LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accu Flyer

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Accu Flyer

Ongelezen bericht door scontra »

adeboer46 schreef:We hebben de accu,s altijd opgeladen gehad. Nooit leeg laten staan.
Maar blijkbaar dan toch niet "altijd" aan de lader als de fiets niet wordt gebruikt, maar die "TIP" is blijkbaar alleen besteed aan dovemansoren.

Nevyn
Berichten: 1295
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Accu Flyer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Accu dokter in de buurt ?

Speedy123
Berichten: 1286
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Accu Flyer

Ongelezen bericht door Speedy123 »

JohnTheBassist schreef:
scontra schreef: Een ondeugdelijk product na 4 jr. probleemloos gebruik ?
Die vlieger gaat, zeker bij een accu, niet op naar mijn idee.
Je kunt het altijd onderzoeken. Zeker als een nieuwe accu 800 euro kost. En zo te lezen heeft TS de accu altijd behandeld volgens het boekje.
Dan is het dus de vraag wat is de verwachtte levensduur van een accu? Ben bang dat vier jaar een vrij normale termijn.

Hervienny
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2020 22:34

Re: Accu Flyer

Ongelezen bericht door Hervienny »

Bij ons geldt precies hetzelfde verhaal. Ik heb in juni 2015 twee nieuwe Flyers gekocht. Binnen 3 jaar was één accu dood. Keurig 100% opgeladen bij de leverancier afgegeven. Hij concludeerde dat de electronica in de accu kapot was. Met heel veel moeite hebben wij uit coulance een gereviseerde accu teruggekregen. Flyer werkt wat dat betreft bitter weinig mee, een dreiging met een rechtszaak was nodig.
Een paar weken geleden vertoont de tweede accu dezelfde kuren. Ook deze 100% opgeladen afgeleverd bij de leverancier van de fietsen. Deze wijst wederom de elektronica aan als oorzaak. Deze accu vervangen kost € 1099,- en reviseren € 520,-. Het euvel is alom bekend als een fabricagefout maar Flyer weigert om hieraan consequenties te verbinden.
Let wel: voor de prijs van een nieuwe Flyer-accu heb je een nieuwe e-bike en waarschijnlijk ook een kwalitatief betere.
De les die men hieruit moet leren is simpel: nooit geen Flyer meer!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Accu Flyer

Ongelezen bericht door berndv »

Hervienny schreef:
16 jun 2020 22:58
Een paar weken geleden vertoont de tweede accu dezelfde kuren. Ook deze 100% opgeladen afgeleverd bij de leverancier van de fietsen. Deze wijst wederom de elektronica aan als oorzaak.
Dan is het zaak voor de leverancier om dit voor u op te lossen, als u van mening bent dat dit onder de garantie zou moeten vallen. Dat flyer de kosten niet vergoed is niet uw zaak, u heeft geen overeenkomst met flyer, u heeft een overeenkomst met uw leverancier, en die moet zorgen dat u een werkend product heeft.

Hoewel ik mij afvraag in hoeverre u garantie mag verwachten, 5 jaar na aankoop.

Gesloten