LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

Bedragen vanaf 20 euro zou gewoon verplicht gepint moeten worden. Dan kun jij je zwarte geld tenminste ook niet meer zo gemakkelijk rondsmijten.

Arnold van de Poll

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Arnold van de Poll »

Dan kun jij je zwarte geld tenminste ook niet meer zo gemakkelijk rondsmijten

hahaha, en alle buitenlanders zijn drugsverslaafden, of niet? enorm bevooroordeeld figuur...Al valt het in jouw situatie vast niet mee: Denk eens na voor je iets post. Of zal ik ook lekker op dezelfde manier reageren: dat jij met je luie reet nog nooit een dag hebt gewerkt en dus nog nooit een briefje van honderd van dichtbij hebt gezien, wil niet zeggen dat wij (wel hardwerkende belastingbetalers) óók schrikken van bedragen die boven de 20 euro uitkomen.

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

Dat de winkelier biljetten van € 100 weigert heb ik volkomen begrip voor, immers er is veel valsgeld in omloop.
Dat was het vroeger al met die fijne Nederlandse bankbiljetten maar met die monopoly-geld; euro, is het net zo erg.
Voor degene die de winkeliers aanvalt omdat ze weigeren € 100 biljetten aan te nemen, wil ik zeggen van, heb je, je eigenlijk weleens afgevraagd wat het die mensen kost als ze zo'n vals biljet inhanden krijgen.
Genoeg!
Dus toon begrip voor de detaillist.

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

de 50 euro biljetten waren op dat je poenerig moest doen met een 100 euro biljet????????
ik zou hem bij de bank ook niet accepteren dus kan me voorstellen dat een winkelier dat ook niet doet......
en uhhh die dingen zitten niet eens in pinautomaten, dus zeker speciaal gevraagd bij de bank om dat mooie biljet?????

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

maar tot mijn grote verbazing werd mijn 100 euro biljet geweigerd !!! Ik heb daar de chef op een gegeven moment bij laten halen, want ik be nvan mening dat dit gewoon een WETTIG BETAALMIDDEL is, maar niets hielp, ik kon zonder spullen de winkel verlaten !!! We hadden de pinpas thuisgelaten
In de tijd van gulden werden de brieven van 250 nog wel geaccepteerd, en daar waren ook veel valse exemplaren tussen!

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

Daarom willen de winkels ook dat je betaald met je pinpas.
Er was laatst een bericht hierover op journaal dat ze verplicht willen stellen dat de consument met de pinpas gaan betalen.

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

In de tijd van gulden werden de brieven van 250 nog wel geaccepteerd, en daar waren ook veel valse exemplaren tussen!
Dat is niet geheel juist.
Niet overal werden briefjes van fl. 250,- geaccepteerd.
Er waren juist steeds meer winkeliers die briefjes van fl. 250,- gingen weigeren.
Zowel uit veiligheids overweging, als om het feit dat er steeds meer valse briefjes in omloop kwamen.

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het een goed idee, fraude komt ook in Nederland grootschalig voor en de invoering van de pinpas kan daar in positieve zin aan gaan bijdragen.

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

wat een geneuzel, meneer heeft geld van pappie gekregen en is gaan stampvoeten omdat hij het niet op kon maken, sukkeltje...Ik had je de winkel uitgeslagen, ik ken dat soort types en ik erger me altijd dood aan dat patserige gedrag van jullie

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nog nooit zo'n briefje van 250 gezien, kan dus eigenlijk niet meeschrijven.

:(

JackRyan
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2004 10:06

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door JackRyan »

Tuurlijk had de winkel van ICI Paris dit niet mogen weigeren. Het begrip wettig betaalmiddel is trouwens nogal rekbaar. Een zak chips met een biljet van 500 euro betalen mag door de winkelier geweigerd worden daar het betaalmiddel niet in relatie staat tot de aankoop. Een Tent van 1600 euro met euromunten betalen mag ook geweigerd worden want ook dit betaalmiddel staat niet in verhouding met de aankoop. Ik vind het trouwens weer anders als je iets van 250 euro met een briefje van 500 euro gaat betalen. Hier kan en mag een winkelier best vraagtekens bijzetten. Overigens hebben de winkeliers boter op hun hoofd, ze kunnen apparatuur aanschaffen om de euro biljetten te testen. En kom nou niet met de flauwe opmerking "en wie gaat dat betalen" de winkeliers hebben al genoeg verdiend door de exorbitante prijsverhogingen, dus dit kan er nog wel vanaf.

