LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je met 177 km per maand op 1 dag wil rijden is het kiezen;
2e accu en doorgaan of ergens een laadplek voor 5 uren zoeken en 2x ½ rijden!

Zelf heb ik een echte A kwal... iteit van Amslod, na herstel 83 km op accu gehaald en dat was rode lampje, bijna leeg.
Valt erg mee gezien de verhalen hier en bij Kassa.
Heb de lader gepakt en nu Bin Laden dan maar! :mrgreen:

en realiseer me nu dat 177 km op 2e accu ook krap zal worden.
Maar op normale ondersteuning, geen Sport of Eco stand getest want met Eco, dan haal je veel meer Kliko Meters uit die accu.

lemaco
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2017 12:18

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door lemaco »

Ook ik heb een probleem met amslod, afgezien dat de bestelling in 2018 kennelijk moeilijk in een keer goed te doen was, omdat we ipv een wit exemplaar 3 x het grijze exemplaar bezorgd kregen, maar beetje jammer van de service is het feit dat je bij het op spanning brengen van de banden je er na 3 maanden achter komt dat er autoventielen onder zitten waarbij je met een normale pomp niet mee uit de voeten kunt. Ook het normale motorventielverloop bracht geen uitkomst.
DE pechhulp van de anwb met speciale nippel en compressor kreeg dit pas voor elkaar.
beetje erg omslachtig dus en bij een klacht hierover kreeg ik bij de serviceafdeling te horen sorry maar de banden zijn inmiddels 3 maanden oud, daar kunnen we niet aan beginnen.
Het witte exemplaar had trouwens wel normale ventielen.
Voor ons, na deze geen amslod meer.

sake1987

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door sake1987 »

In 2016 kochten wij van een ouder echtpaar in Friesland, 2, 3 maand oude Amslod fietsen over. Dit echtpaar was erg teleurgesteld in de actieradius van de fietsen, nog geen 50 km i.p.v de 150 kilometer. Dit waren geen dikke zware mensen en ze fietsen niet in de hoogste ondersteuning.
Maar goed wij hadden er een koopje aan en meer dan 50 km fietsen wij toch niet op 1 dag.
Een dag na aankoop nam ik enthousiast contact met Amslod op om te vragen of de fietsen en garantie op mijn naam konden worden gezet.
Nou dat feest ging niet door, omdat ik ze niet bij hun had gekocht geen fabrieksgarantie.
Ik heb dit uitgezocht en ze mochten mij de fabrieksgarantie weigeren, maar de consumenten garantie niet.
Dit geaccepteerd, tot ik tot mijn verbazing een telefoontje van Amslod kreeg dat ze langs kwamen voor een service beurt en update van de computer voor meer actieradius.
Nog gevraagd of dit wel klopte, maar de vriendelijke mevrouw zij ja.
De dag van de afspraak, geen Amslod.
Gebeld en tot mijn verbazing had ik nergens recht op, het was bedoeld voor een naamgenoot in dezelfde stad ?
Na toch even op een nette manier op mijn strepen te gaan staan, kreeg ik een manager van Amslod, die mij zeer bod vroeg hoe ik erbij kwam dat ik als tweede hands koper meende dat ik ergens recht op had.
Op mijn verweer dat ik niet hun maar zij mij hadden gebeld werd de verbinding verbroken en ik ben echt heel netjes en beleefd gebleven.
Ook hebben ze dus waarschijnlijk mijn naam en adres wel bij de 2 fietsen neer gezet.
Nog een aangetekende brief gestuurd, maar nooit antwoord op gekregen.
De fiets van mijn vrouw werd na een half jaar gestolen en ik heb de mijne vorig jaar op MP verkocht ( fietsen makers wilden hem niet inruilen)
Maar eerlijk is eerlijk, het was geen slechte fiets.
Rijdt nu een Giant Entour van de fietsenmaker op de hoek en die bevalt ook prima en is niet duurder dan een Amslod of Stella.

