LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

nope, niet nodig.
Weet zo wel wat er binnen komt en wat eruit gaat.

Oh ja, b.olsen..., je zegt dat je rookt..., dat kan je toch helemaal niet betalen?

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

laat b.olsen toch eens met rust , misschien zit ze wel op een ander forum , tenminste dat zei ze toch? wij hebben geen kasboek maar toch hebben we het goed , maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat er mensen zijn die het niet zo goed hebben als wij , dat die dan gaan zeuren enz: alhoewel dat in hun ogen misschien geen gezeur is . en daar komt nog bij dat er mensen zijn die niet eens weten hoe ze een kasboek bij moeten houden , wat zouden die dan moeten doen volgens jou? :D

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Hun gezonde verstand eens gaan gebruiken, misschien... :roll:

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

jij ook zo te horen, dat is toch geen normaal antwoord wat je nu geeft . ik dacht dat jij zo pienter was . leg dan ook maar eens uit hoe die mensen die daar geen verstand van hebben dat op moeten lossen.

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb inderdaad een redelijk goeie baan, al verdien ik een stuk minder dan jij.
Ik heb ook gewoon de kosten van mijn huis, mijn auto, verzekeringen e.d.
Ook ik eet iedere dag een paar keer en ja, ik hou iedere maand nog genoeg over om leuke dingen te doen.
Hoe dat kan?
Misschien dat ik de waarde van het geld iets beter in kan schatten dan jullie...
Misschien dat ik iets beter met mijn geld om ga dan jullie...
Wie zal het zeggen.

1 ding weet ik wel, ik ga morgen lekker (voor de tweede keer dit jaar) op wintersport...
Waar doet ze dat toch van??
dan weet ik zeker dat jij niet hoeft rond te komen van een schamele 790 euro uitkering in de maand.
en nee die uitkering is niet mijn schuld maar de schuld van een reorganisatie.
als ik mijn huur betaal is de helft al weg hebben we het niet eens over de verzekeringen en auto ed.
de auto heb ik nodig voor mijn partime baantje nu (schiet er maar 20 euro in de maand mee op) want het uwv kort de rest dus zwats niet uit je nek.
als jij 2 x winstersport kunt gaan doen reken op gemiddeld toch wel 1000 euro voor een weekje dan verdien jij misntens 1600 euro per maand netto.
ja zo kan ik ook vergelijken

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

De ouderwetse manier misschien?
Potjes aan maken waar voor iedere maand zoveel voor dit, zoveel voor dat enz. ingaan, zodat ze inzicht krijgen in wat ze hebben en wat ze moeten betalen en hoeveel ze dan nog overhouden.... :roll:
Dat mensen tegenwoordig maar alles pinnen en doen is duidelijk.
Dat een hoop daardoor in de problemen komen, omdat ze geen flauw idee hebben wat ze uitgeven is ook duidelijk.
Dus 1 tip; Back to basic...

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

en hoe wou je dat aan de bejaarden uit gaan leggen dan ? die houden namelijk geen geld meer over om potjes te maken net als zoveel anderen. ik kan wel 100 potjes maken als ik wil , maar daar schieten die mensen niets mee op . :)

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat die mensen er juist beter mee omspringen dan de gemiddelde Nederlander en dat zij ook iedere maand meer overhouden dan de gemiddelde Nederlander en ook een stuk minder erover klagen dan de gemiddelde Nederlander.
Weet je waarom?
Die mensen hebben vaker (financieel) moeilijke tijden meegemaakt en weten daardoor exact wat ze binnen krijgen en wat ze te besteden hebben.

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

dan ben jij dus nog naiefer dan ik al dacht , waarom denk je dat ik over bejaarden begin? ik werk ermee, en die kunnen dus helemaal niet met de euro omgaan. heel vaak zien wij het gebeuren dat de kinderen de zaken moeten regelen en financieel hebben ze dus bijna niets meer. hoeveel potjes kunnen ze dan nog maken. er zijn er heel veel die van hun pensioen ed. de rekeningen niet kunnen betalen . :(

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben juist niet degene die naief is.
Ook ik zie het van dichtbij gebeuren en weet dus precies waar ik over praat.
Bij jou twijfel ik daar echter behoorlijk aan.

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

en dat terwijl ik dagelijks met die mensen werk . nu heb je toch echt ongelijk hoor . of ben je zelf misschien bejaard?dit vraag ik maar , omdat je alles zo goed schijnt te weten op deze forums . jij hebt wel overal verstand van zeg pfffff. :?

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

hahahahahha, en jij nergens van.... :lol:

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

jaaaaa, hooooor. :?

Gast

Re: Problemen met de euro? Houdt een kasboek bij.

Ongelezen bericht door Gast »

wie kan mij uitleggen hoe je precies een kasboek bij moet houden ?ik was een kei in bedrijfsrekenen maar mijn eigen kasboek is een ramp terwijl ik het wel graag goed wil doen om niet in de schulden te komen. :(

Gesloten