snel contact met u op.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

VTO1 schreef:de colporteurs werken niet voor het energiebedrijf zelf maar worden ingehuurd.
Het jn dus externe salesbedrijven die de werkzaamheden verrichten.
ALs er dan weer eens een klacht bij het energiebedrijf binnenkomt verschuilen ze zich achter het wervingsburo, dat het dor hun toedoen komt...
Het valt immers moeilijk te bewijzen dat je opgelicht bent.
Oxxio, NUON, Greenchoice, Energiedirect , Electrabel en NLEnergie hebben de slechtste reputatie als het op deurverkoop aankomt
Dat is mij bekend en ik neem Oxxio dan ook niets kwalijk maar wens vanwege Oxxio niet tegen wil en dank opgezadeld te worden met zaken waarom niet gevraagd wordt en al helemaal niet onheus te worden bejegend door de verkopers. Daar Oxxio belanghebbende is, dit kan op provisiebasis zijn dan wel ingehuurd, blijft Oxxio aansprakelijk voor dit soort conflict situaties.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

En wat is de vraag nu?
Moet er een vraag zijn dan?
Een ervaring melden en daardoor anderen waarschuwen is toch ook toegestaan op dit forum? :D

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door tennis »

CaptainSlow schreef:
En wat is de vraag nu?
Moet er een vraag zijn dan?
Een ervaring melden en daardoor anderen waarschuwen is toch ook toegestaan op dit forum? :D
Ik hoop niet, dat alle mensen met een ervaring met colporteurs nu een topic openen! :twisted:

Zijn er al genoeg hier te vinden!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Kijk, en daar zat ik dus op de computer in het kantoor van chanmaster Tennis, zoals je ziet meldt die zich automatisch aan op dit forum, we hadden daaraan vooraf een vergadering. Zo dicht zitten we bij elkaar. Ik zal jouw blokkade opheffen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door tennis »

troubleshooter schreef:Kijk, en daar zat ik dus op de computer in het kantoor van chanmaster Tennis, zoals je ziet meldt die zich automatisch aan op dit forum, we hadden daaraan vooraf een vergadering. Zo dicht zitten we bij elkaar. Ik zal jouw blokkade opheffen.
Heb je een slookje op? :twisted:

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door aquino »

dat is 1 persoon tennis maken dezelfde taalfouten, troubleshooter en chanmaster.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door mihoen »

ontopic maar weer

[/quote]Dat is mij bekend en ik neem Oxxio dan ook niets kwalijk maar wens vanwege Oxxio niet tegen wil en dank opgezadeld te worden met zaken waarom niet gevraagd wordt en al helemaal niet onheus te worden bejegend door de verkopers. Daar Oxxio belanghebbende is, dit kan op provisiebasis zijn dan wel ingehuurd, blijft Oxxio aansprakelijk voor dit soort conflict situaties.[/quote]

als je een seat koopt met vw-onderdelen en je hebt problemen ga je ook naar de seatgarage terug. als o.... een detacheerder inhuurt voor klantenwerving, blijft o.... verantwoordelijk. en naar aanleiding van klachten over de detacheerder kan o.... zijn conclusies trekken met betrekking tot voortzetting van het samenwerkingsverband. maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten...

toen ik aan het klagen ben geweest over de colportage, heb ik zowel o.... als de detacheerder als de nederlandse consumenten autoriteit benaderd. en uiteindelijk heb ik excuus gekregen van degene die contact heeft met de detacheerder.

max86
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2010 18:47

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door max86 »

U geeft aan OXXIO niets kwalijk te nemen. Echter vind ik dat het OXXIO wel kwalijk is te nemen. Zij zijn de opdrachtgever en schakelen een extern bureau in voor het werven van klanten. Dergelijke zaken als het onterecht aanmelden van een klant en misleiding moet hen niet onbekend in de oren klinken na een eerdere uitgezonden item van RADAR hierover.
Ik raad u zeer zeker aan dit voorval te melden bij de energiekamer/consuwijzer. Er bestaan voor dit soort praktijken hoge boetes.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

max86 schreef:U geeft aan OXXIO niets kwalijk te nemen. Echter vind ik dat het OXXIO wel kwalijk is te nemen. Zij zijn de opdrachtgever en schakelen een extern bureau in voor het werven van klanten. Dergelijke zaken als het onterecht aanmelden van een klant en misleiding moet hen niet onbekend in de oren klinken na een eerdere uitgezonden item van RADAR hierover.
Ik raad u zeer zeker aan dit voorval te melden bij de energiekamer/consuwijzer. Er bestaan voor dit soort praktijken hoge boetes.
Natuurlijk weet Oxxio dit dondersgoed, deze hele club was er nooit geweest zonder misleidende praktijken.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door troubleshooter »

OXXIO medewerkster hartelijk dank voor uw inzet en annulering, de verkopers, althans hun baas, is gisteravond bij ons aan de deur geweest en heeft persoonlijk diens excuses aangeboden. De verkopers hadden gewoon het verkeerde huisnummer vermeld. Opgelost dus.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Welkomsbrief van OXXIO zonder ons te hebben aangemeld!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

troubleshooter schreef:OXXIO medewerkster hartelijk dank voor uw inzet en annulering, de verkopers, althans hun baas, is gisteravond bij ons aan de deur geweest en heeft persoonlijk diens excuses aangeboden. De verkopers hadden gewoon het verkeerde huisnummer vermeld. Opgelost dus.
Je inkt is wat dik.

Gesloten