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door MauHe »

Theotrucker schreef:
18 mei 2020 09:25
Sundvall is toch van Cranenbroek? Die repareren toch zelf? Ze zien er in ieder geval goed uit. Ik heb nu een Sparta, maar Cranenbroek is ook kortbij.
Ja, klopt, alleen bij van Cranenbroek te koop. Maar hun reparatie-afdeling zou ik niet aanraden, ze beweren dat ze eigen "fietsenmakers" hebben, maar daar hebben zowel ik als mijn broer slechte ervaringen mee. Mijn advies is om direct na aankoop van de Sundvall naar een fietsenmaker te gaan om hem eventjes goed te laten nakijken. Daarna zijn het probleemloze fietsen (in mijn ervaring en die van familie en kennissen tenminste).

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door MauHe »

scontra schreef:
18 mei 2020 09:55
Moneyman schreef:
18 mei 2020 09:40
scontra schreef:
18 mei 2020 09:37


Als je je fiets moet afwisselen met een gelijksoortig exemplaar, dan blijkt die "goedkope" fiets ineens toch niet meer zo "goedkoop" te zijn.
Maar het voordeel is wel dat als de ene wordt gebruikt de andere even lekker uitrusten van de vermoeienissen van die 177 km per maand. :wink:
Mooi voorbeeld van hoe selectief quoten de essentie kan verdraaien in iets wat niet gezegd is. Mauhe heeft niet twee fietsen, maar twee accu's. Nogal een verschil...
Ik had het inderdaad anders gelezen en begrepen, maar blijft nog de vraag, waarom zou je een tweede accu bijkopen als je bijna geen kilometers maakt ?
Omdat een extra accu relatief goedkoop was (zelfs maar € 249,00 zag ik onlangs en daarmee zelfs nog minder dan de helft goedkoper dan een accu van een duur merk). Want mocht er een keer iets mis gaan met een accu dan heb je altijd nog een reserve. En bovendien lijden de accu's op die manier minder. En dat "bijna geen kilometers maken" is natuurlijk maar hoe je het bekijkt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn ervaring met de buurvrouw, een post bezorgster in buitengebied is dat een accu bij dagelijks gebruik langer mee ging dan haar man alleen in 't weekend!
Zelfde merk fietsen en stilstand verouderde ook blijkbaar!

5 dagen leeg gereden opladen is dus blijkbaar beter dan 1x per week!

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door MauHe »

Komkommertijd schreef:
20 mei 2020 14:48
Mijn ervaring met de buurvrouw, een post bezorgster in buitengebied is dat een accu bij dagelijks gebruik langer mee ging dan haar man alleen in 't weekend!
Zelfde merk fietsen en stilstand verouderde ook blijkbaar!

5 dagen leeg gereden opladen is dus blijkbaar beter dan 1x per week!
Ik gebruik de fiets hoofdzakelijk in het weekend en merk na 4 jaar nog nauwelijks een verschil in actieradius, dus de vraag is of uw verhaal dan opgaat. Maar feit is dat het blijkbaar zeer goede accu's zijn, zeker als ik de problemen met accu's van eigenaren van die dure e-bikes vaak lees.

Moneyman
Berichten: 30206
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
20 mei 2020 14:48
Mijn ervaring met de buurvrouw...
... die willen wij niet weten :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn Ex Buurvrouw moet ik zeggen.

Wel is het zo dat een zondag fietsen hij na 5 jaren op de Gazelle een lege accu had en zij met dagelijks nog iets over had.
Een handige klusser een nieuwe inhoud er in laten zetten, maar opvallend dat de weekend fiets helemaal leeg ging en zijn nog redelijk over hield.

Ik weet natuurlijk niet of dit altijd zo is, maar heb sterke vermoedens.
En ze laden altijd op de fiets zelf, nooit accu gewisseld en ze wisten niet eens dat deze er zo makkelijk af kon!

Gesloten