LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca nog duurder geworden

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Sandra

Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Sandra »

Mijn vriend en ik gaan graag uit eten, wie niet. Maar sinds dit jaar gaan we niet veel meer. We zijn met zijn tweeen zo'n 60 euro kwijt voor een beetje lekker eten.
Zeg nou zelf, dat is toch niet normaal meer. Vorig jaar waren we zo'n 80 tot 90 GULDEN kwijt.

Leonie

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Leonie »

wij zijn tot dezelfde conclusie gekomen en gaan ook veel minder uit eten onder het motto: liever 1 keer goed dan 3 keer matig voor veel geld. Zelfs een sateetje kost al gauw 15 euro (!!)

Michel

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Michel »

De horeca zijn de grootste honden qua prijsverhogingen. Het zijn een stelletje uitzuigers. En maar klagen dat de kosten omhoog zijn gegaan.

Gast

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Gast »

nog nooit was de chinees zo duur met afhalen. Voor twee personen een bak rijst, babi pangang en sate waren we bijna 30 euro kwijt.Meer dan 60 gulden, dit doe ik dus nooit meer. Stelletje oplichters dat jullie zijn.

Elisabeth

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Elisabeth »

Uit eten gaan doen mijn vriend en ik ook niet meer zoveel, je bent zoveel kwijt voor een beetje eten. Belachelijk is het gewoon. Voor met zijn 2en ben je zo gauw 20 euro kwijt als het niet meer is omgerekent dus wel fl 44,- als het niet meer is. Nu gaan we alleen maar uit eten als er iets bijzonders te vieren is en anders eten we gewoon wat de pot schaft! :) :)

Gast

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Gast »

Wij gingen vroeger altijd naar Zorba de Griek in Bussum.
Doen we ook niet meer sinds deze fors duurder is geworden.
So wie so mijden we alle horecagelegenheden , die over de rug
van de consument zijn prijzen flink verhoogt.
Goede alternatieven:
** Onbeperkt steengrillen voor een vaste prijs.
** Er zijn Oostenrijkse restaurants, waar je voor 20 EUR p.p
onbeperkt kan eten.
** Uitgebreid thuis koken kan ook leuk zijn.Al heb je gigantisch veel
ingredienten nodig, dan ben je nog altijd voordeliger uit.
Zeker met de Kerst ga je lekker met de familie thuis eten.Hoef je de
horeca niet nog eens extra te spekken.
Groeten Mart

kwebbeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2003 19:30

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door kwebbeltje »

Ik ben het niet helemaal eens met Michel over de Horeca.

Ik heb zelf 8 jaar in de horeca gewerkt en mijn man is al ruim 20 jaar kok.
Dus ik weet waar ik over praat.
Ik ben het eens dat (ook) de horeca behoorlijk onbetaalbaar aan het worden is.
Maar de inkoopsprijzen voor de bedrijven zijn ook drastisch duurder geworden!
En dat wordt al gauw vergeten als we na een avondje uit eten gaan moeten afrekenen en we ons kapot schrikken...

En vergeet niet dat de gemiddelde horeca ondernemer niet beter van geworden is met de prijsverhogingen.
:(
En dat komt niet alleen door dat de gasten massaal aan het wegblijven zijn...... :?

Gast

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Gast »

wat dacht je van een potje bier 1,80 euro of zelf 2,- euro.
Van 1,80 euro dat is even 3,96 gulden terwijl je vroeger in de gulden tijd 2,25 betaalde, is ff een winst van 1,71 gulden oftwel 0,78 euro cent.

Ow wat dacht je van een tostie, 5 euro, voeger in de gulden tijd was het 5 gulden, winst = 6,01 gulden; 2,72 euro.

Neeeee ik ga niet meer weg, ga mijn geld wel opsparen mids dat lukt.

Gast

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie kunnen je beter op het tuig in Den Haag afreageren want die ratten verhogen de belastingen en de accijnsen
(75% op 1 flesje whisky)
De brandweer maakt ieder jaar nieuwe regelgeving die allemaal veel geld kost.
De gemeente gooit de precario (terras huur) maar weer eens een keertje omhoog.
(1998 + 100% 1999 +50% 2002 +50% 2004 +12,5%)
Maar de horeca zijn de honden!!
De groeten!!!!

woman

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door woman »

hmm bodrum in apeldoorn een shoarma tent en lekker dat die is en nog lekker goedkoop ook
hhmm water loopt me alweer in de mond

mountyspancke

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door mountyspancke »

als zelfstandig horecaondernemer wordt ik doodziek van alle ophef rond prijsverhogingen, als ik zelf zie wat er sinds de inrtoductie van de euro in mijn eigen zaak(pannenkoekhuis)aan prijsverhigingen heeft plaatsgevonden begrijp ik het niet meer. meer als 4 tot 5 % verhoging per jaar kan ik er niet van maken. de gast zelf zou een handje kunnen helpen door dure bedrijven te mijden en op zoek te gaan naar bedrijven waar het voor een redelijk bedrag goed toeven is.
bv bij ons keus uit twee soepen, keus uit 50 pannenkoekken,keus uit 12 ijsjes, allemaal gewoon van de kaart dus niet aangepast voor 11,50.
dan is klagen toch niet meer op zijn plaats. en toch stellen gasten deze prijzen ter discussie omdat er zo'n negatief imago is ontstaan zodat ook goedwillende en presterende horecaondernemers het onderhand niet meer zien zitten.
en nu jullie.

gerard jansen

Read

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Read »

:D Het valt allemaal wel mee met de prijzen in de horeca.[/b]

Gast

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door Gast »

Lullig voor jullie maar het 1 gaat samen met het ander. Een cirkeltje.

MAXIEM

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Snap niks van de laatste reaktie.

brabander

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door brabander »

:) Hier bij mij in de buurt zit een zaak die voor al zijn pizza's maar ¬ 5 vraagt

resp0014931

Re: Horeca nog duurder geworden

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Het is niet meer leuk om een keertje uit te gaan. De prijzen van drankjes en het eten is schrikbarend duur.
Ik drink geen alcohol maar zo nu en dan een maltje, ongelooflijk zo duur geworden. Laatst moest ik in een horecagelegenheid 3 euro betalen voor een flesje. Helaas hebben ze geen Malt uit de tap, eigenlijk nergens meer. Toen maar een ijsthee bestelt en schrik niet 2,75 euro zat ook in een flesje.
Er zijn ook cafe's die een pak ijsthee kopen bij de Aldi en dan vragen ze voor een glas ijsthee rustig 1,70 euro!!! Schandalig noem ik dat en afzetterij.
We zouden met Kerst uit eten, maar toen we de prijs hoorde hebben we maar afgehaakt. Kosten p.p 29,90 euro en geen kinderkorting(lopend buffet). In dat restaurant waren eerder geweest toen er nog met guldens betaald moest worden en toen betaalden we 25 gulden p.p en kinderen onder 12 jaar voor de helft van de prijs.(exclusief drankjes)
Kortom de horeca zegt wel dat alles duurder wordt voor hen, maar dit slaat toch alles.
Proost en eet smakelijk THUIS!!!!!

Gesloten