LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
piet de groot
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2008 15:14

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door piet de groot »

heren en dames

dit is het mail adres van XXXX misschien gaat het dan sneller met het oplossen van de klachten .
XXXX

ivaantje
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2008 17:56

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door ivaantje »

Ik ben vanmiddag gebeld door XXXX.Deze heeft direkt contact opgenomen met onze reperateur.Dekosten van de reparatie van deze keer gaan vergoed worden.
Ook word de kapotte lamp van een eerdere valpartij kosteloos vervangen.
Na al het voorgaande wil ik zeggen dat het voor ons naar tevredenheid is opgelost.
XXXX gaf ook aan dat er nu beter zal worden omgegaan met de service naar de klanten toe.
Wat ook mooi is dat en van de kwetsbare onderdelen de uitstekende lampjes in de nieuwere types geintergreerd zijn.
Met deze voornemens is er vast een toekomst voor de toch hele leuke scooter.

r.degroot
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 18:20

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door r.degroot »

Bericht niet meer van toepasing
Laatst gewijzigd door r.degroot op 23 feb 2009 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

hoi Ivaantje, dit is precies wat er bij mij gebeurd is. Er is naar tevredenheid omgegaan met mijn klacht. Ik was daarom ook bereid hen het voordeel van de twijfel te gunnen. Gefeliciteerd met het behalen van je resultaat.
Piet de Groot twijfelde aan het feit dat ik gebeld ben en of ik wel onafhankelijk ben. Ik hoef niet de belefdheid te blijven houden die de heren van Pico scooters wel moeten doen dus ik kan gewoon zeggen dat hij een grootmuil is die ongegrond probeert een zaak kapot te maken.
Laat hem zelf een mail sturen naar Pico zodat het opgelost kan worden.

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

aangezien ik dit topic heb geopend wil ik ook even een positieve reactie neerzetten. Wij zijn inmiddels 2 maanden verder en ik heb geen enkel probleem meer gehad met de scooter. Hij loopt nu als een zonnetje en erg zuinig. Ook degene die mijn broer heeft (we hebben hem tegelijk gekocht) loopt helemaal goed.
Ook als zaken weer goed lopen mag het vermeld worden vind ik vandaar deze reactie.

sander88
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2008 19:29

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door sander88 »

ik lees net het onderstaande bericht....
dat die bijzonder zuinig rijd?
ik heb ook een pico. en die rijd 1 op 20!!! dit vind ik niet zuinig, op internet staat 1 op 40! iemand die weet hoe dit kan?

janmuuter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 11:09

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door janmuuter »

goededag dat probleem had ik ook maar ik ben naar een dealer geweest en nu loopt hij heel zuining.
want die mensen die de scooter hadden afgeleverd hebben hem schijnbaar niet goed afgesteld.

met vriendelijk groet janmuuter

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Sander,

Zeer waarschijnlijk is deze scooter niet goed afgesteld, 1 op 20 rijdt een opgevoerde 2 takt,

Misschien klepjes slecht gesteld, te rijk benzine/luchtmengsel, ed.

Heeft de motor verder ook problemen met starten, rijden, ed.?,

Zo wie zo even mee terug naar de dealer, want dit verbruik hoort helemaal niet bij een 4 takt,

Misschien de begrenzers verwijderen, zodoende de motor meer lucht krijgt en bij 40 km/uur minder toeren draait, hetgeen beslist benzine spaart, begrenzers zijn slecht voor het milieu!, en voor de motor zelf,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Amarenza
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:36

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door Amarenza »

Andere topic over Pico scooters is gesloten door Tros Radar, omdat Pico scooters alle problemen zou hebben opgelost? Bij mijn dochter in ieder geval niet!! Dus ik hoop dat ze eindelijk eens de scooter bij mijn dochter afleveren in Groningen volgens afspraak die ze in April heeft gewonnen bij het blad YES! Als dhr. XXXX dit leest weet hij vast wel over wie het gaat. Ze heeft tot 2x toe voor niets gewacht en afspraken worden NIET nagekomen. Het blad Yes heeft ook al een paar keer contact opgenomen en dan wordt er beweerd door een Picowoordvoerder dat mijn dochter een andere scooter wilde. Wel eerlijk zijn, de gewonnen scooter was niet meer leverbaar! Dus graag eens wat actie svp!

mkeemink
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2008 16:51

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door mkeemink »

na ongeveer 900 km is mijn pico er ineens mee gestopt,waarschijnlijk iets afgebroken in het motorblok,kleppen e.d.

ben al een maand aan het bellen,mailen etc..............
krijg helemaal niemand te pakken alleen maar een voicemail,de eerste dat ik belde heb ik eene XXXXaan de lijn gehad en die vertelde mij dat ik een mail moest sturen met mijn defect,nu ongeveer 20 keer gedaan naar verschillende adressen..........geen resultaat.

sindsdien nemen ze dus niet meer op,een schande,ik heb nog vollop garantie als je een pico koopt kan alles garantie bla bla bla maar puntje bij paaltje.

