LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scooters en buren

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
hutje
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:36

scooters en buren

Ongelezen bericht door hutje »

sinds enige tijd heb ik last van de vele grotere sterkere oudere buren die vinden dat mijn scooter teveel lawaai maakt,terwijl ik gewoon iedere morgen om 5 uur naar mijn werk moet.
terwijl zijzelf benzine hebben moeten om in andere gemeentes te kunnen storen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: scooters en buren

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Hutje en zijn lawaaiscooter.

Zo te lezen ben je nog jong en een pas beginnende brommerrijder terwijl jouw buurjongens ook niet echt veel ouder zijn.
In dit geval kan het ook weleens pesten zijn maar oook kan het zijn dat jouw brommer inderdaad een herriemaker is.

Om daar uitsluitsel over te krijgen kun je eens langs de verkeerspolitie gaan die het geluid dat jouw brommer maakt kunnen meten.
Valt dit binnen de norm dan kun je jouw buurjongens gewoon zeggen dat de politie zelfs vind dat jouw brommer géén herriemaker is.

Wat wel irriteren kan is het starten in een laantje achter de huizen voordat je op de openbare weg bent gekomen en dat kan ook met een gewone brommer, zeker om 5 uur 's ochtends inderdaad heel erg hinderlijk zijn.

In dat geval; loop met de brommer eerst naar de openbare weg en start pas daar je brommer!

Een advies van een ouwe

Grootvader.

hutje
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:36

Re: scooters en buren

Ongelezen bericht door hutje »

ja maar het zijn geen jongeren die klagen,maar de grotere te sterke en te goed geoefende ouderen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: scooters en buren

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Hutje,

Misschien heeft je scooter een imitatie terugloop uitlaatpijp, deze uitlaten hebben meestal wat meer herrie, en een imitatie uitlaat heeft meestal niet het goedkeurings stempel voor gebruik op de openbare weg!,

Misschien is vervangen van de uitlaat een optie voor je scooter én het genot van de buren!,

Vriendelijke groeten, ook aan Polka!, :wink:

Ulbe

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: scooters en buren

Ongelezen bericht door NAK »

Hutje of zal ik maar Polka zeggen.
Het maakt niet uit welke naam je gebruikt, je manier van schrijven valt op en daarmee verlink jij jezelf.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: scooters en buren

Ongelezen bericht door tinne »

Mee eens NAK, dit is polka onder de naam hutje.

Grote sterkere ouderen, vooral goed geoefend........

Mvrgr. Tinne

BMS.Purmerend

Re: scooters en buren

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik ben eerlijk, ik verkoop ook van die herrie pijpen en erg mij mateloos aan mijn buurjongen die ook om 5 uur zijn krantenwijk gaat doen.

Ik maak mij net zo schuldig aan die overlast als die kranten jongen.
Dus hou ik mijn mond maar en denk wat vondel heeft geschreven “wie zich zelf beheerst, beheerst het altemaal”

Alleen het verschil is, hij heeft een probleem indien die buurman een geluidsoverlast test laat uitvoeren is Hutje? De klos, Dus zijn buurman is lang niet zo snugger.
Groeten Jan

Gesloten