LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen (pos/neg) Union fiets van na 2006

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
gozoman
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2004 01:24

Ervaringen (pos/neg) Union fiets van na 2006

Ongelezen bericht door gozoman »

Welke ervaringen (positief of negatief) heeft men met Union fietsen van na 2006?

Ik vraag dit omdat er in 2006 een rechtszaak is geweest van een verkoper van A-merkfietsen (Biretco) tegen Halfords die vond dat Union fietsen dat niet waren. Het oordeel van de rechter was dat de A-merk fietsverkoper dit niet heeft kunnen aantonen.

Kopers van Union fietsen kunnen natuurlijk het beste bepalen of Union fietsen inderdaad goed of slecht zijn. Op Kieskeurig zijn maar weinig (maar wel positieve) ervaringen te vinden, terwijl er toch 1 miljoen fietsen per jaar worden verkocht. Ook lees ik over A-merken wel over problemen die je niet zou verwachten bij A-merken.

Ik hoop dat hier veel reacties op komen. Het fietseizoen is tenslotte weer aangebroken!

Joost1356
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 feb 2009 22:21

Re: Ervaringen (pos/neg) Union fiets van na 2006

Ongelezen bericht door Joost1356 »

union is union niet meer
ze hebben toen der tijd veel geld voor de naam union betaald omdat veel mensen denken dat het nog steeds een a merk is voor een goede prijs maar in het echt is het anders zie het amar als een bouwmarkt fiets waar ze gewoon union op hebben geplakt

gozoman
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2004 01:24

Re: Ervaringen (pos/neg) Union fiets van na 2006

Ongelezen bericht door gozoman »

Toch lijkt bij tests de Union Hydra (die eigenlijk als enige wordt getest van de Union's) behoorlijk mee te kunnen komen of zelfs beter te scoren dan sommige A-merken. Ook op Kieskeurig lijken de reviews positief te zijn.
Ik vraag me af of er mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Union-fietsen die Halfords verkoopt.
De tests waar ik naar verwees zijn de vinden op http://www.fietsen.123.nl
Union-reviews op Kieskeurig.nl (http://www.kieskeurig.nl/fiets/zoeken?b ... advanced=1)

ngs92
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2009 20:20

Re: Ervaringen (pos/neg) Union fiets van na 2006

Ongelezen bericht door ngs92 »

De eerste nieuwe series Union's waren niet qua ontwerp en afmontage het beste maar nu zijn ze erg vooruit gegaan en is het een echt goed merk weer geworden goeie onderdelen niet een te spannend ontwerp maar goed!

Gesloten