Babboe E-city

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
lolkejan
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2013 12:38

Babboe E-city

Ongelezen bericht door lolkejan »

Hallo

Wij hebben in 2022 een Babboe E-city gekocht. Deze valt ook onder de terugroepactie, alleen komt er geen communicatie. Onze angst is een beetje dat Babboe niet genoeg geld heeft om ons terug te betalen. We hebben ook een schadeverzekering, vergoed deze dan eventueel de geleden schade?

Hommer
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door Hommer »

lolkejan schreef:
19 feb 2024 09:56
Hallo

Wij hebben in 2022 een Babboe E-city gekocht. Deze valt ook onder de terugroepactie, alleen komt er geen communicatie. Onze angst is een beetje dat Babboe niet genoeg geld heeft om ons terug te betalen. We hebben ook een schadeverzekering, vergoed deze dan eventueel de geleden schade?
Dat is een vervelende situatie om in te zitten. Ik begrijp je zorgen over de financiële draagkracht van Babboe.
Met betrekking tot je vraag over de schadeverzekering: wat staat er in de polisvoorwaarden over welke schades er zijn gedekt? Meestal zijn dit schades voortkomend uit ongevallen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen zonder de voorwaarden te kennen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen communicatie? Privé heb ik al 2 mailtjes ontvangen met uitleg en zakelijk ook. Er is druk overleg met de NVWA en er word een plan gemaakt hoe alles geregeld kan worden. Dat kan niet in een paar dagen.
U rept al over terugbetalen, maar daar is nog niet eens over gesproken. Eerst moet onderzocht worden wat er wel of niet veilig is en daarna kan naar een oplossing gezocht worden, dat kan zijn terugbetalen, maar ook repareren.
Een terugroep actie is niet enkel direct terugbrengen en geld terug krijgen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door Speedy123 »

lolkejan schreef:
19 feb 2024 09:56
Hallo

Wij hebben in 2022 een Babboe E-city gekocht. Deze valt ook onder de terugroepactie, alleen komt er geen communicatie. Onze angst is een beetje dat Babboe niet genoeg geld heeft om ons terug te betalen. We hebben ook een schadeverzekering, vergoed deze dan eventueel de geleden schade?
Babboe is onderdeel van de Accell Groep, die ook Batavus bezitten. Sterker nog, mede-oprichter van Babboe, Epco Vlugt, is nu daar de baas.

De kans dat de Accell groep de Babboe klanten niet schadeloos kan stellen en failliet zal gaan, acht ik eerlijk gezegd klein. Ben alleen bang dat ze geen geld gaan uitkeren maar aanbieden de fietsen te repareren. Of dat alle toekomstige problemen gaat verhelpen, laten we het hopen.

Het echte probleem is mijn inziens dat de onderdelen geodkoop uit de hele wereld ingekocht zijn. Babboe is geen oer-degelijke Hollandse fiets maar dreef op reclame om goedkoop spul als hip aan de man te brengen.

Laten we hopen dat Batavus niet dezelfde kant op gaat maar ik hou mijn hart vast. Zou me niets verbazen als die straks ook hun onderdelen uit China e.d. laten assembleren in oost Europa in plaats van de produktie in Heerenveen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door Jablan »

Dank je, ik had gemist, dat Accell verkocht is aan een investeringsmaatschappij. Misschien verklaart dat ook de matige kwaliteit van de fietsen (merken overzicht vind je hier. Iets naar beneden scrollen, pagina is helaas alleen in het engels beschikbaar)

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef:
19 feb 2024 10:24
Gaat niet echt goed met Batavus https://www.bright.nl/nieuws/1179276/fi ... elijk.html
Uit jouw quote: Accell wil tot 150 van de 320 vaste werknemers ontslaan, omdat het een deel van de productie van fietsen en e-bikes verplaatst naar Turkije en Hongarije, waar de lonen lager zijn.

Het lijkt er dan inderdaad op dat ze met Batavus hetzelfde gaan doen als ze bij Babboe deden. Krijg je een Turks / Hongaarse fiets met onderdelen uit alle windstreken. Daar gaat weer een oer-Hollands merk.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door witte angora »

lolkejan schreef:
19 feb 2024 09:56
Hallo

Wij hebben in 2022 een Babboe E-city gekocht. Deze valt ook onder de terugroepactie, alleen komt er geen communicatie. Onze angst is een beetje dat Babboe niet genoeg geld heeft om ons terug te betalen. We hebben ook een schadeverzekering, vergoed deze dan eventueel de geleden schade?
Toen ik de eerste berichten las dacht ik exact hetzelfde: hoe gaat de fabrikant dit allemaal betalen? Inmiddels is daar al een en ander over gezegd in dit topic.

