LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scooter aanschaffen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
domijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 16:21

scooter aanschaffen

Ongelezen bericht door domijn »

Hallo
Ik heb sinds een paar maanden een peugeot v-clic. Niets als problemen er mee. Ik zoek nu een andere scooter, niet al te duur onder de 1600. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Op internet heb ik zoveel mogelijk uitgezocht, maar het lijkt wel of alle scooters tegenwoordig problemen hebben vooral met starten. Ik moet een betrouwbare scooter hebben die het gewoon doet !! Kan iemand mij adviseren welke scooter het goed doet ?? Ik heb er zelf geen verstand van dus graag met merk en type vermelding.
Alvast bedankt !!
m. vr. gr.
Do

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: scooter aanschaffen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kreidler, Puch of een betamax.

stofzuigertje

Re: scooter aanschaffen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.kymco.nl en of deze dealers op uw Peugeot zitten te wachten met inruil moet je maar afwachten.

Uw voertuig word wel erg veel vrij nieuw en voordelig aangeboden 2e hands op marktplaats en dat is een slecht teken.

Er zijn dus wel merken die ook 2e hands vrij duur blijven en dan heb je meestal minder problemen, dus voor je nieuw koopt eerst 2e hands kijken.

Daarmee voorkom je een miskoop.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: scooter aanschaffen

Ongelezen bericht door Ulbe »

Betamax hadden we vroeger in de videorecorder zitten!, :lol:

Ga voor een degelijke scooter zoals Piaggio, Yamaha of Honda, of ander bekend merk, de scooters zijn dan wat duurder, maar de kwaliteit ligt dan ook hoger,


U wilt een scooter zonder problemen, dan komt u automatisch bij de gevestigde merken uit,

Terwijl de scooters van Peugeot zeker niet slecht zijn!, de 2 takt Peugeots zijn prima scooters met weinig problemen.

De 4-takt echter is een "bamiscooter" met het peugeot logo erop!, hoe durven ze het aan daar bij Peugeot!, terwijl deze scooter er heel leuk uit ziet, schijnt de kwaliteit beroerd te zijn, :(


Veel succes en vriendelijke groeten.

Ulbe.

evilkitty
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:56

Re: scooter aanschaffen

Ongelezen bericht door evilkitty »

@ ulbe: honda scooters kom je nieuw bijna niet meer tegen alleen de zoomer en die kost meer als 2000 euro.

ik zou gewoon voor een kymco of yamaha gaan en zeker niet meer voor piaggio das tegenwoordig ook troep.

stofzuigertje

Re: scooter aanschaffen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik noemde al een merk, dit maakte vroeger de Honda en nu dus zowel de sneller versleten 2 tact als de 4 tact voertuigen.

De laatste is betrouwbaarder, zuiniger en dus totaal over levensduur goedkoper.
Alleen is de 2 tact wegens opvoeren na enkele jaren beter verkoopbaar.

Dus kies zelf en houd rekening dat 4 tact meestal lastiger verkoopbaar is omdat de meeste pubers snelheid belangrijker vinden.
Dus hoe lang wil je deze gebruiken?

Yamaha is veel duurder en gezien de huidige dus daarom niet door mij genoemd, maar met garantie is een 2e hands beter als die nieuwe Peugeot.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: scooter aanschaffen

Ongelezen bericht door Echelon »

Die v-clic deugt inderdaad niet, mijn dealer verkoopt ze niet meer.

Een goede scoot onder de 1600?
Kies voor een merk als piaggio, kymco of Sym, ....die staan goed bekend.

Ga eens bij een goede grote dealer langs en laat je voorlichten!
Koop iets goeds en voorkom teleurstellingen!

Suc6

evilkitty
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:56

Re: scooter aanschaffen

Ongelezen bericht door evilkitty »

ik heb zelf met veel plezier op een agility gereden, echt leuke en goede scootertjes voor woonwerk verkeer! ben er zelfs een keertje op naar groningen gereden vanuit schoonhoven zonder 1 enkel probleem en op 1 tankje!

Gesloten