LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weigering eurocenten bij AH kan dat zomaar?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
iris34
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:10

weigering eurocenten bij AH kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door iris34 »

:wink:
Laatst gewijzigd door iris34 op 01 dec 2006 02:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: weigering eurocenten bij AH kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ik was stom verbaasd, gezien de 1 en 2 centen gewoon wettelijke betaalmiddelen zijn. Er stond een grote rij mensen achter me... ik hield niet alleen hun op maar schaamde me ook nog eens dood
Onder welke steen heb je al die tijd gelegen?
mijnboodschappengeld precies had uitgeteld meegenomen.... (krijg je als je op het minimum leeft)......
Goed bedoelde raad, ga naar een andere supermarkt, in plaats van die Yuppen winkel. Er zijn twee Duitse prijsvechters, vaak zelfs een beter product, maar in ieder geval VEEL minder duur.

klexa67
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:23

Re: weigering eurocenten bij AH kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door klexa67 »

Natuurlijk kan je ermee betalen en je moet ook niet meer betalen als het bedrag! Als het 1,43€ kost b.v. en ik leg het gepast op tafel is het gewoon goed. Net als pinnen daar betaal j eook niets afgerond.

De hele regeltjes rond het "afronden" wordt verkeerd begrepen en verkeerd toegepast van sommig winkelpersoneel. Het betekend niets anders als dat ZIJ niets meer hoeven tergug te geven dan muntjes van 5 cent en daarom afronden!

Ik had daarover ook af en toe diskussies in winkels... gewoon de filiaalmanager laten roepen en goed is...

Niet te vergeten dat ook lang niet alle winkels meedoen met afronden! Zo krijg je bij ALDI netjes ook 1 en 2 cent terug!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: weigering eurocenten bij AH kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

De nederlandse middenstand heeft afgesproken accoord te gaan met exacte betaling.Helaas is dat in de praktijk wat lastiger.Maar een cent blijft een cent en een wettig betaalmiddel!

Gesloten