Of je schadeverzekering iets kan betekenen waag ik te betwijfelen. We hebben het hier duidelijk over een productiefout, dat komt voor rekening en risico van de fabrikant. Schade aan het ding is er nu nog niet. Voor klachten en informatie zal je je tot de verkoper moeten wenden. Als je het ding blijft gebruiken zal eventuele toekomstige schade zeker niet gedekt zijn, behoudens medische kosten via de zorgverzekering. Er is nu eenmaal een terugroepactie, en er is duidelijk gecommuniceerd om het ding niet te gebruiken.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
19 feb 2024 10:29
ZeerPrivé schreef:
19 feb 2024 10:24
Gaat niet echt goed met Batavus https://www.bright.nl/nieuws/1179276/fi ... elijk.html
Uit jouw quote: Accell wil tot 150 van de 320 vaste werknemers ontslaan, omdat het een deel van de productie van fietsen en e-bikes verplaatst naar Turkije en Hongarije, waar de lonen lager zijn.

Het lijkt er dan inderdaad op dat ze met Batavus hetzelfde gaan doen als ze bij Babboe deden. Krijg je een Turks / Hongaarse fiets met onderdelen uit alle windstreken. Daar gaat weer een oer-Hollands merk.
Inderdaad jammer, ook voor de werknemers, dat een oer-Hollands en daarmee ook een degelijk merk verdwijnt. Ben zelf overigens een Gazelle fan, maar die koop ik altijd 2e hands, daar is bij het dievengilde geen belangstelling voor.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is off-topic, maar vorig jaar gaf mijn fietsenmaker al aan dat de kwaliteit van de hedendaagse Nederlandse fietsen dermate slecht is dat je beter een fiets van een jaar of 10 oud kan kopen. Dan is nu wel duidelijk hoe dat komt.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door witte angora »

Speedy123 schreef:
19 feb 2024 10:29
ZeerPrivé schreef:
19 feb 2024 10:24
Gaat niet echt goed met Batavus https://www.bright.nl/nieuws/1179276/fi ... elijk.html
Uit jouw quote: Accell wil tot 150 van de 320 vaste werknemers ontslaan, omdat het een deel van de productie van fietsen en e-bikes verplaatst naar Turkije en Hongarije, waar de lonen lager zijn.

Het lijkt er dan inderdaad op dat ze met Batavus hetzelfde gaan doen als ze bij Babboe deden. Krijg je een Turks / Hongaarse fiets met onderdelen uit alle windstreken. Daar gaat weer een oer-Hollands merk.
Inmiddels zijn er nieuwe problemen met Accell:

https://archive.is/0jIzn

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
19 feb 2024 10:55
Het is off-topic, maar vorig jaar gaf mijn fietsenmaker al aan dat de kwaliteit van de hedendaagse Nederlandse fietsen dermate slecht is dat je beter een fiets van een jaar of 10 oud kan kopen. Dan is nu wel duidelijk hoe dat komt.
Union, ooit een degelijk Nederlands merk. De keten waar ik tijdelijk werkte had de rechten gekocht en de fietsen werden nu in elkaar geflanst in een sociale werkplaats. Uit bakje A dit onderdeel, uit bakje B 2 onderdelen enz. Werd er verkeerd bijgevuld kreeg je een fiets met 2 rechter trappers of een bruine accenten voorop en zwart achterop. Het nadeel is dat het niets meer mag kosten.

Ontopic: Afgelopen vrijdag is er een nieuwe mail ontvangen van Babboe met de vraag om meer geduld.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
10 mar 2024 19:11
Ontopic: Afgelopen vrijdag is er een nieuwe mail ontvangen van Babboe met de vraag om meer geduld.
Dat is dus aardig in lijn met de link die ik net geplaatst heb. Er zijn inmiddels serieuzere problemen die om een oplossing vragen.

rdvj
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2024 10:20

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door rdvj »

Bel uw schadeverzekering. Hoe moet ik dat weten?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door de auditu »

NeoDutchio schreef:
10 mar 2024 19:11
Werd er verkeerd bijgevuld kreeg je een fiets met 2 rechter trappers of een bruine accenten voorop en zwart achterop. Het nadeel is dat het niets meer mag kosten.
Wel knap om een rechtertrapper links te monteren. Daar is heel veel kracht voor nodig. :D

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door witte angora »

de auditu schreef:
11 mar 2024 13:26
NeoDutchio schreef:
10 mar 2024 19:11
Werd er verkeerd bijgevuld kreeg je een fiets met 2 rechter trappers of een bruine accenten voorop en zwart achterop. Het nadeel is dat het niets meer mag kosten.
Wel knap om een rechtertrapper links te monteren. Daar is heel veel kracht voor nodig. :D
Het is makkelijker om de 'draad' even om te draaien, dan gaat het soepeler. En nog makkelijker is het om, als het niet lukt het ding er op te zetten, even een linker trapper erbij te halen. :D

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Babboe E-city

Ongelezen bericht door de auditu »

NeoDutchio schreef:
10 mar 2024 19:11
... en de fietsen werden nu in elkaar geflanst in een sociale werkplaats. Uit bakje A dit onderdeel, uit bakje B 2 onderdelen enz.
Flansen is slordig in elkaar zetten. Deze opmerking doet geen recht aan de kwaliteit die doorgaans door sociale werkplaatsen geleverd wordt.

Plaats reactie