LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tankstations

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hallo, karr-2,
Martin 1976 kan dan wel weer "dikke vrienden" met je zijn na je verklaring hier op deze site , maar sorry hoor, hoezeer ik je kritiek op sommige uitlatingen op dit forum soms wel kan waarderen, vind ik je nu toch uitgesproken hypocriet...!! "Get a life"!...!
"Jij rijdt wel rond in een leuke niet te grote auto", (van je partner...!)
Maar anderen die een auto op hun eigen naam hebben staan moeten deze maar inruilen voor een fiets...???
Man wat bedoel je nu eigenlijk?? Om beurten fietsen jij en je partner??
Gezond hoor, ...maar eh..!?? Hoe, wat, waarom..."autootje" toch onmisbaar??
Laatst gewijzigd door zonnetje2 op 07 mei 2006 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik neem inderdaad meestal de fiets, mijn partner de auto. De auto is zeer zeker niet onmisbaar en zal het eerste zijn wat de deur uitgaat als het nodig mocht zijn. Maar zolang we in staat zijn om de auto te betalen en niet, zoals topicstarter, gaan zeuren om dat benzine langs de snelweg duurder is als in de stad komt het allemaal best in orde.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

karr-2
"That's my life", kan niet van beneden de rivieren, naar Noord-Holland "fietsen" als ik mijn familie zo af en toe eens wil zien. In de polder zonder "autootje"? Het openbaar vervoer?? Zo zullen veel mensen uiteindelijk toch afhankelijk zijn van dit vervoermiddel zolang er geen goed alternatief voorhande is.
Verder ben ik het met je eens, tanken langs de snelweg... daar kies je zelf voor! Zegt men niet: Eigen schuld "dikke bult!" Kwestie van op je meter kijken en als je dit ver***t a.u.b. geen gezeur..! gewoon betalen voor de service onderweg.
Groetjes zonnetje.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Sometimes »

@Function

V-Power had en heeft octaangetal 97. Dit mag echter niet op de pomp vermeld worden omdat het verwarrend kan zijn, dus moet Shell er van de overheid "95" op zetten, net als bij normale Euro benzine.

Voor mensen met een auto die "superplus" met octaangetal 98 nodig heeft (en dat zijn niet alleen oude auto's, er zijn ook zat nieuwe die dat nodig hebben) betekent dit dat V-Power de enige mogelijkheid is, als je bij Shell gaat tanken. De prijs van V-Power was nagenoeg gelijk aan de prijs van Superplus toen dat nog geleverd werd.

En dat je op sommige wegen alleen Shell tegenkomt, tja. Ook dat is een kwestie van plannen. Ik heb maar een actieradius van zo'n 300 km, maar tank toch altijd bij hetzelfde (goedkoopste) station. Dat betekent wel dat ik soms wat vroegtijdig moet gaan tanken.
Je moet er wat voor overhebben.



Dat de prijzen zo hoog zijn heeft 3 eenvoudige oorzaken:
- de accijns zijn relatief fors
- de benzinestations verdienen er goed aan (en dan niet aankomen met een kwart cent per liter, want de rest van de productieketen heeft dezelfde eigenaar, en alle marges mag je dan bij elkaar tellen)
- wij (de consumenten) blijven vrolijk tanken, hoe hoog de prijs ook is, want we kunnen nu eenmaal niet zonder de luxe van een auto.

2lemon
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2006 16:22

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door 2lemon »

Carr is idd een diep triest geval die op iedereen commentaar geeft.
In alle topics en berichten heeft carr uitsluitend kritiek.
Gefrustreerd leventje carr? - GET A LIFE en ga ergens anders de boel verzieken.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door cossie300 »

Misschien een goede tip voor Janneke69:
Koop een flesje loodvervanger en voeg voor elke tankbeurt de voorgeschreven hoeveelheid toe. Kun je zonder problemen euro95 tanken!
Nog een tip: koop dit spul dan bij de automaterialenzaak want bij een tankstation is dit spul 30% duurder!
Succes!

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door hpb »

Een pomp op de snelweg is vooral makkelijk: even tanken en snel weer door. En daar betaal je dus voor. Niet eerst de afrit nemen, dan zoeken naar een pomp en weer terug. Zou zomaar 20 min. tot een half uur kunnen duren. En meestal bij de snelweg: winkel met eten en drinken, toiletten. Ook tegen woekerprijzen, maar zolang genoeg mensen betalen voor dit gemak blijven de prijzen van brandstof en overige produkten langs de snelweg aan de hoge kant.

Gesloten