LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] warme bakker

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk, de brood van de bakker vind ik ook erg lekker. Als ik niet heel erg zuinig zou moeten zijn zou ik dit ook kopen. en luxe broodjes. Goed de situatie is gewoon anders. Ik moet bezuinigen. Dus ook op brood. Eerder met de gulden kon ik veel beter rondkomen brood van de bakker was echt geen probleem. Nu moet je iedere keer weer zoeken naar mogelijkheden om te bezuinigen. Helaas, volgende keer beter :lol:

pw

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door pw »

Er zijn tegenwoordig veel supermarkten die in de winkel ovens hebben ingebouwd waar het brood in afgebakken wordt.
Voor mij maakt het dan niet uit of de "ambachtelijke bakker" dit brood beslag nu in een vorm stopt en afbakt, of dat het door een medewerkster van de supermarkt gebeurd.
En de smaak........ die ontloopt elkaar niet veel.
Sorry, maar hier ben ik het niet met je eens.
Sommige bakkers ( de bekendere ) die lijken inderdaad op het brood van de supermarkt.
Maar een echte bakker..........daar kan geen supermarkt tegenop
( naar mijn mening )

00172569

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door 00172569 »

Ga naar diverse bakkers of supers, kies het brood wat je lekker vindt en blijf daar halen. Mijn favorieten zijn mijn dorpssuper E 1.35 van warme bakker en LIDL E 1.09, grof buin met zonnepitten. Gewopon zoeken.

Roenie

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Roenie »

Brood is inderdaad duurder geworden. Wat ik erger vind is dat je op zaterdagmorgen soms al geen brood meer kunt krijgen. Om over broodjes nog maar te zwijgen.

Gebak is er genoeg tot 's middags, maar brood is 's ochtends al uitverkocht. Ik heb de indruk dat ook de kwaliteit bij de bakker minder aan het worden is. Koekjes en dergelijke komen van de groothandel en worden na een tijdje gewoon even opgefrist in de oven.

rekenwonder

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door rekenwonder »

resp00172002, over de smaak van Aldi brood zal je mij niet horen om twee redenen:

1. Ik heb nooit Aldi brood gegeten
2. Mijn smaak is niet die van een ander

Dus geen dispuut hier.

Wat ik beneden alle peil vind is dat jij iemand een hongerwinter toewenst omdat hij/zj een andere smaak heeft dan jij.

Mijn inschatting is dat iemand die de hongwerwinter heeft meegemaakt, dat nooit zou doen.

Gr. Titaan

K. Mechielsen

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door K. Mechielsen »

:idea: Kom wonen in het hoge Noorden (niet en masse natuurlijk!). Elke donderdag wordt ons brood bezorgd voor € 1,= per brood! Lekker en niet duur. Enige maar is dat ik in de ene week moet kiezen tussen grof volkoren en bruin brood en de andere week tussen fijn volkoren en wit brood. Bovendien voor 25 losse gebakjes betaalde ik laatst € 23,65. Ook geen geld dus. Kortom: wij hebben onze bakker gevonden! :P

esther73

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door esther73 »

Weten jullie wat het ergste is: het brood is inderdaad duurder geworden de afgellopen jaren (heel veel duurder zelfs)
Maar het is ook minder geworden, tel de sneetjes maar na. Ik dacht laatst wat is die zak toch groot geworden, dus ik ging tellen! Er zittn echt minder sneetjes in........


SLIM he van die @# Bakkers

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

kan iemand mij een lijstje geven van de warme bakkers in gelderland???? want hier wordt gedaan of er nog heel veel warme bakkers zijn maar ook daarvan komt het gros uit een fabriek hoor

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Maar het is ook minder geworden, tel de sneetjes maar na.
Het brood weegt nog net zoveel als een paar jaar geleden. Misschien koop jij nu brood bij een bakker of supermarkt die iets dikkere sneetjes maakt.

Dom he, van die esther73.

esther73

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door esther73 »

je had een grote mond over dat ik een beetje dom was.....niet dus, maar dat geeft niet. Sneetjes kunnen inderdaad dikker gesneden zijn, dat weet ik ook wel, maar weer maar na, het is echt MINDER voor meer geld.

Anonieme gast, jij bent zekr zo'n (W) ARME BAKKER


Zielig

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

het is echt MINDER voor meer geld.
echt niet!

rooie

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door rooie »

Hallo,

ik werk al jaren bij de warme bakker als verkoopster en moet u helaas gelijk geven: het brood is echt kleiner geworden. Niet zo heel veel echter maar toch.... heeft er mee te maken dat de bakblikken 3 cm korter zijn geworden. Nu passen er precies 8 broden meer in de oven.
EN alles wordt toch duurder, dus brood ook. En bij de supermarkt is het ook duurder geworden....

mvg yvette

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk daar heeft u ook gelijk in, bij de supermarkt is de brood inderdaad duurder geworden, maar toch nog steeds goedkoper dan bij de bakker.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat de kwaliteit van de broden bij de warme bakker beter is dan dat van de supermarkten.

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen die door veel te betalen denken dat het beter smaakt of het interessant vinden om bij de bakker te winkelen, moeten vooral doorgaan. Mensen die daar niet intrappen, die kopen gewoon bij de supermarkt.

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon eens een lekker brood bij de bakker halen, een lekker brood bij de supermarkt en thuis gewoon gaan proeven ......

..... en dan haal je voortaan je brood bij de bakker



(Maar natuurlijk heeft iedereen de vrijheid om brood bij de supermarkt te kopen. Het is wel goedkoper, maar ga niet zeggen dat het net zo lekker is.
Net als met auto's. Ik rijd zelf een Suzuki Swift. Het is wel een goedkope auto, maar zodra ik het geld heb wil ik een volvo v40.
Die Swift is goedkoper, maar ga dan niet zeggen dat hij net zo lekker rijd.)

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

De bakblikken kunnen dan wel 3 cm korter zijn, dit betekent nog niet dat je minder brood krijgt. Een 800 grams brood is nog steeds evenveel als een 800 grams brood van vroeger. Alleen de sneetjes zijn nu wat groter (hoger).

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

De bakblikken zijn inderdaad ruim 3 cm korter geworden, ik geloofde het eerst niet, maar het is toch echt zo....en dat er dan meer broden in de over passen, tja, dat is economisch.

Maar de broden zijn zeker niet hoger of dunner gesneden zoals "gast" beweert. We gebruiken minder meel, en meer andere producten om de massa zwaarder te laten wegen. We worden dus eigenlijk met z'n allen genept.

Maar ja, ik ga ook naar de bakker omdat het brood daar lekkerder smaakt, al is het een stukje duurder.

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

:twisted: :evil: :?: :!: :idea: :roll: :oops:

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

koop een broodbakmachine en bak je eigen verse brood. heerlijk en goedkoop. alleen die afwas daarna

Gast

Re: warme bakker

Ongelezen bericht door Gast »

je eigen brood bakken en goedkoop? lijkt mij niet!

Gesloten