KOOP NOOIT EEN SCOOTER BIJ PICO !!!
SLECHTE SERVICE !!!!!

Zontar
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2008 18:41

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door Zontar »

Hoi,

Sinds februari van dit jaar, ben ik ook een Pico bezitter. In het begin erg blij met mijn aankoop, want laten we eerlijk zijn, ze zien er hardstikke leuk uit.

Na twee weken begon de scooter slecht te starten en liep hij ook niet meer zo lekker als dat hij in het begin deed. Ik heb hierover contact gehad met Pico, en deze zijn hem komen halen, en na 2 weken had ik hem weer terug.

Vervolgens leek het probleem opgelost te zijn. Hij startte weer goed en liep weer als een zonnetje. Het alarm hadden ze uitgeschakeld door de zekering te verwijderen. Dit inverband met het leegtrekken van de accu.
Nou, daar kon ik wel mee leven. Toen ik weer twee weken verder was..... alweer hetzelfde probleem. Slecht starten en ook weer slecht lopen. Wederom contact gezocht met Pico. Deze zijn hem weer op komen halen en een week of 3 later weer terug komen brengen.

In het begin was weer alles goed. Totdat hij weer niet startte met de electrisch starter waardoor ik genoodzaakt was de kickstarter te gebruiken. Deze hebben ze eropgezet om niet te gebruiken volgens mij, want als je dat wel doet, breekt hij en ontstaat er een gat in de carterkap!

U snapt het al..... scooter weer terug en 2 maanden!! later en veel bellen kreeg ik m dan weer terug.

Nu zit ik met een soortgelijk probleem. De electronische starter werkt niet, en de kickstart ook niet meer. Ik heb hier XXXX over gesproken. Hij zij me dat ik mijn kenteken en een kopie van de factuur moest mailen, dan zou alles goed komen. Maar helaas. Bij Pico is niemand te bereiken! Ik heb meerdere malen een poging ondernomen om de heer XXXX te bereiken, helaas zonder resultaat. Enkele malen zijn voicemail in gesproken maar geen reactie. Ik kreeg zelfs te horen toen ik belde dat het telefoon nummer niet meer in gebruik is!

Òk mooi!
Dus mensen die op het punt staan om zo'n leuk ogend ding aan te schaffen, Schijn bedriegd en bezint eer ge begint! U bent gewaarschuuwd

Groeten van een zeeeer zwaar ontevreden Pico eigenaar.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door gravedigger »

Aangetekende brief (met ontvangstbevestiging) sturen en daarin melden dat de scooter nu voor de 4e maal hetzelfde defect vertoond en dus blijkbaar niet door Pico kan worden gerepareerd. Dat U op grond hiervan de koop ontbindt en Uw geld terug eist!

Zontar
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2008 18:41

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door Zontar »

Ey, das wel een goede tip. Bedankt! Ik ga het meteen proberen en laat wel ff weten wat het is geworden.

Grtz,

Zon

Amarenza
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:36

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door Amarenza »

Scooter van mijn dochter is 4 weken geleden eindelijk bezorgd, maar helaas er werden geen kentekenplaatje en papieren bij geleverd.
Ze kan de scooter daarom niet verzekeren, dus ook nog niet mee de weg op. Diverse pogingen zijn gedaan om contact te krijgen met Pico scooters. Telefoon wordt niet beantwoord, zowel het 06 nr niet als het algemeen nummer. Wat is er aan de hand met dit bedrijf?......

Danielle Mus
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2008 19:04

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door Danielle Mus »

Het zijn gewoon oplichters!!!!! Het callcenter die de telefoon voor hen deed was mijn vorige baan, ik kreeg ouwe collega`s aan de lijn en op een gegeven moment hoorde ik mijn oude collega op een bandje dat het nummer niet meer in gebruik was..blijkt dat Pico geen rekening betaalde nu hoor je weer de voicemail van die XXXX, nou ze kunnen de lol op want ik laat het er niet bij zitten, iedereen die een Pico heeft is gewoon opgelicht en heb je er nu geen last dan komt het vanzelf wel!
En ik ga een confrontatie met die 2 gasten niet uit de weg!!

karidacool
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2008 11:35

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door karidacool »

