LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 125 cc op scooter kenteken

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door kokka »

GJvdZ schreef:Zullen we vast wat bloemetjes en kaarsjes bij een boom naar keuze neer gaan zetten?
voor dit soort mensen hebben ze de darwin awards uitgevonden

stofzuigertje

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het boete bedrag is afhankelijk of je rustig reed en alleen maar werd aangehouden of plank gas door druk Centrum scheurde...

Maar ook jou houding en welke agent toevallig het stopteken geeft en jou reactie hierop....
Er volgde zeker een boete en vermoedelijk inbeslagname en vernietiging voertuig dat illegaal is....
maar hoeveel boetes, sommige schrijven zoveel mogelijk en andere tonen coulance dus een loterij.

Plaats maar zodra je bent aangehouden hoe het is afgelopen of vraag je familie en noem je gebruikersnaam en wachtwoord zodat we
ook van jou afscheid kunnen nemen als enkele forum leden gelijk zouden krijgen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door bprosman »

maar hoeveel boetes, sommige schrijven zoveel mogelijk en andere tonen coulance dus een loterij
Heb een agent bij "Blik op de weg" ooit eens horen zeggen dat ze er max. 3 (boetes) schrijven.
Ik weet niet of dat (zijn) coulance was, goed gebruik of wet.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door puma73 »

bprosman schreef:
maar hoeveel boetes, sommige schrijven zoveel mogelijk en andere tonen coulance dus een loterij
Heb een agent bij "Blik op de weg" ooit eens horen zeggen dat ze er max. 3 (boetes) schrijven.
Ik weet niet of dat (zijn) coulance was, goed gebruik of wet.
Dat is coulance en daarnaast is het de bedoeling dat je er van leert. Ben je echter en recidivist dan is er meestal weinig clementie en gaat het tot het gaatje en kunnen de uitgeschreven boetes tot wel 10 of meer oplopen met daarnaast bijkomende effecten zoals inbeslagname van het goed of goederen met ultiem door de rechter verbeurdverklaring van de spullen.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door gemist »

Nou..bij 125cc op een snor scooter hoef je niet op coulance te rekenen.
Ik hoop zelfs dat je het ding zelf in de pers mag leggen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door puma73 »

gemist schreef:Nou..bij 125cc op een snor scooter hoef je niet op coulance te rekenen.
Ik hoop zelfs dat je het ding zelf in de pers mag leggen.
Als het de eerste keer is wordt er gewoon coulance toegepast, iemand krijgt gewoon een tweede kans.

[Passage verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mar 2016 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic / op de man spelen

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door Julie4444 »

puma73 schreef:
gemist schreef:Nou..bij 125cc op een snor scooter hoef je niet op coulance te rekenen.
Ik hoop zelfs dat je het ding zelf in de pers mag leggen.
Als het de eerste keer is wordt er gewoon coulance toegepast, iemand krijgt gewoon een tweede kans.
Dat hangt er maar net van af hoe zwaar het vergrijp is en zou ik zeker niet zomaar aannemen. TS moet hier gewoon niet aan beginnen, dat lijkt me duidelijk.

Mucha

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door puma73 »

Julie4444 schreef:
puma73 schreef:
gemist schreef:Nou..bij 125cc op een snor scooter hoef je niet op coulance te rekenen.
Ik hoop zelfs dat je het ding zelf in de pers mag leggen.
Als het de eerste keer is wordt er gewoon coulance toegepast, iemand krijgt gewoon een tweede kans.
Dat hangt er maar net van af hoe zwaar het vergrijp is en zou ik zeker niet zomaar aannemen. TS moet hier gewoon niet aan beginnen, dat lijkt me duidelijk.
Bij een zaak als deze wordt bij de eerste keer gewoon coulance toegepast wanneer TS bij een controle wordt aangehouden . Bij recidive gewoon een ontzettend zware douw met alles er op en er aan.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door gemist »

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er coulance wordt toegepast als ie wordt aangehouden. Als je van je goedgekeurde snorscooter een RACEmonster maakt, met de standaard remmetjes, dan ben je zeer bewust bezig. En dat met coulance afhandelen is een leuk signaal voor de volgende keer. Not. Maar goed, het is gelukkig vooralsnog alleen hypothese.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door prem »

Zo dacht ik het ook. Hij heeft een bromfietskenteken ( het is dus geen snorscooter), en gooit er een andere motor onder, wat jongens al jaren doen, en krijgt dan een boete voor het opvoeren.
Ik zie wel een verschil tussen een ander blok er onder zetten of alleen een cilinderkop, maar ben niet op de hoogte van het verschil van de justitie.

