LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deskundigen enquete euro

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

JIJ hoeft in elk geval niets te betalen.

Het muntkantoor (en kennelijk je kennis) beschikt niet over jouw handtekening.

Je hoeft eigenlijk voorlopig niet eens actie te ondernemen. Het is sowieso een raar foldertje. Het mag al duidelijk zijn dat het de verzenders totaal niet gaat om de antwoorden in de enquete. Het gaat ze om je handtekening, en daarover beschikken ze niet.

Overigens stelt het muntkantoor dat er duidelijk in de brief staat, dat je je met het terugzenden van de ingevulde enquete verbindt aan een abonnement. Nou, zo stellig als zij beweren dat het er staat, is het niet. Lees de tekst er nog maar eens op na.

Het probleem is dat zij je handtekening misbruiken voor iets waar niemand om vraagt. Verreweg de meesten gaat het slechts om dat horloge en de hoop dat ze eindelijk hun muntset (alle 8 munten van de oorspronkelijke deelnemers aan de Euro) compleet krijgen.

Daar speelt het muntkantoor op in.

Toen ze nog handelden onder de naam Postina, verzonden ze regelmatig sweepstakes. Die nep-prijsvragen zijn nu dus verboden, dus moeten ze het over een andere boeg gooien.

Een inventieve geest heeft nu kennelijk bedacht dat mensen het wel leuk vinden als hen om hun mening gevraagd wordt. Zeker als hen een kadootje in het vooruitzicht wordt gesteld (dat kermishorloge....)
zijn ze eerder geneigd persoonlijke gegevens prijs te geven. En laat het het muntkantoor nou net daar om te doen zijn........

Ik heb vrienden in Echt wonen, zij belden me deze week op, met de mededeling dat hun woonplaats in een kwaad daglicht was komen te staan. Nou: het zal wel meevallen, want het gaat slechts om een postadres. Ik denk niet dat de heren in Echt wonen.

CorData
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:18

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door CorData »

Beste Bodejosm43,
Jouw bericht is geruststellend. Het helpt een beetje, maar het geeft mij een naar en raar gevoel. Ik zou het moeten afwachten? Dat is tegen mijn natuur. Ik zou het ongedaan willen krijgen.
Ieder geval bedankt voor de riem onder het hart.
Zijn er nog anderen met een mening?

sas01
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:38

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door sas01 »

normaal gesproken kijk ik geen 2x naar zulk soort enveloppen en gooi ze gelijk weg.Maar wat blijkt....manlief dacht zich ook een keer met de administratie te bemoeien en heeft dat ding dus ingevuld en teruggestuurd.Hij zegt wel dat hij een kruisje heeft gezet om aan te geven dat hij geen muntenverzameling wilde ontvangen.
Ik heb die hele brief niet eens gezien maar in de verhalen die ik lees hierover staat o.a. ook dat er een typefout in de brief staat ,dat er geen 80 munten zijn maar 8 of zoiets.Als dit zo is kan je er toch zo onder uit,je bent dan toch akkoord gegaan met een andere voorwaarde als dat hun aangegeven hebben??
ik heb er geen verstand van hoor,moet maar even afwachten op bericht van dit hele gebeuren en dan zal ik ze hoogstwaarschijnlijk wel even bellen,ik heb er wel 10 cent voor over om even mijn onvreden te melden :wink: .

Carla1952
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:23

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door Carla1952 »

Mijn moeder van 80 jaar heeft dus de enquete ingevuld. :( Wat moet ik nu doen? Gewoon de zending laten komen en dan terug sturen, of een brief sturen dat wij geen zendingen wensen te ontvangen?

groetjes Carla

CorData
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:18

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door CorData »

Beste Carla1952 en Sas01,

Gezien de reacties, is het misschien het beste even af te wachten.
Of is er iemand met een ander (cq beter) idee ...

CorData

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door roland48 »

@Cordata
Houd je rekeningafschriften in de gaten: na automatische incasso heb je nog 30 dagen de tijd om bij je bank het bedrag te laten storneren en het betreffende rekeningnummer te laten blokkeren.

Verder?

Een stoeptegel opsturen naar het antwoordnummer 1000 in Echt.

CorData
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:18

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door CorData »

Ha die Roland48,

Die stoeptegel gaat net even tever, hoewel hij niet ver genoeg kan gaan. Maar die tip van de bank in de gaten houden, is niet tegen dovemansoren gezegd, bedankt!
Verder nog Tips o.i.d. ...

