LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kappers BTW verhoging

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
AK

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door AK »

Maar als je alleen maar in de vakantie naar de kapper gaat Arie, zal je nu wel lang haar hebben? :D Of ga je om de 2 maanden op vakantie? Dat kan toch? Maar je hebt wel gelijk , daar zijn ze een stuk goedkoper dan hier! Hier in onze woonplaats, zit een Turske herenkapper in een niet al te groot pand en die knipt voor € 11. Dat vind ik een redelijk bedrag!
AK

Gast

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Hier om de hoek is een Marokkaanse kapper uit Frankrijk en die rekent € 50,00 voor een hele dag.

AK

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door AK »

Nou beste gast. Dat is dan heel fijn voor jou en je familie. Kun je je eigen eens lekker laten verwennen voor dat geld! Dag hoor en de groeten. :P
AK

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

!!!! GAST snapt de hint dis echt niet... treurig,toch? :cry:

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Nee, jij snapt het niet.
Zolang je de rede van de hoogte van de prijzen niet kent, moet je niet oordelen.
Jij laat duidelijk blijken dat je die niet kent en hebt wel je oordeel klaar.
Dat is pas triest.

Gast

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Tijd om je eigen haar te knippen :twisted:

Gast

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door Gast »

:?:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Een KAPPER die de kosten van een kapper niet weet zou inderdaad wel heel erg dom zijn.Snap je het NU :!: :!: :!:
Dus laten we het maar niet hebben over dingen waarover ik niet zou kunnen oordelen.

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Blijkbaar ben je dan echt nog dommer dan dom.......
Als je je collega's aanvalt op dingen waar ze zelf niks aan kunnen doen.
Of ben jij zo'n eentje die bij zichzelf op de zolder een kamertje heeft in gericht en de handel op deze manier kapot maakt voor de echte kapsalons?

Gast

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door Gast »

jongens en meiden

doen jullie een beetje rustig aan met !!!!?? die heeft namelijk overal verstand van!
ja ja, die snapt alles en heeft overal verstand van, zijn uniek hoor dit soort mensen :!:

mensen die een krantenverhaal geloven zijn mediage*l en mensen die denken dat kappers veel verdienen zijn dom :D
arme !!!! ik weet helemaal zeker dat jij alleen maar DENKT iets te weten je hebt zelf totaal geen bewijzen, je kan niet bewijzen dat de krant een leugen heeft vermeld, je kan niet bewijzen dat de kappers niet rijk worden van ons.
kortom...je kan helemaal NIKS :twisted:

mijn kapsalon overigens,
ik heb er 1 die kost mij voor knippen, kleuren, highlights, drogen
87 euro
en ik heb er 1 die kost voor knippen, kleuren, highlights, drogen 42 euro :D
dus ik wissel ze lekker af.
de eerste salon is namelijk veeeeeeeeeeeel beter dan de tweede
ze knippen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dus laat ik daar het model doen, en de tussen beurt gaan naar de goedkope kapsalon :D

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Ik heb nooit beweerd overal verstand van te hebben, maar de dingen waar ik wel verstand van heb zal ik ook zeker mijn mond niet over houden.
Dat jij naar 2 verschillende kappers gaat en de 1 duurder is dan de ander zegt helemaal niks.
Er spelen namelijk heel erg veel factoren mee die de prijs bepalen.

o.a: de ligging van de salon.
Het product waar ze mee werken.
Aantal kappers/sters in dienst.
Functie van de kappers/sters.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Dus, kijk eerst eens ff verder en oordeel dan pas.

Gast

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door Gast »

JIJ EEN ZEURKOUS ZIJN
JIJ DENKEN JIJ ALLES WETEN EN JIJ HELEMAAL NIETS WETEN
JIJ DENKEN DAT JIJ WETEN ALLES WAT ER SPEELT EN GEBEURD
WANNEER EEN KRANT IETS SCHRIJFT , JIJ DENKEN DAT DE KRANT LIEGT
WANNEER MENSEN ZEGGEN DAT KAPPERS SCHANDALIG VEEL VERDIENEN JIJ WEER EEN STOM WEERWOORD HEBBEN EN DENKEN JIJ WETEN HOEVEEL EEN KAPPER OVERHOUD
WAT BEN JIJ VOOR WONDERMENS
WERK JIJ NOU BIJ DE KRANT DAT JE WEET DAT ER ALLEEN MAAR LEUGENS IN STAAN OF WERK JIJ NOU BIJ DE KAPPER

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door pang »

duur of niet duur maar naar de tandarts gaan is goedkoper en die mensen verdienen goed, maar wellicht een slecht voorbeeld omdat je ziekenfonds een gedeelte meebetaald, maar dat is hoe ik me voel.

Of het goed of slecht gaat met een kapper geen idee.

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Nou pang, ik hoop voor jou dat je de tandarts kosten nooit zelf hoeft te betalen.
Zal je nog behoorlijk schrikken denk ik.

