LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] euro duur duur

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
pietou

euro duur duur

Ongelezen bericht door pietou »

Bij gamma ging ik in 2003 een verf bakje halen voor zo,n roller prijs 1.99 euro een maal thuis keek ik in de schuur en had er nog 1 liggen van 2001 prijs 0.99 gulden of te wel 99 cent

IS DIT NOORMAAL

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Ja tegenwoordig wel

helma

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door helma »

beste pietou
wat heet normaal
volgens onze regering is het normaal en zijn wij abnormaal :twisted:
het leven is toch maar een paar procent duurder geworden??????????
dat wij voetenvolk wijzer zijn wil men niet weten,dat wij genoeg bewijzen hebben zoals jij met het verfbakje.
kom er zijn bewijzen genoeg waar uit blijkt dat het artikel soms wel 200% duurder is geworden.
maar wij regeren niet dus wij zijn dom.
lees het forum maar goed door,dan kom je vanzelf van alles tegen over de EURO
:shock: balkje heeft gestudeerd en hij werkt alles naar de vervelend.
bezuiniging bij de politie,minder blauw.
de criminaliteit groeit weelderig,want er is toch al een tekort aan blauw.
solicitanten bij de politie genoeg hoor,maar men krijgt te horen dat je pas in 2005 eventueel terecht kunt.
ik mag het niet zeggen maar toch hoop ik dat Balkje een keer echt in nood komt en de politie dringend nodig heeft en dat hij dan te horen
krijgt SORRY maar wij hebben op dit moment geen agenten over,kom volgende week maar terug.
:D :D :P :P :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ik durf tewedden....r dan meer blauw op straat komt.
want als het om zijn eigen hachje gaat,dan kan er wel veel veranderd worden. :evil: :evil:
zo blijkt dus maar weer wat voor een inkomen zij hebben,zij voelen niets van die verhoging
en van teweinig blauw op straat merken zij ook niets,want een telefoontje van hem en de politie staat er zo.
zij voelen niets van de samenleving,zij staan hoog boven ons.

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Goed gezegd helma.Alleen we zullen deze ellendige regering voorlopig niet kwijt zijn.Het allemaal minder dat ,minder dit .Maar wel meer betalen voor hetzelfde .Natuurlijk wel het Catshuis verbouwen als het nu slechter gaat.En ach ja als je die vier jaar niet volhoud krijg je toch wachtgeld.Laten ze dat maar eens keer afschaffen.En we gaan maar eens bezuinigen op gezondheidszorg .Laat die mensen maar zo lang op een operatie wachten dat het niet meer hoeft.Lekker `s avonds met de trein en jongeren een trein laten slopen .En als er iemand er wat van zegt dan steek ze hem gewoon neer.
Tjonge Tjonge .Wat is ons land toch verziekt .Dan heb ik nog over al die buitenlanders met een grote bek in Amsterdam bij die demonstratie.

Richard (pl)Euro(p)

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Richard (pl)Euro(p) »

Het is het toppunt van arrogantie om ervan uit te gaan dat er in dit land alleen maar zwakzinnigen wonen die niet kunnen rekenen. Er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die problemen hebben met het bijbenen van de economie. Er zijn genoeg voorbeelden op te noemen van ondernemers die een slaatje slaan uit het feit dat de aangegeven prijs in Euro(centen)`s niet zo hard aankomen als een prijs in guldens. Wie komt er niet thuis met het gevoel dat hij achteraf eigenlijk schandalig veel voor zijn inkopen heeft betaald. Het blijkt wel...
...De horeca heeft 5 tot 6% minder omzet. Ik geef een voorbeeld: Een glas Ice Tea kostte vóór de invoering in een pannenkoekrestaurant
fl 2,25. Drie maanden na de invoering betaalde ik tot mijn verbazing
€2,25 voor dezelfde consumptie. Méér dan het dubbele !!! Van deze regering mag Jan met de pet gewoon weer op een houtje bijten, en laten we dit allemaal weer scheldend en tierend over zich heen komen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door SJZ »

Wie komt er niet thuis met het gevoel dat hij achteraf eigenlijk schandalig veel voor zijn inkopen heeft betaald. Het blijkt wel...
Nou, hier heb je er een. In de winkel kijk ik altijd hoe veel iets kost, is het te veel dan koop ik het niet. Vaak reken ik het ook nog om in guldens. Op die manier heb je nooit achteraf het gevoel dat je schandalig veel voor je inkopen hebt betaal. Je kiest er toch zelf voor?

Als producten in euro's fors duurder zijn geworden is er vaak wel een andere zaak te vinden die het nog wel voor een redelijke prijs levert.

