LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.

terugkeer naar de gulden maakt het er niet goedkoper op

ja
27
49%
neen
28
51%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Bijna niemand heeft het echt slecht in Nederland, het is een kwestie van keuzes maken. Mensen klagen dat ze arm zijn, maar drinken ondertussen wel de duurste cola, gebruiken de duurste boter en beleg en gaan 5 keer per week uit eten.

Tsja dan heb ik het ook slecht als ik dat ga doen....

Kies bewust wat je doet en wees niet bang om eens een ander en goedkoper merk te gebruiken. De smoes van "mijn kinderen lusten geen goedkope cola" slaat zoiezo nergens op.

balk
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2005 16:36

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door balk »

Dan koop je het toch niet?
Daar gaat het niet om. Leer eens lezen!!!!!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Daar gaat het dus wel om, met mijn leesvaardigheden is niets mis. Mensen gaan eerst zaken kopen en dan achteraf klagen dat het zo duur is. Dan had je dus voor aankoop beter na moeten denken.

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Vroeger had je slaven, nu heb je arbeiders die het kabinet overeind houden, vooral min. Zalm die altijd maar blijft lachen :!:
:cry:

minime
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2005 22:21

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door minime »

De Euro de grootste wisseltruc waar menig staatshoofd jaloers op zal zijn!!!!!!! :twisted:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De euro, de enige munt ter wereld waar veel te veel onnodig en onzinnig over gekletst en geouwehoerd is. Als dat niet een record is?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dilbert29,
Dat krijg je als bestuurders zich gedragen als dictators, en een nieuw munten stelsel invoerd zonder dit aan de bevolking te vragen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door tienepien »

Waarom moet dit aan de bevolking gevraagd worden dan? Waarom moeten er alleen dingen gedaan worden waar de bevolking om vraagt?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

tienepien,
Om dat bestuuders en ambtenaren er voor ons zitten, en door ons betaald worden.
Lijkt me een simpel antwoordt toch.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door tienepien »

Hmmz... kies je niet gewooon de mensen die volgens jou capabel zijn om dat te doen wat het beste voor het land is? Dat je door op iemand te stemmen zegt: "Okee, ik denk dat jij genoeg kennis hebt en ik heb er vertrouwen in dat jij die kennis gebruikt om met die plannen van jou het land beter te maken."

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door SJZ »

Sprokkel, over welke munt er precies gebruikt moet gaan worden wordt de bevolking toch nooit wat gevraagd? De gulden, daar hebben we als volk ook nooit wat over gezegd.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

tienepien
Ik stem op die partij die het voor mij goede programma heeft.
En er was geen 1 partij die mij geinformeerd heeft over het invoeren van de euro in hun verkiezings programma.
Maar waarom ik je dat moet vertellen begrijp ik niet zo goed, ik hoop dat je zelf ook wat kan denken?
Ik vind trouwens, dat ook jij, de laatste berichten wat zeurderig overkomt.
En op berichten van enen SJZ, reageer ik niet meer, tot hij zich fatsoenlijk gedraagd.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Jan1 »

tienepien


Geplaatst op 12 Feb 2006 12:24 door tienepien
"Okee, ik denk dat jij genoeg kennis hebt en ik heb er vertrouwen in dat jij die kennis gebruikt om met die plannen van jou het land beter te maken."
Dat valt wel wat tegen met de kennis van Sprokkel, hij is duidelijk niet helemaal bij de les geweest op school, dit wat betreft maatschappijleer, en anders was hij mogelijk ook ergens anders met zijn gedachten.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

Jan1
In mijn tijd had je nog geen maatschappijleer jochie.
Ook je bericht heeft weinig vandoen met de euro.
Maar leg het mij maar eens uit wat je ermee bedoeld.
En rij je een motor ducatie?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Jan1 »

@sprokkel
Is dit jou tijd dan niet, jammer voor jou dat jou tijd voorbij is, bij ons op de algemene begraafplaats ligt het ook vol met mensen waar de tijd van voorbij is. Over de euro, met mijn AOW en aanvullend ouderdom pensioen red ik mij best sinds de euro. Ja ik ben geboren enige jaren voor de aanvang van WO 2, op de lagere school, die als je er nog niet op zat grote school werd genoemd, hebben we wel geleerd van 2de en 1ste kamer.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

Jan1
Wat het invoeren van de euro zonder vraag aan de bevolking, te maken heeft met de 2ekamer en 1ekamer . Leg eens uit!
En wat betreft uw leeftijd, daar zet ik gezien uw taal gebruik een grote ? bij.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door Jan1 »

@ sprokkel

Ik ga jou hier niet herscholen, had je maar beter moeten opletten vroeger op school. Jij weet het toch zelf allemaal zo goed en beter als elke andere, trouwens mijn leeftijd is al eerder ter sprake geweest in fora van de Tros, als je zo slim bent als je meent, dan is dat heel gemakkelijk na te zien.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door tienepien »

Ik stem op die partij die het voor mij goede programma heeft.
En er was geen 1 partij die mij geinformeerd heeft over het invoeren van de euro in hun verkiezings programma.
Dus er mogen alleen beslissingen genomen worden over onderwerpen die in het verkiezingsprogramma staan? Lekker bestuurbaar wordt dit land dan.
Maar waarom ik je dat moet vertellen begrijp ik niet zo goed, ik hoop dat je zelf ook wat kan denken?
Ik vind trouwens, dat ook jij, de laatste berichten wat zeurderig overkomt.
En op berichten van enen SJZ, reageer ik niet meer, tot hij zich fatsoenlijk gedraagd.
Uiteraard kan ik zelf denken. Maar ik wil graag weten wat jij denkt. Daar is een forum toch voor? Kennis nemen van de mening van anderen en daar van leren?
Tijdens een discussie is het handig wanneer je het over hetzelfde hebt. Miscommunicatie voorkomen enzo....

Het punt is dat er vaak gezegd wordt : "Daar heeft niemand om gevraagd" en daar zet ik mijn vraagtekens bij. Als iedereen maar met iedereen mee blijft l*llen, dan komen we nergens.

In dit geval denk ik dat bijvoorbeeld bedrijven gevraagd hebben om 1 europese munt, zodat ze bij het handelen binnen de EU van de omwisselproblemen af waren.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door sprokkel »

Over de euro invoering door de tweede kamer is nauwelijks debat geweest. De eerste kamer hoort te toetsen of het wel juist is, maar vind persoonlijke en partij politieke belangen zwaarder wegen dan goede/juiste in voeringen van wetten. Zie laatste gehannes met mevr.v.leeuwen over de nieuwe zorgwet, gewoon schandalig. Daarom zijn er steeds meer voor dan tegenstanders voor het opheffen van de eerste kamer.
Maar weer even terug naar die euro, het is natuurlijk een gegeven dat landen die de euro niet ingevoerd hebben, omdat de bevolking daar tegen was, het in die landen economisch beter gaat dan in de landen die wel de euro ingevoerd hebben.
En de invoering van de gulden gaat natuurlijk wel heel ver terug, ik zeg toch ook niet vroeger waren we een republiek.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: het afschaffen van de euro maakt het leven niet goedkoper

Ongelezen bericht door tienepien »

Maar weer even terug naar die euro, het is natuurlijk een gegeven dat landen die de euro niet ingevoerd hebben, omdat de bevolking daar tegen was, het in die landen economisch beter gaat dan in de landen die wel de euro ingevoerd hebben.
Heb je daar misschien cijfers over? En ook cijfers over andere zaken die daar wellicht op van invloed zijn?

Gesloten