LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duitsland massaal aan eigen munt.

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een groot deel van Duitland is sedert kort overgegaan op een eigen betaalmiddel. Verwacht wordt dat zich dit fenomeen voort zet.
Het begin van het einde der Euro!?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou als het zo doorgaat in Nederland dan kunnen
wij met medailles betalen. :wink:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door puma73 »

chanmaster,

Je kalkt weer iets neer zonder ook maar enige bronvermelding of wat dan ook.

Zet een link neer of een bronvermelding zodat te controleren is of dit bericht op waarheid berust of complete onzin is.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door Jonjo »

Jammer dat de flessen melk met zilveren dop niet meer te koop zijn. Daar kon je vroeger heel de wereld mee helpen. Zak vol met zilverpapier, dan een half uur geen les maar voorlezen door de meester.
Nu papiertjes? Ik laat er ook een zooitje drukken en betaal de NUON ermee.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door Jonjo »

@ PUMA. Ik ben het altijd oneens met onze toegang tot de regering lees{ chan} maar dit zag ik ook op verschillende journaals, w.o. het nos.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door puma73 »

Bedankt jonjo,

heb nog geen nieusberichten gezien of gehoord vandaag, maar met een bronvermelding zou dat wat minder reacties opleveren naar onze vriend.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door Son of god »

Er zijn Duitse euromunten in omloop waarop een hakenkruis is aangebracht. De munten zijn in Coevorden zijn de munten opgedoken en het lijkt alsof de hakenkruisen met een machine in de geldstukken zijn gedrukt.

Een inwoonster kreeg de afgelopen weken diverse munten van 10, 20 en 50 cent met een hakenkruis in handen. „Bij de derde munt begon ik argwaan te krijgen. De hakenkruisen zijn professioneel aangebracht en alleen maar op Duitse munten”, zo beschrijft de vrouw haar vondst in het Dagblad van het Noorden.

Bij de Koninklijke Nederlandse Munt en het ministerie van financiën zijn nog geen meldingen binnengekomen van de kwetsende munten. Volgens een woordvoerder is er echter weinig aan het probleem te doen, omdat het erg moeilijk te achterhalen is wie er achter de hakenkruisen zit.

Het is overigens niet verboden om een afdruk in een munt te slaan, kloppen of prikken, maar een afdruk van een hakenkruis is dat wel.
Ik gok dat de TS op dit verhaal doeldt. Bron is de Telegraaf :roll:

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Dit is geheel iets anders dan Chanmaster op doelt. Het is ook niet hetgeen via het NOS-journaal tot ons is gekomen. Daarbij gaat het om een betaalmiddel dat in een bepaalde regio van Duitsland algemeen door de middenstand wordt gehanteerd en geaccepteerd.

Eens aanzien hoe zich dat ontwikkelt, indien het een lang leven beschoren is zou het wel eens de grens over kunnen slaan en zal ook Nederland binnen bepaalde regio's z'n eigen betaalmiddel kennen!

Toch houd ik nog even mijn guldens, vijfjes , kwartjes en dubbeltjes in de zak', want die gaan straks wellicht weer gebruikt worden.'

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door C200K »

Maar dat kennen wij in Nederland ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!

In Vlodrop hebben ze officieel twee munten. Bij de middenstand kan je met beide munten afrekenen.

De een is de Euro en de ander de munt van de geestelijke die in Vlodrop woont.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat is die zelfbenoemde geestelijke met een naam als een niesbui?

De Mahahahahahahahahahaharishi?

En met 300 Rolls Royces voor de deur, terwijl ie zijn volgelingen oproept om niet te hechten aan het materiele in het leven.



Eigen munteenheden zijn er op verschillende plekken. Zo heeft Roermond bijvoorbeeld zijn ''sjraom''. Mensen moeten even de trema's op de klinkers erbij denken. En andere gemeentes weer de Mats.....

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door NAK »

SoundBoard
Dit is geheel iets anders dan Chanmaster op doelt. Het is ook niet hetgeen via het NOS-journaal tot ons is gekomen. Daarbij gaat het om een betaalmiddel dat in een bepaalde regio van Duitsland algemeen door de middenstand wordt gehanteerd en geaccepteerd.

Om het bericht aan te vullen:
Het gaat om een paar plaatsen in Duitsland waar ondernemers verenigingen een eigen munt hebben laten ontwikkelen.
Het nadeel is dat men alleen bij de deelnemende winkeliers met deze munt kan betalen en dat men er slechts een bepaald percentage van het aankoopbedrag mee mag betalen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Zal leuk zijn bij de bank, want deze munt is waardeloos en gewoon een stuk metaal. Tevens geeft het hakenkruis een directe koppeling met de 2e wereld oorlog en daardoor aanstootgevend. De Duitse regering zal deze munt dus NOOIT erkennen. Dat is op Europees niveau besloten. Wanneer iemand een dergelijke munt ontvangt dan moet deze officieel worden geweigerd, maar gezien het feit dat een selekt groepje winkeliers deze munt accepteren, zal er weinig aan gedaan worden. Ik maak mij wel druk om het feit als deze in Nederlandse omloop komt. Wanneer u deze munt ontvangt en er mee gaat betalen dan kan dat gezien worden als een poging tot fraude.

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door hpb »

Chanmaster heeft gelijk: sommige gebieden in Duitsland brengen naast de Euro ook eigen munten en biljetten in omloop. Hiermee kun je alleen lokaal betalen en is als stimulans bedoeld voor de lokale economie om vooral te kopen binnen de eigen regio.

De omloopsnelheid van dit geld is groot, omdat er een houdbaarheidsdatum aan gekoppeld zit: het geld wordt op die manier sneller minder waard dan de Euro. Dat is meteen een groot nadeel van dit lokale geld en lijkt mij ook geen bedreiging voor de Euro.

angelbright
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:38

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door angelbright »

In 2004 is er een Voorstel voor een
VERORDENING VAN DE RAAD
betreffende op euromunten lijkende medailles en penningen ingediend door de Europeese Commissie.

Het gehele document;https://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/com_2 ... acte_f.pdf

Heb nog geen document gevonden waarin staat of het voorstel t ook gehaald heeft.

Gezien de inhoud van t voorstel zal het mijns inziens wel aangenomen zijn door Brussel.

Deboer_met_ck
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2007 16:24

Re: Duitsland massaal aan eigen munt.

Ongelezen bericht door Deboer_met_ck »

"Een groot deel" van DE :?:

Meer dan 5?

Of zeg 60 miljoen?

Of ergens daartussen?

:roll:

Gesloten