LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals briefje???

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Vals briefje???

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaag was ik in de Plus, bij mij in het dorp. Ik betaalde met een briefje van 10 euro, het meisje bij de kassa hield deze onder een lamp en riep er een ander bij. Ze vertelden mij dat dit briefje vals was en dat ik daarmee naar de bank moest gaan. Iedereen bij de kassa zat mij aan te kijken en ik voelde mij niet op mijn gemak: ik een vals briefje?? Okee, dat kan, er wordt gezegt dat ze tegenwoordig aardig goeie vervalsingen kunnen maken.

Ik dus gelijk naar de bank, zij bekeken het briefje en vertelde mij dat deze niet vals was, dus ik kreeg 'm terug. Ik heb 'm thuis eens goed bekeken met het blauwe geld lampje aan mijn sleutelbos en ik zie er niks anders aan. (vergeleken met een ander briefje van 10) Hoe kan een supermarkt dit dan wel vals vinden en een bank niet.????
Oja, de supermarkt hield ook meteen mijn andere geld onder de lamp en er werd overdreven gecheckt, alsof ik al het geld uit mijn printertje laat rollen...

Gast

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Gast »

Ja er is echt veel vals geld in de omloop gekomen met de EURO en pas er echt voorop want als Polen en die landen bij de EU komen is het nog erger. Hier in de stad is het nog pas geleden geweest dat er 'n pool iets betaalde met vals briefje van €100,- ( ik mag niet discrimineren) en het meisje aan de kassa had het echt wel goed gecontroleerd maar het was een echte goede vervalsing want de politie en de bewaking zagen het zelf bijna niet dat het vals was. Jammer hadden ze het in die winkel net te laat doorgemeld gekregen dat ze voor die persoon die daar mee wou betalen op moetsen letten als die met 'n briefje van €100,- zou betalen.

Gast

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Gast »

Valse tientjes? Dat zal toch wel loslopen ??????

wilbert

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door wilbert »

ze hadden mensen moeten laten stemmen of ze wle de euro wilden
net zoals ze in engeland hebben gedaan . ik weet zeker dat er veel nederlanders de euro niet gewild hadden . en dan hadden ze ook niet
zo veel vervalsingen gehad . van mijn mag de gulden terug komen .

RH

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door RH »

Tja ken je het gezegde houd de mensen hier in Nederland van de domme. De regering beslist voor u en wij regering houden jullie mak. Jullie hebben toch gekozen voor deze regering dus wij hebben het voor het zeggen en kiezen dus voor wat ons gemakkelijk uitkomt. Snap je wat ik daar mee wil zeggen.

Suzanneke

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Vals geld, ja het wordt een probleem...

Winkeliers weigerden al 500 euro biljetten aan te nemen; 200 euro, daar trekken ze hun neus ook voor op... En zijn er ook winkeliers die ook de 100 euro niet meer accepteren...

Euh... Sinds wanneer is geld geen geld meer? Briefjes vanaf 100, 200 en 500 euro blijken geen cent waard te zijn... :(

Jammer dat men destijds zoveel van dat grote geld (100, 200, 500) gedrukt heeft... Ze kunnen deze biljetten beter allemaal vernietigen.... Loop je ook het risico niet meer dat je met een volle boodschappen-kar aan de kassa staat, en dat ze dat briefje van 100 niet aanpakken...

Even voor alle duidelijkheid, ik vind het heerlijk dat de euro in veel landen als betaalmiddel geld... Het heeft veel voordelen... Zo kunnen zwe allemaal zien hoe schreeuwend duur dit landje is ;)

luke

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door luke »

Het is zeer erg met vals geld.

Kom soms zelf ook vals geld tegen. Zelfs 5, 10 en 20 euro en bijna niemand weet alle kenmerken zelfs banken weten ze niet.

vb. papier is blauw(of kleine gedeeltes) (niet zo blauw als je normaal papier onder de blauwe lamp legt). dit wil niet zeggen dat het nep is omdat het ook kan komen door papier in je broek te laten zitten en mee te wassen of water en dergelijke op het papier te morsen.

merk verschillen in de plaatsing van het watermerk, veiligheidsstreep(zileveren streep) en strepen naast waterwerk(merk hier zelfs verschillen in dikte van de strepen). vraag waar moet het watermerk en de strepen nu precies zitten?

sterren die niet helemaal rood worden als je onder de ultraviolette lamp legt. dus dan nep of niet?

geen ribbeling in de letters : BCE ECB EZB EKT EKP is ie dan nep? dat is toch de kenmerk voor blinden of een briefje echt is of niet.

heb nog veel meer vragen over dat flut geld en ik denk wel meer mensen.

zolang mensen niet weten wat alle echte kenmerken zijn zal het verspreiden van nepgeld steeds makkelijker worden en dat moet worden tegengewerkt.

woman

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door woman »

ja zeker de gujlden weer terug dan kennenz e alles weer duurder maken
ppff
enne briefje van 10 zeker vervalsen ja hoor
ik had bij de wibra een vrouw voor me die met 5 euro betaalde maar dr was een stukje van het briefje af
ze wouzen het niet aanpakken cheffin dr bij nou kwartier later was het voor mekaar ze mocht het aanpakken
ik reken af en ik kom dr thuis achter dat jawel ik dat brijfje heb terug gekregen
nou das me ook lekker zeg

RCS

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door RCS »

Heb wel eens gelezen dat Griekenland het 500 eurobiljet nooit heeft laten drukken.