Verstandig is het niet..wat is de wereld serieus geworden in vergelijking met mijn jeugd. Een niet opgevoerde Yamaha of Zundapp? Wij hadden er niet een op school.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door gemist »

Maar je denkt toch niet dat er een 125cc blok op zit om lekker de hele rit 45km/h te gaan rijden?
Mijn Yamaha had een 70cc blok en Ik kon me geloof ik niet inhouden.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door 1JanV »

Jeetje wat een gezwam over die vraag. de vraag is niet dom alleen overbodig vanwege al die wetenschap dat je verkeerd bezig bent.
Scooter word in beslag genomen dat is 1.
Rijbewijs word ingenomen dat is 2
Dan volgen er een reeks bekeuringen als
Zonder helm rijden. geen deugdelijke verzekering. mogelijk minderjarig rijden op motorvoertuig. Mogelijk geen motorrijbewijs.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door marnix »

1janv, u zwamt zelf ook aardig hoor, scooter wordt helemaal niet per definitie in beslag genomen, het kenteken wordt in getrokken en je zult via de rdw dat weer moeten zien te herstellen middels een keuring.
En zoals al genoemd door mensen hierboven, het blijft een bromfiets. En wordt door de zware motor die er onderhangt geen motorfiets.
Verder lees ik nergens dat racert zonder helm rijdt.
Ook zijn verzekering heb ik geen inzage in gehad.
Wat is eigenlijk:"mogelijk minderjarig rijden op motorvoertuig."?
En voor een brommer heb je geen motorrijbewijs nodig.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door 1JanV »

marnix schreef:1janv, u zwamt zelf ook aardig hoor, scooter wordt helemaal niet per definitie in beslag genomen, het kenteken wordt in getrokken en je zult via de rdw dat weer moeten zien te herstellen middels een keuring.
En zoals al genoemd door mensen hierboven, het blijft een bromfiets. En wordt door de zware motor die er onderhangt geen motorfiets.
Verder lees ik nergens dat racert zonder helm rijdt.
Ook zijn verzekering heb ik geen inzage in gehad.
Wat is eigenlijk:"mogelijk minderjarig rijden op motorvoertuig."?
En voor een brommer heb je geen motorrijbewijs nodig.
Goed dus u heeft kennis van zaken, dan laat ik het erbij.
Wij hebben het hier niet over een brommer meer maar een motorvoertuig van 125 cc met blauwkenteken dus zonder helm wijsneus verders praat ik over mogelijk en dat betekend geen bevestiging.
toch even deze dan.
De scooter wordt in beslag genomen als de politie constateert dat de op het kentekenbewijs vermelde maximum constructiesnelheid met 15 km/u (met aftrek van de 4 á 5 km/u marge én wettelijke correctie) of meer wordt overtreden en als dit voor de derde keer gebeurt binnen twee jaar. Bij de eerste of tweede overtreding in deze categorie, ontvangt de verdachte een waarschuwingsbrief waarin dit wordt uitgelegd. En een boete en WOK-status natuurlijk!
Kijk vooral uit met het opvoeren van je snorfiets, bromfiets of scooter: je riskeert hiermee inbeslagname van je kentekenbewijs en/of scooter. Bovendien ben je niet verzekerd op een opgevoerde scooter mocht je een ongeval veroorzaken. Wees gewaarschuwd.
Bron: http://www.scooternews.nl/scooter-boetes/

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door marnix »

Hier de wijsneus weer, waar leest u toch steeds dat het een blauwe plaat(snorfiets) betreft?

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: 125 cc op scooter kenteken

Ongelezen bericht door 1JanV »

marnix schreef:Hier de wijsneus weer, waar leest u toch steeds dat het een blauwe plaat(snorfiets) betreft?
Mijn excuses je hebt gelijk. ik zat ook elders te lezen en daar ging het over een snor scooter die zwaar zou worden opgevoerd. dus nogmaals mijn excuses voor dit misverstand.

Gesloten