LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De euro

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De euro

Ongelezen bericht door kweenie »

mylo1 schreef: Deze Wereld is gewoon verrot..de rijken worden rijker en de arme armer!
Het probleem (wat je zelf ook aangeeft) is nu juist dat de armen iets rijker worden... En dus ook in consumptie een fractie meer richting de Westerse normen gaan. Als 2 miljard arme mensen íets rijker worden en iets meer consumeren, dan heeft dat gigantische impact op de wereldconsumptie.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: De euro

Ongelezen bericht door JtC »

Als de armen iets rijker worden, dan worden rijken dat ook. De prijzen gaan daarmee ook omhoog en daarmee is de vergelijking in balans.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: De euro

Ongelezen bericht door piet jagers »

rijken raken net zo goed van hun geld af ..
dus rijken worden rijker zie ik niet zo zitten

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: De euro

Ongelezen bericht door JtC »

Kijk om je heen, lees het nieuws.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: De euro

Ongelezen bericht door piet jagers »

ik kijk nooit geen nieuws en lees geen krant laatste keer dat ik tv gekeken heb
is paar jaar geleden toen ik hoorde dat cbs een onderz had gehouden en uitgevonden had dat iedereen 78 zou worden ... fabeltje. maar ik had hem wel door meteen zelfs. denk dat zal niet lang duren en jawel.. even later konden we ook allemaal langer werken .. :lol: :lol: :lol: :P :P

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De euro

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik zag van de week pim F nog op tv met een toespraak ,waar hij echt zijn emoties;s toonde dat ons land eraan ging aan alles,dus laten we even de moslim strijd enz daar laten..daar ging het niet alleen om..

het ging over dat mensen die het minder hebben,naar de vervelend gaan en hij kon wel janken...
nou ik kan je vertellen,wilders wil hem na doen,maar bij lange na niet,de beloftes die hij gedaan heeft ,komt hij niet na......verrre van...hij denkt ik zit er nu en over 4 jr ben ik president...nou eerlijk gezegd...vecht eens voor ons..

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: De euro

Ongelezen bericht door riddert »

rozemarijntje schreef:nou ik kan je vertellen,wilders wil hem na doen,maar bij lange na niet,de beloftes die hij gedaan heeft ,komt hij niet na......verrre van...hij denkt ik zit er nu en over 4 jr ben ik president...nou eerlijk gezegd...vecht eens voor ons..
Heb niet teveel vertrouwen in de politiek, als je huidige persoonlijke situatie je niet bevalt, zul je er zelf voor moeten zorgen dat dit veranderd. Iemand anders doet het niet voor je en de politiek zeker niet.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: De euro

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

mylo1 schreef:Ik zou zo graag de klok terug willen zetten.. omdat ik mijn kinderen en kleinkinderen ..dit nooit had willen aandoen..dus kinderloos had moeten blijven!!!!!!!
Ook daar waren prima middelen voor, dan had je die maar moeten gebruiken. Ook met de €'s zijn anti-conceptivica, goedkoper en beter verkrijgbaar geworden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De euro

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja je kan zelf alles eraan willen doen maar er zijn mensen die het niet meer trekken en dan heb ik het niet over mezelf hoor.
maar wel voor de mensen die geen kant op kunnen.
ned is niet meer wat het was en wordt alleen maar slechter,mensen die denken dat alles aan jezelf ligt?

nou eerlijk gezegd denk ik ook,ik ben blij dat ik geen kinderen op de wereld heb gezet ik wil niet weten waar het heen gaat en hoe het er aan 50 jaar aan toe is..

maar laten we ook eerlijk zijn,we hebben het ook niet slecht,er zijn slechtere landen,maar dat is een ander verhaal...
maar de medische zorg is niet meer wat het was,..en geloof me dat is echt zo..
mensen die soms de hele dag in een zelfde luier liggen...
maar er zijn wel mensen die met tonnen/miljoenen bonussen cq wachtgeld weggaan of krijgen.terwijl er daarop bezuinigd moet worden.
de mindere krijgen het echt slecht.....heel slecht...en dat vind ik heel erg.
maar rutte staat nog steeds te glimwormen.....tja....uh ik heb niet op 1vd de 3 gestemd ook geen pvda...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De euro

Ongelezen bericht door SJZ »

ik ben blij dat ik geen kinderen op de wereld heb gezet ik wil niet weten waar het heen gaat en hoe het er aan 50 jaar aan toe is..
Tja, maar 50 jaar geleden waren er ook mensen die dat zeiden. En 100 jaar geleden ook, en 150 jaar geleden, en .....

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: De euro

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

En dat zeggen de mensen ook over 50, 100 en 150 jaar idem...kortom, hetgeen er geweest is, hetzelve zal er zijn, en hetgeen er gedaan is, hetzelve zal er gedaan worden; zodat er niets nieuws is onder de zon. . Prediker 1 vers 9.

