LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scooter motor mania

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: scooter motor mania

Ongelezen bericht door pejevedeve »

beste brinkman24

laten we ons beperken tot èèn type scooter.. en wel de zogenaamde motormania bella50.
U als journalist zijnde zult waarschijnlijk wel weten dat het model een copie van de honda joker/shadow is.
deze is in europa verkocht van ± 1997 t/m 2002 en de verkoop viel zwaar tegen , vandaar dat honda ermee gestopt is en naderhand de zaak aan china verkocht heeft...
men zou kunnen denken dat het model niet aansprak , maar het bleek de prijs te zijn die de doorslag gaf..
nu deze modellen worden aangeboden voor bedragen tussen de 800 en 1400 euro is er ineens wel een markt voor, terwijl de shadow omgerekend NU 2500 euro zou moeten kosten...
dat deze lage prijs ten koste gaat van de kwaliteit zult u waarschijnlijk wel kunnen begrijpen...
zonder nu meteen deze chinese variant de grond in te boren vanwege de kwaliteit, lijkt het me in uw functie van journalist wenselijk dat u beide produkten eens gaat vergelijken... zoek eens een shadow en zet 'm naast een chinese kloon, bekijk het chroomwerk en de constructie van de aan het stuur bevestigde bedieningshandles, kijk ook eens naar de bevestiging van het achterlicht, bij de shadow beweegt het niet als je er alleen maar naar kijkt... en zo zijn er tal van aspecten die de kwaliteit aangeven...
op een forum kon je lezen dat tijdens het rijden met een van deze scooters ( hoeft niet perse een motormania te zijn ) spontaan de gashandel afbrak waardoor de dame in kwestie bijna een doodsmak gemaakt had... ze kwam er met behoorlijke verwondingen van af ( zoiets heb ik nog nooit gelezen van een shadow... maar dat was ook geen plastiek . maar aluminium )
nu begrijp ik ook wel dat als je als journalist met een groothandelaar/importeur spreekt hij altijd en te immer zijn produkt zal verdedigen, hij zal zelfs zeggen dat ZIJN scooters de beste zijn, en de andere (uit dezelfde fabriek komende gelijke modellen) niet zo goed zijn...
de motoren die gebruikt worden zijn in licensie vervaardigde honda 4takt blokjes van 35 jaar geleden... want dat is goedkoop, hoeft men zelf niks te ontwikkelen...
surf zelf eens langs diverse fora en ga eens op zoek naar klachten die men over deze scooters heeft... daarbij bedoel ik niet de negatieve reacties, maar gewoon welke gebreken deze bij scooters aan het licht komen...
nogmaals .. ik wil niet zeggen dat ze slecht zijn... maar het kon stukken beter...

ik lees uw antwoord wel , na uw rondje langs diverse fora..

groet: peter

Gesloten