070908 Pico (postbank) rijdt weer, na super reparatie bij Datzitwelsnor, maar er loopt ook nog garantie????
Ook net een halfjaar een Postbank Pico scooter, bij 0km en bij 500km een servicebeurt laten geven , maar na de tweede beurt bij 20km snelheid elke keer ging de Pico uit….Totdat hij nu heel niet meer reed??? Leverancier/Dealer Amsterdam XXXX niet te bereiken, precies zoals iedereen schrijft in dit forum.
SCHANDALIG want die scooters waren echt niet gratis (plusmin 800euro) met dan nog al die duizenden rentepunten!!! En er loopt nog garantie…… vervolgens de site http://www.datzitwelsnor.nl in Schalkwijk XXXX gebeld, zij zijn Pico dealer/reparateur en een vriendelijke XXXX zei, een viertakt is een speciaal mechanisme!!! Dus er was nog hoop….zo-ie-zo zeer belangrijk dat de inloopolie wel vernieuwd zou zijn, die bleek wel vernieuwd te zijn, na een week logeren: de scooter doet het weer!!! Een klep voor de uitlaat zou terugvallen, (een verstandige GEL-accu zit er van oorsprong al in) helaas vermoedelijk bij aflevering dus toch niet juist afgesteld. Na een extra onkosten van 122 euro kan dochter gelukkig wel weer scooteren!!! Deze reparatiekosten zouden eigenlijk onder de garantie horen te vallen. BEDANKT voor jullie kunde Datzitwelsnor.
Via dit forum geven wij dan ook graag een groot compliment voor het bedrijf "Datzitwelsnor".

XXXX? En de Postbank wij zijn reuze benieuwd naar jullie oplossing, Vriendelijke groet, Karidacool

Amarenza
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:36

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door Amarenza »

Mijn dochter heeft wel een scooter, maar kan er niet op rijden. Pico heeft er geen papieren bij geleverd en geen kentekenplaatje. De scooter kan zo niet in de verzekering. Navraag bij RDW er horen papieren bij de scooter te zitten, zo kunnen ze de scooter niet keuren. Dit had door Pico zelf moeten gebeuren. Het weekblad Yes waar mijn dochter de scooter bij gewonnen had, hebben erg hun best gedaan en zijn zelfs nog langs geweest in Amsterdam. Het was gesloten en niemand is bereikbaar telefonisch. Zijn ze failliet? We hebben zo niets aan deze scooter die alleen maar binnen kan staan, we mogen zonder kenteken de weg er niet mee op....Kan radar dat niet uitzoeken wat er aan de hand is met dit bedrijf??

pwouters
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2008 22:52

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door pwouters »

Hallo,

ik ben niet alleen zie ik, al velen zijn door Pico scooters gedupeerd. Ook ik heb via de rentepunten van de Postbank 'n Pico scooter gekocht. Dit was in februari dit jaar én al vanaf het allereerste begin waren er problemen met starten, doordat de accu werd leeggetrokken.

Na hééél lang en vaak bellen, werd de scooter i.o.m. XXXX, uiteindelijk opgehaald op 16 juli j.l. om te repareren. Sindsdien heb ik nog 2 keer contact gehad met Pico, één keer met XXXX en één keer met XXXX. En dit terwijl mij beloofd werd dat de scooter na 'n week gerepareerd teruggestuurd zou worden.

Enkele weken geleden heb ik op verzoek van XXXX 'n kopie van het kenteken per mail aan Pico gestuurd, waarna e.e.a. geregeld zou worden en de scooter z.s.m. teruggestuurd zou worden.
Sindsdien heb ik niets meer gehoord en krijg ik géén contact meer met Pico scoooters.

Pico Scooters schijnt overgenomen te zijn door De Weel Participaties en heet nu Pico Mobility, echter dit levert nog geen contact of reactie op van deze firma.

Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn scooter, waarop tot nu toe pas 200 km met horten en storen gereden is, terug kan krijgen?

Ik heb dit probleem ook al bij de Postbank aangekaart en zij zeggen dat ze proberen e.e.a. uit te zoeken, maar dat is ook alweer enkele weken geleden.

Dus mocht iemand 'n tip voor me hebben dan houd ik me aanbevolen?

Met dank,
Paul

ellen jef
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2008 19:19

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door ellen jef »

[Dit bericht bevatte persoons- en adresgegevens en is om die reden verwijderd.]

jan54
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2008 22:13

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door jan54 »

Ik heb ook een picoscooter gekocht via internet www.picoscooters.com
Na de nodige startproblemen bleek de cdi-unit kapot te zijn.
Ik kan deze website niet meer bereiken en ze reageren ook niet op emails of bellen.
Er is van dit type scooter schijnbaar geen nieuwe cdi-unit te verkrijgen.
Ik voel me belazerd.
Ze hebben mijn geld en ik heb een kapotte scooter.
:twisted: :twisted:

Gesloten