LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over overschrijving

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
stefan327
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jul 2009 18:43

vraag over overschrijving

Ongelezen bericht door stefan327 »

hoi ik heb een vraag je
in 2007 hebben wij een brommer gekocht in Nederlands(zelf wonen wij net over de belgische grens dus ook woonachting in belgie)

maar door priveredenen en ook gelijk een verhuizing waren wij vergeten de brommer op ons naam te zetten, en als klap op de vuurpijl bleek het overschrijvings bewijs nog kwijt te zijn.

dus ik heb over zitten kijken en gelukkig de eigenaar kunnen vinden op wie's naam de brommer staat, ze heeft de nieuwe papieren aangevraagt en dus we wouden naar het postkantoor, maar ik werd al geweigerd om het feit dat ik net over de grens woonde, me rijbewijs werd niet geaccepteert omdat het belgisch rijbewijs was, dus ik werd een beetje pissig om het feit dat ik gewoon voor een maf iemand werd uit gemaakt?! :x maar waar ik op antwoorden , ik dacht dat alles de EU was en dat alles veel beter en handiger zal worden, nou ik zag dat helemaal verkeerd volgens de postkantoormedewerker!, maar het probleem is dat de persoon op wie die brommer naam sta al een boete heeft gehad van 260 euro omdat het de laaste 2 jaar niet verzekerd was of geschorst , dus het feit wij zitten met een brommer waar we niks mee kunnen , en de andere persoon zit met boetes op gescheten

weet iemand wat we kunnen doen?

stofzuigertje

Re: vraag over overschrijving

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

voor een nederlandse brommer moet je ook de nederlandse regels volgen...

als je iets niet gebruikte kun je deze verkopen....
Of bij handelaar in voorraad laten opnemen tot deze verkocht is en dan zijn er ook geen kosten dus schorsen hoeft niet.

Ook het zoekraken is Uw risico.
Verzekeren of schorsen is verplicht en als U de voorwaarden die bij het kenteken zitten niet leest is niet ons maar uw probleem.

Dat U nu in België woonde is dus geen rijbewijs maar paspoort noodzakelijk en dit mag zowel Nederlandse als Belgische zijn.
Als je dit op een adres in Nederland had laten zetten had je eerder gewaarschuwd geworden voor deze boetes.

Dus denk eerst na voor je het land verlaat, ook Uw AOW daalde 2% per jaar dat U elders woonde dus ook straks nog .....
Dus denk vooraf na of je wel moet verhuizen naar ander land.
1 maand in Nederland werken en wonen is voldoende voor AOW gat te stoppen en 11 maanden elders wonen is toegestaan...

dus er komen nog meer dingen dan alleen deze brommer als je niet goed voorbereid bent.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: vraag over overschrijving

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wie hier een touw aan vast kan knopen, mag het zeggen ;)

stefan327
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jul 2009 18:43

Re: vraag over overschrijving

Ongelezen bericht door stefan327 »

ja tuurlijk moet ik de nederlandse regeltjes volgen, ze noemen het de EU , maar elke land heeft nog zn eigen regeltjes en wetjes, ik dacht dat ze alles europees wouden maken, zodat alles makkelijker was enzo , ik vind het anders wel dikke **** zo. maarja @ stofzuigertje ik breng hem wel naar aan handerlaar toe, dan is het helemaal op gelost! :)

Gesloten