LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cadeaubon

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
starworks

cadeaubon

Ongelezen bericht door starworks »

Slordig als ik ben... kwam ik laatst nog een oude cadeaubon tegen waarin de waarde in guldens geschreven stond :oops: . Tevergeefs heb ik geprobeerd deze te verzilveren. Logisch dacht ik, totdat iemand mij verzekerde dat waardebonnen, net als postzegels, altijd hun 'waarde' behouden. Is dit zo? En wat kan ik tegen een weigerende winkelier doen?

momo
Berichten: 133
Lid geworden op: 25 okt 2003 14:49

Re: cadeaubon

Ongelezen bericht door momo »

stond er geen waarde in euro's bij?
dan kan je een cadeaubon niet meer verzilveren, helaas.
de meeste cadeaubonnen in guldens kon je tot een jaar na de invoering wel verzilveren, daarna werd er heel af en toe een uitzondering gemaakt, tenminste bij ons bij ah dan.
groetjes momo

Gast

Re: cadeaubon

Ongelezen bericht door Gast »

wat voor'n waardebon is het, staat er een eind data op?
Bijvoorbeeld de boekenbon is zonder data en deze is onbeperkt geldig.

Fredje

Re: cadeaubon

Ongelezen bericht door Fredje »

Alle waardebonnen blijven oneindig geldig. Als er een datum op staat, dan is deze niet rechtsgeldig.

Toen de bonnen uitgegeven werden is er namelijk geld ontvangen door de betreffende bedrijven. Zij zijn verplicht om daar in de toekomst goederen voor te geven.

Anders is het bij bonnen, die gratis zijn weggeven om ergens korting op te krijgen. Dit mogen tijdelijke acties zijn.

starworks

Re: cadeaubon

Ongelezen bericht door starworks »

Dankjewel Fred. Dit hoopte ik natuurlijk wel... maar weet jij, OF IEMAND ANDERS, misschien wat ik nu het beste kan doen, want het blijft zijn 'nee' tegen mijn 'alsjeblieft toe nou'...

Gast

Re: cadeaubon

Ongelezen bericht door Gast »

Ach! Als er geen datum op die bon staat, ga je naar een andere winkel.
Een paar weken geleden heb ik die boekenbon van 7gulden50 nog ingewisseld. Het meiske keek even vreemd, en ging het navragen; maar discussie was niet nodig.
Bij een platenzaak in A'dam heb ik euro en guldenbonnen samen gegeven, daar werd 15 gulden gezien als 15 euro.
(Toch nog een voordeeltje - oeps...)

Als geen enkele winkel je geldige bon accepteerd, ga je die organisatie maai mailen of bellen die erachter zit. Als het maar niet die HORECABON is..... (of hoe heette die ook weer.....)

Stichting Doneerkadobon
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 22:03

Re: cadeaubon

Ongelezen bericht door Stichting Doneerkadobon »

Sinds april 2008 zijn wij een goed doel gestart welke verlopen kadobonnen int van consumenten. We vragen uit coulance aan de uitgevers van de bonnen of zij er geld voor willen geven. Wij geven het volledige bedrag terug aan de 20 goede doelen die meedoen met onze stichting. Dus gooi ze niet weg, ga naar http://www.doneerkadobon.nl en stuur ze op! Zelfs als het nog in guldens is!

Gesloten