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: De euro

Ongelezen bericht door flits75 »

Nederland is bevriend met landen als libanon, Tunesie, Syrie, Egypte enzovoort. Deze landen zijn allemaal dictaturen, daar waar mensen verdwijnen en vermoord worden. Maar er zit olie = geld.

Mensen met een ernstige aandoening als sarcoidose die met , dure, medicijnen goed kunnen functioneren worden aan de kant gezet, geen medicijnen meer. kost geld.

Ik dacht 10 jaar terug echt niet dat ik meer als duizend gulden huur zou gaan betalen, die is gek. Terug gerekend is het al meer dan duizend gulden.

In tjernobyl is nu een prachtig natuurlandschap met, bijzondere, dieren en planten. Niet door de aanwezigheid van radio-activiteit, nee, door de afwezigheid van de mens.

Laag opgeleide banen verdienen, ook bij 40 uur, zo weinig, dat je blij bent de maand uit te kunnen zingen. (netto minder dan 1200). Begin niet over huur of zorg toeslag. Dat is een onzekere factor die op elk moment kan worden terug gevraagd. Wel logisch dat Nederlanders dat werk niet willen doen, het betaald de rekeningen niet, dus komen er Polen of zo iets.

O nog zoiets; de verzorgende word de helpende, de postbode word postbezorger en de agent word toezichthouder. Zelfde werk alleen de helft minder salaris. Als het beestje maar een naam heeft.

Ben ik benieuwd hoeveel procent onze ministers er dit jaar bij krijgen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De euro

Ongelezen bericht door SJZ »

Fiesiekus, da's een mooie. Er is niks nieuws onder de zon. Ik heb nog verder in Prediker zitten lezen, en wil nog even hoofdstuk 7 vers 10 citeren:
En vraag jezelf niet af waarom het vroeger beter was dan nu. Het getuigt van weinig wijsheid als je daarnaar vraagt.
Dus 3000 jaar geleden zeiden de mensen ook al dat het vroeger beter was.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: De euro

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Ken er nog één:

Prediker 5: 7 "Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn."

En zo gaat het nu nog steeds met klokkenluiders.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De euro

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Fiesiekus, de inflatie van Neerlands kapitaal was nimmer zo hoog als ten tijde der intrede van de Euro. Met hem kwam de armoede, het leed en bekommeringen. Het is niet leuk te zien dat je met de gulden 12.000 op de rekening hebt en een maand later in euro's nog geen 5.000,--
Hoezo kapitaal vernietiging? Ach, het was toch het geld wat aan het volk toebehoorde dus wat maakt het uit.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: De euro

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

12.000/2,20371 > 5.000

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De euro

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik schreef 12.000 als globaal bedrag, het was zoveel minder dat ik net onder de € 5.000 bleef.

Wizzing
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:28
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De euro

Ongelezen bericht door Wizzing »

Ongedekt geld is op den duur altijd een probleem. Er is geen onderliggende waarde zoals goud in dit systeem. De overheden/banken kunnen geld (leningen) uit het niets creëren. Ik denk niet dat de euro per definitie het probleem is. Als we de euro niet hadden dan hadden we bijvoorbeeld de ING niet kunnen redden in 2009.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De euro

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee nu kunnen we met zijn allen griekenland en portugal weer gaan redden?waar houd het op?
potugal okee...
maar griekenland,sorry dat ik het zeg,en het is mijn favo land ,maar nu even niet....mensen willen niks doen...tuurlijk het is de overheid zijn schuld maar nu gaan ze staken want ze willen niks...
ik denk dat ze even moeten gaan beseffen dat europa hun gaat helpen en al heeft gedaan en dat wij ook steeds minder krijgen doordat wij die landen ook steunen!

het zal wel een hele stomme opmerking zijn maar ik doe hem toch...
ze hadden nooit aan die eu moeten beginnen....het is niet bevoordelijk geweest...oh het was zo mooi....tuurlijk... :twisted:
en we zijn er nog niet,laaaaaaaaaaaaaaang niet.

Goudpensioen.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2011 14:22
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De euro

Ongelezen bericht door Goudpensioen.nl »

rozemarijntje schreef:nee nu kunnen we met zijn allen griekenland en portugal weer gaan redden?waar houd het op?
potugal okee...
maar griekenland,sorry dat ik het zeg,en het is mijn favo land ,maar nu even niet....mensen willen niks doen...tuurlijk het is de overheid zijn schuld maar nu gaan ze staken want ze willen niks...
ik denk dat ze even moeten gaan beseffen dat europa hun gaat helpen en al heeft gedaan en dat wij ook steeds minder krijgen doordat wij die landen ook steunen!
Het is net alsof je de speelgoed van een kind afpakt waarmee ze jaren lang mee hebben gespeeld. Mensen houden niet zo graag van veranderingen en proberen tegen te stribbelen met staken.
Het is maar dat ze nu met hun neus op de feiten worden gedrukt.

Gesloten