CorData

toots
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:45

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door toots »

:oops: Ook ik ben zo dom geweest om de reclame folder in te vullen..
nu zeg ik ook DOM DOM DOM . maar het leed is al gebeurd.. Hoorde net bij radar het onheil.. ben gelijk een brief gaan sturen, met de meededeling dat ik niets van hun wil ontvangen.. geen munten .. geen horloge... en geen abonnement wil omdat wij dit al helemaal niet hebben aan gevinkt... wij hopen op een goede afloop... alhoewel die wel een beetje gezakt is ..... heeft iemand voor ons nog een betere tip!!
graag wil ik dit dan van iemand horen.... alvast onze vriendelijke dank hiervoor... volgende keer zullen wij alert zijn met dit soort van mislijdende reclame...

toots[/i][/b]

zander
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:57

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door zander »

Aan allen die het wel hebben opgestuurd en niet de rest van de sets willen ontvangen, misschien helpt het om naar het Nederlands Muntkantoor te bellen: 0900 3570357 10cpm. Ik denk dat ze je daar waarschijnlijk wel verder kunnen helpen.
Mocht dit niet werken kun je de muntsetjes die je later zult ontvangen binnen 20 dagen op de kosten van het nederlands muntkantoor terugsturen, ik zou daarbij dan wel aangeven dat je ze niet meer wenst te ontvangen.

yossarian
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:28

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door yossarian »

Ik heb een veel beter idee.

Ik heb het "enquete-formulier" (dat ook nog eens uiterst klungelig en onprofessioneel geformuleerd is, maar dat terzijde) ingevuld. Ik heb het vakje aangekruist dat ik GEEN prijs stel op het "geschenk". Mijn adresgegevens heb ik niet ingevuld en ik heb het formulier ook niet ondertekend.

Dit ga ik opsturen. Ik roep bij deze iedereen op dat ook te doen en op dezelfde manier..

Ik hoop dat het NEDERLANDS MUNTKANTOOR in ECHT vervolgens vele duizenden formulieren ontvangt, die ze allemaal moeten openmaken en waar ze vervolgens helemaal NIETS aan hebben..

Ik vind het eerlijk gezegd BRILJANT. :D

http://yossarian.web-log.nl/

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Alle creatieve ideeen om dit kantoor op kosten te jagen, zijn leuk. Ik hoop alleen dat het muntkantoor het signaal dat ervan uitgaat, eens begrijpt.

Denk gewoon eraan dat je jezelf geen kosten op de hals haalt, door je antwoordnummer-post te zwaar te maken.

cpd
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:24

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door cpd »

daar de algemene voorwaarden niet meegezonden zijn kun je mi volstaan door te schrijven dat je die dus bij deze vernietigt, naast de mededeling dat je niets wilt onvangen daar je je door de tekst van de enquête misleid voelt en je zult storneren indien een bedrag op je bankrekening is afgeschreven.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door puma73 »

Vergeet vooral om bij je bank hun bankrekening te laten blokkeren, (selectieve blokkade)dan weet je zeker dat er geen geld meer van je rekening wordt geschreven.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vergeet vooral om bij je bank hun bankrekening te laten blokkeren, (selectieve blokkade)dan weet je zeker dat er geen geld meer van je rekening wordt geschreven.
Ik denk dat je het tegenovergestelde bedoelt van wat je hier adviseert.

robpatat
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:30

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door robpatat »

wat mij een goed idee lijkt om dit soort bedrijven een hak (terug) te zetten is de envelop (met antwoordnummer, dus gratis, maar niet voor hun) leeg of met een blanco formulier terug te zenden , als dit gedaan wordt door een miljoen mensen , kost het ze al snel een (paar) ton en zulen ze het in het vervolg (misschien ) wel laten.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat je zegt, Rob, maar dat idee wordt hier al uitgebreid besproken.

Overigens moet een bezitter van een antwoordnummer minimaal 49 cent per teruggezonden poststuk betalen. Dat geldt voor een poststuk t/m 20 gram.

b. geerligs
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:48

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door b. geerligs »

Ik had verwacht dat er gisteravond in Tros radar een oplossing zou worden aangedragen. Het werd wel verteld om het niet in te sturen, maar niet wat je het beste kunt doen wanneer je dat wel hebt gedaan.
Ik kan me trouwens helemaal niet herinneren dat je je bank/gironummer moest invullen.
Ik weet hun banknummer ook niet, hoe moet ik dat dan laten blokkeren?

CorData
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:18

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door CorData »

Beste B. Geerligs,

Mijn idee, de meesten hebben het niet verstuurd en wij wel en er is geen duidelijke richtlijn. Duidelijk is wel, als er van je rekening wordt afgeschreven, krijg je hun nummer en dan kun je storneren en blokkeren. Een nummer is niet gevraagd. Maar er zijn wat meer onduidelijkheden. Ik heb besloten af te wachten en de bank/giro te checken.

CorData

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door puma73 »

@bodejosm43

Ik bedoel het precies zoals ik het schrijf, als een firma geld van mijn rekening afschrijft zonder mijn toestemming, kan ik een blokkade laten zetten op de afschrijvende (incasseerende bankrekening), dit noemt men een seletieve blokkade

Annemarietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2007 14:14

Re: deskundigen enquete euro

Ongelezen bericht door Annemarietje »

Hallo,

Hoe kan je zo'n selectieve blokkering instellen als je hun nummer niet weet?
Ik ben ook een van die geiten die het formulier wel heeft ingevuld.
Niet slim dus en ik ben echt heel bang dat ik straks voor kosten kom te staan.
Ik lees over het pakket terugsturen of brieven sturen.
Maar is het echt ongedaan te maken? Of zit ik straks met een schuld van 4000 euro.

Gesloten