Maar goed, ik gun anderen de vrijheid hun geld over de balk te smijten, maar kom niet achteraf klagen.

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Als je veel euro's hebt, gaat er een andere wereld open voor je.

harold

Claudia

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Claudia »

Hallo allemaal,
Ik zit zo even te lezen en ik vind dat de meeste gelijk hebben!
Maar er is der een die mij een beetje tegen de verkeerde been schopt.
Dat is SJZ jij zegt dan geef je het niet uit.........je kiest er zelf voor om het uit te geven. Maar dit even ter informatie je heb niets te kiezen. het is allemaal duurde geworden. Ik doe boodschappen bij de "niet duren supermarkte" maar ik merk het verschil toch echt wel. En dan kan je misschien alle winkels langs gaan om goedkoper je boodschappen te doen.
maar daar heb je dom weg niet altijd de tijd of mogelijkheid toe. En het is toch te belachelijk dat je in deze tijd het moeilijker heb dan voor de "euro" het was toch voor ons alle!!!! De mensen die het daarvoor al moeilijk hadden hebben het nu nog slechter. Ik mag niet klagen ......maar er zijn genoeg mensen (teveel) die dat wel kunnen doen. En Balkenende ......is een en al ellende
sorry maar dit is mij mening
Dat mag toch in deze "democratie"

Stascha

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Stascha »

Kijk lieve mensen, we kunnen er lang of kort over lullen. Met die euro zijn we gewoon belazert!! Iedereen met 6 klassen lagere school kan dat berekenen. En ons wordt dan verteld dat we het niet goed beléven, dat het maar ons gevoel is! En daar wordt ik dus echt pissig van, ik ben toch verdomme niet achterlijk!! Een rekenwonder ben ik ook niet, maar dat is ook niet nodig, zo dik ligt het er boven op! Maar uiteindelijk zal de horeca in ieder geval zelf de prijs betalen. En de supermarkten beginnen het ook te voelen. De goedkopere waren nog nooit zo populair, dus gewoon ook uit je doppen kijken. Misschien trekt het weer wat bij als we allemaal weigeren ons een oor aan te laten naaien!

Klootjesvolk

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Klootjesvolk »

Er is geen referendum gehouden in nederland of het volk de euro wel wil.
En wat blijkt zeker 75% wil dat ding niet.

LEVE DE DEMOCRATIE (WAAR?)

ans

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door ans »

het is vreselijk duur geworden en dat weet ik zeker toen de gulden er nog was
deed ik boodschappen op de vrijdag 100 gulden en ik had over 50 gulden over om brood te kopen met beleg voor de hele week
maar nu heb ik 100 euro nodig en 50 euro nodig voor brood en beleg
ik snap het echt niet meer dus echt wel duurder :cry: :cry: :evil: :evil: waar gaat het naar toe iets extra,s is bijna niet meer mogelijk nu eerst wat sparen erg hoor
groetjes ans een wao moeder
[/b][/u]

Hans

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Hans »

Zweden, daar heeft de democratie gezegevierd.
En ans, ik heb met je te doen, de euro berooft je van je laatste restjes financiele speelruimte.
Het walgelijkste van alles is toch wel dat de regering ons deze munt
door de strot heeft geduwd, met alle gevolgen van dien (slechte economie door oa dalende expert naar VS (direct verband met euro) en absurd hoge prijzen die de consument belemmeren in het besteden(alweer direct gevolg euro))
Ik hoor of lees alleen nergens dat de euro de hoofdschuldige is van de huidige economische malaise. ALLE niet-euro landen doen het beter... :evil:
Thanks for nothing, gerrit z. en consorten.....

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen, over een jaar of 10 is Nederland naar de haaien. En zijn we misschien wel duizenden daklozen rijker. Dankzij onze zogenaamde democratie. In de tweede kamer denken ze niet aan mensen, maar hoe ze zo snel mogelijk hun bankrekening vol krijgen. Dankzij die pleuro zal dat waarschijnlijk wel gelukt zijn. Wij kiezen de premier en de premier kiest voor zichzelf.

We moeten met zijn allen in opstand komen en een boycot dagen uit zoeken. Liefst op zaterdag. Dan geven lekker een dag geen geld uit.
Dan komen ze er wel achter.

