LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zonnepanelen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

zonnepanelen

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste ,

Afgelopen week constateerde ik dat de het display van de omvormer niets meer weergaf
Er was geen kortsluiting want alle scshakelaars in de meterkast stonden nog in de juiste positie
Na enige tijd startte de omvormer weer vanzelf op en gaf geen foutmelding in het display
Is dit normaal dat hij soms uitschakeld ik zag het na drie jaar voor het eerst

Mvg Hans

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: zonnepanelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Normaal natuurlijk niet. Hou het maar goed in de gaten. Garantie zal er wel niet meer op zitten. Ik controleer mijn verbruik en teruglevering plus gas via enelogic. Als er dan wat mis is zie ik dat meteen. Zelfs een mailtje toen een lamp op zolder aangebleven was.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: zonnepanelen

Ongelezen bericht door thecure »

Hansw schreef:
29 dec 2018 16:31
Beste ,

Afgelopen week constateerde ik dat de het display van de omvormer niets meer weergaf
Er was geen kortsluiting want alle scshakelaars in de meterkast stonden nog in de juiste positie
Na enige tijd startte de omvormer weer vanzelf op en gaf geen foutmelding in het display
Is dit normaal dat hij soms uitschakeld ik zag het na drie jaar voor het eerst

Mvg Hans
Kijk eens wat de omvormer 's nachts weergeeft. is het display dan ook uit?
in dat geval kon de omvormer niet starten doordat de panelen de benodigde startspanning niet halen. dit komt door het donkere en bewolkte weer de afgelopen dagen.
Dat hij daarna wel weer start komt doordat het dus iets lichter is geworden, waardoor de benodigde minimale startspanning wel gehaald wordt.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: zonnepanelen

Ongelezen bericht door fred- »

Ja , dat is normaal in de donkere dagen rondom kerst.
Het duurt even voordat er genoeg stroom is voor de omvormer. Als het licht genoeg is stopt het relais met tikken en gaat je omvormer stroom terugleveren aan de netbeheerder. Dat zie je aan het terugdraaien van de stroommeter.

Gesloten