LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bike Depot Niet geleverd betaalde Fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
frend
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2017 21:07

Bike Depot Niet geleverd betaalde Fiets

Ongelezen bericht door frend »

Heb op 7 juni een fiets voor mijn zoontje besteld en betaald met Ideal.
Na een week gebeld waar de fiets blijft en dat er niet aan voorwaarde zoals beschreven op de website is voldaan levering binnen twee werkdagen.

Kreeg een mail dat er gezocht is naar de fiets maar is niet meer leverbaar, mocht op een andere fiets kiezen heb het afgewezen.
want gehad inmiddels een andere aangeschaft die wel netjes op tijd zoals vermeld op site is geleverd.

Bike Depot reageert nergens meer op, niet op mails whatsapp telefoon.
Geld terug krijgen lijkt me moeilijke, het is wel effe €180,00 wat ik hier lichter wordt gemaakt.

Heeft iemand een idee of voorstel hoe ik mijn geld terug kan krijgen.

Frend

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bike Depot Niet geleverd betaalde Fiets

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u schriftelijk geannulleerd heeft op grond van niet nakomen overeenkomst kunt u wederom een brief sturen met daarin het termijn dat het geld terug betaald moet zijn, bijvoorbeeld 14 dagen. Na deze 14 dagen nog eenmalig een ultimatum stellen met de tekst dat er na deze datum een incassoburo ingeschakeld gaat worden. Als er daarna nog niet betaald word kunt u naar een incassoburo gaan.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Bike Depot Niet geleverd betaalde Fiets

Ongelezen bericht door Boesta »

NeoDutchio schreef:Als u schriftelijk geannulleerd heeft op grond van niet nakomen overeenkomst kunt u wederom een brief sturen met daarin het termijn dat het geld terug betaald moet zijn, bijvoorbeeld 14 dagen. Na deze 14 dagen nog eenmalig een ultimatum stellen met de tekst dat er na deze datum een incassoburo ingeschakeld gaat worden. Als er daarna nog niet betaald word kunt u naar een incassoburo gaan.
U stuurt altijd iedereen naar een incassobureau maar dat is complete onzin! Geen enkel incassobureau die die €180 zal gaan innen. Zeker niet zonder een uitspraak van een rechter...

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bike Depot Niet geleverd betaalde Fiets

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Boesta schreef:
NeoDutchio schreef:Als u schriftelijk geannulleerd heeft op grond van niet nakomen overeenkomst kunt u wederom een brief sturen met daarin het termijn dat het geld terug betaald moet zijn, bijvoorbeeld 14 dagen. Na deze 14 dagen nog eenmalig een ultimatum stellen met de tekst dat er na deze datum een incassoburo ingeschakeld gaat worden. Als er daarna nog niet betaald word kunt u naar een incassoburo gaan.
U stuurt altijd iedereen naar een incassobureau maar dat is complete onzin! Geen enkel incassobureau die die €180 zal gaan innen. Zeker niet zonder een uitspraak van een rechter...
U wilt zeggen dat alleen met tussenkomst van een rechter een incassoburo ongeschakeld kan worden? Iedereen die een vordering op een anders heeft en daar niet aan voldoet is reden genoeg om een incassoburo in te schakelen. Draai het eens om, u besteld iets na ontvangst betaald u niet. Zal de verkoper eerst een rechter inschakelen om naar een incassoburo te mogen?
Er zijn wettelijke bepalingen die zeggen dat na annulering of herroeping het geld binnen 14 dagen terug gestort moet zijn. Hier wordt niet aan voldaan waarna, na een ultimatum, het te innen bedrag gewoon uit handen gegeven mag worden.

Gesloten