LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de Generic Xor Scooter

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bmscooter

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door bmscooter »

Op 7 december heb ik een generic XOR gekocht voor mijn zoon.. nu kan ie al voor de derde keer naar de dealer!! ik wordt er hopeloos van!! kan iemand mij helpen aan het telefoonnummer van de importeur heb al gezocht op het internet maar kan het helaas niet vinden, ik heb rechtsbijstand van centraal beheer en wil dat er nu eens een keer een oplossing komt! Groetjes Monique
De importeur is Bouwman-import.nl
[email protected]
0315-340437.
vragen naar Martie.
Bezoekersadres.
Oude IJsselweg 14
7075DL Etten (GLD)

ook ik kan wat voor je betekenen.
Wat is het probleem?
Wie is jouw dealer.
Is deze aangesloten bij de bovag.
Heb je nog garantie.

bmscooter

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door bmscooter »

Mootjuh65
en hoe verloopt het nu.
heb je gebeld?

klisjee
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2008 21:27

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door klisjee »

bmscooter

Vraagje: heb een xor van 50cc gekocht bij een herkend verdeler in belgie maar heb nu na 5 maand problemen dat men cilinder vastloop
en vul altijd optijd men olie bij en heb nu 5280 km staan is dat normaal? Ik ken een vriendin en die heeft een explorer cracker gekocht bij dezelfde verdeler en zij heeft nu 10560 km staan en nog niks voorgehad
kzit echt in zak en as

Grtz benny

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn Piaggio scooter heeft bijna 29.000 gelopen en heeft nog nooit een vastloper gehad, alles is nog origineel, alleen de begrenzers verwijderd,

Prima degelijke oude scooter van 15 jaar oud, nu zit er wat onderhoud aan te komen, zoals variateurrollen, aandrijfriem voor oliepomp, en riem van de variomatic,

Een degelijke scooter moet maar één ding doen; rijden!, daar koopt u de scooter voor!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

L.P.N.
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 20:39

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door L.P.N. »

Hallo,

Ik lees hier diverse problemen over de Generic XOR.
Ik heb mei 2008 ook een nieuwe gekocht XOR gekocht, ik heb er nu al dik 16000 km opzitten. Ik reed er meer dan 1000 km mee door weer en wind. Ik moet eerlijk zeggen dat de scooter mij prima bevalt! Heb nog niet veel grote problemen mee gehad. De boogiedop is na 5000km gaan doorslaan en heb toen nieuwe boogiedop gemonteerd maar was het probleem nog neit over. Toen nog eens goed gekeken en bleek de bougiekabel door te slaan. Aangezien ik toen bij een Mercedes dealer werkte kreeg ik zo nieuwe originele MB boogiekable mee en toen waw het probleem verholpen. Ik heb een poos gehad dat de elektrische starter niet werkte maar dat bleek achteraf gewoon een slecht zekering bij de accu die niet doorgesmolten was maar gewoon draadje losgeschoten. Ik heb toen een hele poos met de kickstarter gewerkt maar die brak naar verloop van tijd dwars door midden dus kon hm niet meer starten. Voor een tientje ijzeren kickstarter gehaald en kon weer starten en toen kwam ik er ook achter dat het alleen maar slechte zekering was waardoor hij niet elektrisch startte. Daarna heb ik 3 lekke banden gehad (allemaal achter) en 1 keer een geknapte gaskabel. Afgelopen winter had ik nog een keer dat boogiedop doorsloeg dus toen maar nieuwe gemonteerd en onderkant dicht gebouwd. In de onderkappen zit een groot gat waardoor de straal van het voorwiel bij regen precies op de bougie spuit waardoor die doorslaat. Probleem opgelost door stuk vrachtwagen spatlap voor een groot deel over dat gat te leggen en met paar rvs boutjes vast geschroefd. Nu is die met dit weer er weer tussen uit ivm de koeling. Ik heb 1 keer een harde aanvaring met een auto gehad die me over het hoofd zag, scooter in elkaar en ik gelukkig nog heel. Maar het zag er ernstig uit maar zo'n Generic is wel stevig! Nieuwe voorvork, balhoofd gemonteerd en het zaakje was weer heel. Geen trillingen onder het remmen en met losse handen gaat die gewoon netjes rechtdoor dus was er verder niks krom. Alleen bleek later dat de schokdempers ook kapot waren want die begonnen naar verloop van tijd te lekken, maar toen was het hele zaakje met de verzekering van de tegenpartij al afgehandeld waardoor dat niet meer verhaald kon worden. Overigens valt het wel mee alleen dempt die niet meer strak. Voor de rest heb ik de 16000 probleemloos gereden! Maar scooter is dan wel origineel, alleen de varioring is verwijderd. Maar daar is die verder niet harder van gaan lopen.
Op dit moment heb ik er wel een probleem mee. Ik had in de regen altijd al dat die wat slechter liep maar heb tot nu toe telkens gedacht dat dat door de bougiedop kwam, maar nu lees ik hier dat dat dus ook aan het contactslot kan liggen. Scooter is nu met een enorme regenbui gestopt en doet niks meer. Voor de technische mensen onder ons; ik heb em even doorgemeten en de spanning bij mij op de ingang van de bobine is maar 1 tot 3 volt, meestal 1, nog wat volt.
Dus daardoor vonkt de bougie dus niet. Ik heb even de weerstand van de draadjes van de bobine naar de ontsteking gemeten want dacht mischien zijn die draadjes wel slecht maar dat is gewoon goed!
Nu zat ik zelf te denken dat die ontstekingsmodule kapot is, maar nu ik dit lees over die contactsloten zou het dat ook nog wel eens kunnen zijn. Nu mijn vraag aan degenen die problemen met het contactslot hebben gehad: Kwam bij jullie wel de benzinemeter omhoog of deed die helemaal niks? Bij mij gaat die gewoon omhoog als op contact zet.

Mischien heeft iemand ideeen, bvd
Gr

Gesloten