JackRyan
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2004 10:06

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door JackRyan »

als het goed staat aangegeven mag een winkel al het papier geld weigeren,ook met zakken vol kleingeld mag hij dat doen ,ik weet niet precies hoeveel munten van een soort het maxium is ,maar bij de bank weten ze dat wel.
Al staat er dat ze een biljet van 500 euro niet accepteren (meestal staat er "Hier hebben wij niet van terug") als ik voor 478 euro aan aankopen doe bij een winkel, dan is een 500 euro-biljet een wettig betaalmiddel en mag niet geweigerd worden. De aankoop staat namelijk in relatie tot het betaalmiddel. Zie mijn vorige betoog.

JackRyan
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2004 10:06

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door JackRyan »

wat een geneuzel, meneer heeft geld van pappie gekregen en is gaan stampvoeten omdat hij het niet op kon maken, ******tje...Ik had je de winkel uitgeslagen, ik ken dat soort types en ik erger me altijd dood aan dat patserige gedrag van jullie
:twisted: Gast, Wat ben je eigenlijk een vreselijk irritant manneke, Betweterje. Laat een ander gewoon in z'n waarde zonder een ander af te zeuren. Menigeen ergert zich aan dit soort personen en de inbreng van jouw soort is dan ook weinig constructief :twisted:

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk mag hij weigeren. er is een verschil tussen een wettig betaalmiddel en een geweigerd betaalmiddel. In principe kan je met elk wettig betaalmiddel betalen maar deze hoeft niet geaccepteerd te worden is vrijheid van de winkelier. Er zijn richtlijnen uitgevaardigd hoe hiermee om te gaan. een winkelier hoeft niets aan te nemen hij kan zelfs je de toegang tot de winkel ontzeggen. Het siert de winkelier alleen als hij dit aangeeft bij de deur dat hij bepaalde wettige betaalmiddelen niet accepteerd, maar hij kan zelfs briefjes van 5 weigeren als hij zou willen.

Proces

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Proces »

Zo zie je maar schrijfstijl je weet gelijk wie het is

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Keesjan »

De euro is finaal geflopt. Eerst alle prijzen met 100 % verhogen en dan na verhoging geen hogere biljetten willen aannemen. Als de winkels producten van amper 25 euro niet omhoog hadden geooid naar boven de 50 euro dan gaan mensen niet met 100 euro betalen.

Lucifer

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Lucifer »

Inderdaad de euro is geflopt gewoonweg waardeloos!.wij (nederlanders) worden gewoon voor de gek gehouden.ex premiers lubbers (vuile pervert) en kok (verrader die nu bij $hell werkt) moeten in de bijstand.

pinpas

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door pinpas »

Een winkel is geen openbare ruimte en dat betekent dat de winkelier mag bepalen wie hij of zij binnenlaat of niet, aan wie hij of zij iets wil verkopen en welk betaalmiddel hij of zij accepteert. Ook in de tijd van de gulden werden biljetten geweigerd. Niet alleen die van duizend gulden, maar ook soms wel een lagere waardes. Maar waarom maken jullie je eigenlijk zo druk over het weigeren van bankbiljetten. Vrijwel elke winkel heeft tegenwoordig toch een pinautomaat. En daarmee kun je gepast afrekenen. Zeker nooit gezien die commercial waarin iemand zich eerst in de rij voor de geldautomaat staat op te winden omdat het zo lang duurt voor hij aan de beurt is, vervolgens staat hij zich op te winden in de rij voor de kassa om daar, als hij eindelijk aan de beurt is, trots staan te zwaaien met de biljetten die hij net tevoren uit de muur gehaald heeft. Had hij met de pinpas betaald, wat ik vrijwel altijd doe, had hij maar een keer hoeven te wachten. En had iedereen die voor hem in de rij had gestaan dat gedaan, was de wachttijd ook nog een stuk korter geweest. Ik snap die mensen niet die eerst de geldautomaat leeg halen om met pakken geld op stap te gaan winkelen. Of zijn we allemaal een soort Dagobert Duckjes die het geld willen voelen voor we het uitgeven???????????

Lucifer

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Lucifer »

Last van $tre$$?! :wink:

Gast

Re: 100 euro biljet geweigerd, mag dit ?

Ongelezen bericht door Gast »

"Neem alleen maar het voorbeeld van de persoon die deze topic heeft geopend.

Deze wilde een artikel van € 54,- afrekenen met een briefje van € 100,-
Stel dat dit een vals briefje was (ik zeg overigens niet dat dit een vals briefje was), dan heeft hij een strop van
a. het briefje van honderd die vals is en waar hij dus niks mee kan.
b. € 46,- dat hij terug heeft gegeven aan wisselgeld.
c. € 54,- van het product dat hij niet betaald heeft gekregen.

Een schadepost van € 200,- dus."


Zoek de fout!

Gesloten