In verband met het feit dat men verwachte dat dit een weinig courante coupure zou zijn.

Had toch voor Nederland ook een goede optie geweest om geen grotere biljetten dan 100 euro te drukken. En die hopeloze 1 en 2 centen hadden ook wel achterwege kunnen blijven.

Maar ja, naast het verkopen van de grootst mogelijke onzin over van alles en nog wat is het slaafs alles navolgen nog altijd het kenmerk van de Nederlandse overheid.

MDH

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door MDH »

Vals briefje van 20 gehad bij de AH.
Ging daarna naar een andere zaak wilde met het valse briefje betalen en daar meldde ze dus dat het vals was.

Heb daarna maar een pakje kauwgom gehaald bij de AH en betaald met 20euro. :twisted:

Gast

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Gast »

Heb daarna maar een pakje kauwgom gehaald bij de AH en betaald met 20euro





En namen ze dat aan?

Gast

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Gast »

Ja gast namen ze bij a.h het briefje van 20 euro nog aan???en hoeveel kreeg je terug????motermuis

Muisje

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Muisje »

Die valse briefje waren er ook al met de gulden. Ik werk al 7 jaar bij de A.H. regelmatig zijn er meldingen dat er valse briefjes in omloop zijn.Dit gebeurde met de gulden net zo vaak, maar als ik mag kiezen doe dan toch de gulden maar terug

Gast

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 03 Mar 2004 19:28 door woman


--------------------------------------------------------------------------------

ja zeker de gujlden weer terug dan kennenz e alles weer duurder maken
ppff
enne briefje van 10 zeker vervalsen ja hoor
ik had bij de wibra een vrouw voor me die met 5 euro betaalde maar dr was een stukje van het briefje af
ze wouzen het niet aanpakken cheffin dr bij nou kwartier later was het voor mekaar ze mocht het aanpakken
ik reken af en ik kom dr thuis achter dat jawel ik dat brijfje heb terug gekregen
nou das me ook lekker zeg



HALLO. SCHRIJF IN NORMAAL NEDERLANDS !!!!!!!!!!!!!!!!

aansteker

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door aansteker »

He Gast heb je een onderzoeks bureau ??????

@p

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door @p »

Wat een gedoe om een paar van die brieffies. Blij met de euro of niet. Het was toch niet te stoppen. Europa had de euro al jaren op economisch niveau in omloop.

Het was een kwestie van tijd alvorens iedereen zelf met echte euro's zou gaan betalen. En vervalsingen. Je hebt waarschijnlijk net zo vaak een vals briefje van 25 gulden in je handen gehad al nu een vals briefje van 10 of 20 euro.

En wat betreft de grote bedragen. 100, 200 en 500 euro. Zat plaatsen waar je daar zo mee kan betalen. Niet in de supermarkt nee maar dat komt meer doordat er niet zoveel geld in de de kassa MAG zitten. Dus dan kun je ook niet terugbetalen. Het briefje van 250 gulden werd in de supermarkt ook niet geaccepteerd dus waarom zouden ze dan nu de 100 euro ineens wel moeten accepteren.

We kunnen wel blijven zeuren op die euro... feit is dat ie er is en dat we ermee moeten leren leven. En de GULDEN TERUG. Dusssss als je dat denkt dan ben je zelf pas een geldverspiller. Voor de gein eens nadenken over hoeveel dat de belastingbetaler gaat kosten. Nee hoor. Die Euro is er dus wen er maar aan.

Lucifer

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Lucifer »

pleuro![/b]

Gast

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Gast »

Drie kwart van de bevolking heeft een hekel aan de Euro en een kwart blijft het geld leuk vinden, oh wie?, die er gelukkig genoeg van hebben (de rijken).
mmmmm.

Gast

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 13 Jun 2004 11:47 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Drie kwart van de bevolking heeft een hekel aan de Euro en een kwart blijft het geld leuk vinden, oh wie?, die er gelukkig genoeg van hebben (de rijken).
mmmmm.

Naar boven

--------------------------------------------------------------------------------------

Bron????????????

Gast

Re: Vals briefje???

Ongelezen bericht door Gast »

Quote:
Geplaatst op 13 Jun 2004 11:47 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Drie kwart van de bevolking heeft een hekel aan de Euro en een kwart blijft het geld leuk vinden, oh wie?, die er gelukkig genoeg van hebben (de rijken).
mmmmm.

Naar boven

--------------------------------------------------------------------------------------

Bron????????????

DE GEWONE BURGELIJKE WERKVLOER, DAAR WAAR GROTENDEELS DE NEDERLANDER ZIJN HOOFD BOVEN WATER PROBEERT TE HOUDEN!!!!!!
(DUS NIET DIE LIEDEN DIE WONEN AAN DE GOUDKUST)

Gesloten