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

we gaan met zijn allen kapot aan de euro,en dan maar zeggen dat wij het fijn vinden die euro,is onderzoek naar gedaan,nou mij is niks gevraagd.
ik heb nog 200 euro voor de hele maand met zijn 4en.
en mijn kind is jarig.....
volgend jaar 2 keer boeken geld betalen,ik wordt niet goed...
de euro is een grote fout geweest,democratisch land mijn reet...
ik weet het ff niet meer...
3 keer per week eten we al brood,het moet maar.....
ach en toch heb ik maar gestort op giro 555
al was het maar 10 euro.....dat is toch maar liefst 22,50!
veel he?daar haalde je vroeger een halve kar boodschappen voor! en nu?4 broden...het is te gek voor woorden! :(

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Om goedkoop te kunnen shoppen, heb ik een tweede auto aangeschaft om van winkel A naar winkel B te kunnen rijden.
Tjonge een wereld gaat open, wat een verschil in prijzen en sommigen zijn heel erg goedkoop (kringloopwinkel).
Maar toen ik ging tanken, schrok ik wel hoor een liter diesel zit nu op f 2,15, tweeguldenenvijftiencent.
Ik heb het weer snel terugberekend naar euro's en dan blijkt het inééns mee te vallen het is nog géén 1 eurie, op precies te zijn maar achtennegentigeurocent.
Het getalsmatig gevoel speelt hier ook wel een beetje mee.
Trouwens een huidige miljonair heeft die nu f 1000.000,00 of € 1000.000,00?

:lol:

tankdop

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door tankdop »

Ik weet niet waar je tankt, maar momenteel is de adviesprijs rond de 0,89 cent. Deze prijzen hebben niets met de komst van de euro te maken. In het gulden tijdperk is de dieselprijs ook wel eens zo hoog geweest.

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 16 Jan 2005 17:21 door tankdop


--------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet waar je tankt, maar momenteel is de adviesprijs rond de 0,89 cent. Deze prijzen hebben niets met de komst van de euro te maken. In het gulden tijdperk is de dieselprijs ook wel eens zo hoog geweest.
Gelukkig, ik dacht al wat is mijn getankte diesel toch duur!

:wink:

tijgertje

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door tijgertje »

het zijn niet alleen boodschappen die duurder zijn geworden.

ben sinds 1 1/2 jaar werkloos en heb al 3 x geld moeten inleveren vanwege hogere belastingaftrek. totaal in die tijd min. 17 euro per maand.
huurverhoging in die tijd totaal + 45 euro/ ziekenfonds + 25 euro/ gemeentelijke belastingen/ benzine en ga zo maar door.
toen ik huursubsidie ging aanvragen, werd geweigerd, oke dan vangnetregeling bij de gemeente daar kreeg ik te horen dat ik helaas maar 18% in inkomen ten opzichte van het vorige jaar was achteruitgegaan en er dus niet voor in aanmerking kwam.
hoezo achteruitgang van 1%?????????
ik kon gaan wachten tot ze gas/electr.kabel gingen afsluiten of geen huur meer betalen en me eruit laten zetten maar dat ging me ook te ver.
Dakloos wil ik ook niet zijn, dus nu woon ik op kamers. niet ideaal maar wel goedkoop en All-in.
Zoals ik zijn er duizenden in Nederland en de een komt er wel vooruit en de ander doet net als zijn neus bloedt
Ik ben op zich geen voorstander van Balkenende maar zie wel dat er bezuinigd moet worden. Iedereen zit maar te zeuren over minder geld en ik heb daar echt wel reden toe, maar helaas zeuren we alleen in Nederland en zijn niet bereid om inderdaad er wat aan te doen.
Er was vorig jaar een actie tegen Shell(om daar niet te tanken) en wat komt ervan terecht???? Niets hoop blabla. Als de prijs van benzine/diesel naar beneden gaat wordt dat op het journaal gemeld, intussen is de prijs al 3x omhoog gegaan, zonder dat daar melding van wordt gemaakt.
kijk naar investeringen van waterleidingmaatschappijen, ziektekostenverzekeringen, stroomleveranciers etc.( die vaak uitdraaien op fiasco's vanwege de bureaucratie daar) in het buitenland.
het is ons geld wat ze daar uit geven en wie wordt er beter van????
juist de aandeelhouder/commissarissen(zoals KOK en consorten) ook de huidige ministers ed komen daar over een tijd in en de hele cirkel is weer rond. het is niet alleen de euro die het verziekt maar de onechte, zogenaamd voor het volk opkomende mensen die zich ministers noemen en weet je wat het ergste is? we hebben ze zelf gekozen

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Euro=Dal en Gulden=Piek

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Klootjesvolk
Geplaatst op: 13 Sep 2003 20:02 Onderwerp: Geen referendum

Er is geen referendum gehouden in nederland of het volk de euro wel wil.
En wat blijkt zeker 75% wil dat ding niet.

LEVE DE DEMOCRATIE (WAAR?)
Democratie is een leeg begrip. wij kiezen iemand. wij hopen dat die iemand de dingen doet die wij willen. DAAROP HOPEN, is geen democratie. wij zijn kapitalisten, geen democraten.

Gesloten