LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brommer voor mijn vader

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door ramrod »

Hallo

Mijn vader van 83 .... :D ,hij is nog zeer gezond zowel lichamelijk als geestelijk , wil een nieuwe brommer waar mee hij met mooi weer mee kan toeren in de provincie .
Hij heeft nu een oud barrel maar die gaat hij nu weg doen .

Welke merken zijn het meest betrouwbaar en zorgeloos want het moet niet zo zijn dat hij steeds defecten er aan krijgt .

Alvast bedankt

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door langste adem »

Mooi on te horen dat je vader nog steeds rondtourt, en verstandig dat ie dat oude barrel wil opruimen.

Ikzelf vind een scooter veel lekkerder en comfortabeler rijden dan een normale brommer, maar zo'n scooter is wel weer zwaarder in gewicht , en dat is misschien weer wat lastiger op te bergen in een schuur als je op hoge leeftijd bent.
Ik denk dat je het beste met je vader mee kan gaan naar een goede dealer in de buurt met al de wensen en je daar verder laat adviseren.
En inderdaad, geen chinese bamibrommer kopen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door prem »

ramrod schreef:Hallo

Mijn vader van 83 .... :D ,hij is nog zeer gezond zowel lichamelijk als geestelijk , wil een nieuwe brommer waar mee hij met mooi weer mee kan toeren in de provincie .
Hij heeft nu een oud barrel maar die gaat hij nu weg doen .

Welke merken zijn het meest betrouwbaar en zorgeloos want het moet niet zo zijn dat hij steeds defecten er aan krijgt .

Alvast bedankt
Persoonlijk lijkt me een scooter geen goed idee. Een ouderwetse brommer is veel zekerder door de hogere wielen en het opvullen tussen de benen. Een goeie gerestaureerde Zundapp ???
Kijk dit eens....
http://www.tweedehands.nl/brommers-scoo ... 97800.html
Levenslange garantie voor je vader. Heerlijk zo'n pa!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door sjohie »

Echte brommers worden (nieuw) zeldzaam door de storm aan scooters, maar ik zou dan denken aan Tomos?

Of eventueel een elektrische fiets, maar dat is toch wel even wat anders.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door atesli »

Ik zou zeker niet voor een brommer gaan, Tomos roest binnen een week.
Scooter geeft meer comfort degelijkheid mits je uit de buurt blijft van chinese scooters.
Een nieuwe scooter voor 1400 euro of minder is een chinees.
Rij zelf Kycmo en ben daar erg tevreden over.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door langste adem »

Persoonlijk lijkt me een scooter geen goed idee. Een ouderwetse brommer is veel zekerder door de hogere wielen en het opvullen tussen de benen. Een goeie gerestaureerde Zundapp ???
Ik snap wat je bedoelt met dat zekerder, toen ik jaren geleden mijn puch maxi inruilde voor een snorscooter moest ik ook even wennen aan de kleine wieltjes , vooral in de bochten. Het rijdt toch net iets anders dan een brommer en dat is in het begin even wennen. Die scooter had overigens wel hele kleine bandjes (peugeot zenith). En scooterbanden zijn vaak kleiner, maar het zijn ook net autobanden vergeleken met de dunnere bandjes van bijvoorbeeld een tomos of puch. Wat de wegligging toch net wat beter maakt.
Maar een scooter heeft nog meer voordelen, handige opbergvakjes ,electrische start, comfortabeler rijden. En met die brommers moet je meestal mengsmering benzine tanken, en bij veel tankstations is dat geeneens meer te krijgen.

Maar de keuze hangt helemaal af wat de oude man zelf ook wil.
Misschien wil ie inderdaad een goeie gerestaureerde zundapp, of toch gewoon een nieuwe brommer of scooter. Of wil hij zelfs overstappen op een electrische fiets.

Enne, ik mag niet betuttelen, maar misschien moet je hem toch wegens zijn leeftijd een snorvariant aanbevelen. Lijkt me toch veiliger voor hem mocht hij eens vallen. En 25 km/u gaat ook nog hard genoeg als je geen haast hebt. Alhoewel, veiliger, dan heb je weer geen helmplicht. Maar dat kan hij ook weer als een voordeel zien.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door prem »

Is toch heerlijk zo'n echte brommerrijder! Die krijg je niet op een scooter denk ik. Geef hem lekker een goeie zundapp of kreidler, er zijn genoeggoeie verkrijgbaar.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door Quark »

http://www.kymco.nl/k-pipe-45/producten ... /k-pipe-50

is een beetje gedurfd, maar goed het is een brommer, niet te groot, tank tussen de benen. Zundapp is ook mooi maat ja dan moet je een goede gerestaureerde kopen en die kosten nogal wat

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door prem »


ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door ramrod »

Dank voor de reactie,s , die laaste 2 zie ik hem toch niet op rijden hoor ....

Wie weet dat hij wel een soort van scooter wil heb ik hem nog niet over gehoord , en een oude zundapp of kreidler lijkt me ook geen optie , betrouwbaar en nieuw lijkt me het meest geschikt voor hem .

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door prem »

ramrod schreef:Dank voor de reactie,s , die laaste 2 zie ik hem toch niet op rijden hoor ....

Wie weet dat hij wel een soort van scooter wil heb ik hem nog niet over gehoord , en een oude zundapp of kreidler lijkt me ook geen optie , betrouwbaar en nieuw lijkt me het meest geschikt voor hem .
Is dit wat misschien? Lijkt nog het meest op een brommer.

http://www.sbmotos.be/occasie/honda-vision-50cc-nieuw/

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door 1JanV »

Tomos makkelijk hanteerbaar , goedkoop in onderhoud, minder diefstal gevoelig, makkelijk voor doorrijgen van een kettingslot, zadel verstelbaar net als het stuur (voor en achterover).

Willem28
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2015 21:02
Contacteer:

Re: Brommer voor mijn vader

Ongelezen bericht door Willem28 »

Ik heb mee eigen vader deze scooter gezet [commerciële link verwijderd]

hij er treffende me en rijd er het hele land mee af. erg comfortabel hij is wel is mee naar Frankrijk hen en weet geweest.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jul 2015 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Gesloten