En gast, wanneer je nergens inhoudelijk op in kan gaan.
Zeg dan niks.
Ik weet waar ik over praat en jij blijkbaar niet, anders zou je met goede tegenargumenten komen.
Misschien is een cursusje Nederlands ook wel goed voor je.
Een allochtoon praat/ schrijft nog beter nederlands dan jij.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door pang »

!!! kan je misschien wat meer info geven over de opbouw van kosten? Zodat er mensen begrijpen waarom het zo duur is.

je gaf eerder aan dat dat een permanent 75 euro was en dat er maar 2 euro winst wordt gemaakt en dat is verdomd weinig voor een ondernemer, die daar superlang mee bezig is en dan zou ik ook niet berijpen waaron er zoveel kappers zijn terwijl je daar niet eens een boterham mee kan verdienen.

ikzelf ben iniedergeval minder naar de kapper gegaan vanwege de prijzen. vroeger was dat 1 keer per maand, maar tegenwoordig 1 keer per 2 a 3 maanden ookal knipt mijn kapper gezien de prijzen van tegenwoordig goedkoop knippen en wassen 17 euro

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

De opbouw van de prijzen begint al bij de huurprijs van het pand.
Gas, water en licht.
Vervolgens de loonkosten (een heel groot gedeelte van de kapsters zijn niet eens instaat om hun eigen loon terug te verdienen).
De inkoopprijs van de producten.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Het klopt dat kapsalons over het algemeen wel het meest verdienen op het knippen, maar dat moet ook wel om de rest te kunnen compenseren.
€ 17 valt overigens nog wel mee hoor.

Het verschil tussen verschillende kapsalons kan inderdaad soms erg groot zijn, maar dat zie je vaak ook wel terug in de salon zelf.
Waarmee ik niet wil zeggen dat duurdere salons beter zijn dan goedkopere.
Het is vaak vooral de locatie en uitstraling van de salon dat het verschil maakt.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door pang »

kijk als je nog iets exacter kan zijn, want elke winkel heeft t emaken met die prijzen. Je kan wel zeggen dat er van 75 euro 2 euro winst wordt gemaakt, maar dat zegt nog niks.

ik geef je een voorbeeld.
10 euro locatie
5 euro afschrijving apperatuur
5 euro stoffen die erbij worden gebruikt.
43 euro loonkosten ( wat erg stom is aangezien je eigenaar ben en loonbelasting door premies erg hoog is)
2 euro winst.

of zoals een kennis van mij binnen 3 jaar een pand van 3 miljoen heeft afbetaald en in totaal geen winst draaide.

dan nog eens de argument over locaties klinkt heel aannemlijk, maar dat het reinste onzin is. In het praktijk zie je toch ook niet dat structureel bij de ene dixons, bcc, een dezelfde verkopende kledingzaak of andere zaken duurder is bij de andere?

Als je zegt dat het grote bedrijven zijn is dan het niet de tijd om een maatschap aan te gaan om bepaalde kosten terug te dringen?
wat eigenlijk ook niet waar is kijk maar naar schoenen.

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

In het kappersvak is het zeker voor een grootgedeelte afhankelijk van de locatie.
Het is ook heel erg afhankelijk van het soort publiek dat je wilt trekken met je salon.
Het aantal personeel dat je in dienst hebt en welke functie deze hebben.
Dat je het kappersvak met de detailhandel wil gaan vergelijken vind ik prima, alleen werkt het zo niet.
Ten eerste wordt er in de detailhandel al een verschrikkelijk hoog winstpercentage op de producten gegooid wat in het kappersvak niet het geval is.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door pang »

opgesomd
locatie werkt kostenverhogen
bepaalde publiek
personeel

locatie kan ik inkomen, maar miscchien een interessant idee om die kosten te verspreiden met verschillende zaken. want ik neem aan als je je daar bevind het beter is of hogere winst heb of iniedergeval iets kan verdienen. rechtvaardiging van de kosten ja

je de bepaalde publiek aantrekt die zoveel wil betalen zodoenden dat je marge hoger is dan die 2 euro op de 75. rechtvaardiging hoge prijs ja

Hoe meer personeel betekent inderdaad meer kosten, maar betekent dat ook niet meer omzet? en qua functie hoe hoger hun kosten hoe meer ze binnen brengen toch? rechtvaardiging hoge kosten ja maar slechte management als daardoor je stukprijs omhoog gaat.

Al met al nu lijkt het wel of bijna elke kapperzaak op een toplocatie zit. De jetset wil aantrekken en hoog opgeleid personeel heb die simpel de vloer moet schoonmaken bij wijze van spreken want hoe anders kunnen de kosten zo hoog zijn.
Concurrentie zal moordend moeten zijn aangezien de gros met hun beleid op een klein groepje mensen azen. En dan zeggen dat jullie geen winst maken. duh

je geeft aan dat de winstpercentage van detailhandel hoog is, maar toch kunnen zij hun prijzen redelijk stabiel houden en luisteren naar de kreten van de consument.

waarom kan de kapperswereld dat niet. Zijn ze te star om naar die kreten te luisteren en willen ze slechts achter die kleine procent klanten vissen? Ik moet zeggen het lijkt de muziekwereld wel, maar dan zonder de winsten.

!!!!

Re: Kappers BTW verhoging

Ongelezen bericht door !!!! »

Het kappersvak is inderdaad een apart wereldje.
zoals ik al eerder aangaf is er maar een gering aantal kapsters dat haar eigen loon terug verdiend voor de baas.
De loonkosten tellen daarom erg zwaar mee bij prijzen die gerekend worden in de kapsalons.
Ook is de prijs erg afhankelijk van het product dat gebruikt wordt.
Locatie hebben we het al over gehad.

Gesloten