Casus aanschaf fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Missivo
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2022 22:12

Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door Missivo »

Ik had een nieuwe electro fiets nodig. Op naar de fietsenmaker dus. Hij verkoopt fietsen van 1 merk, avalon. Ik kijk en twijfel ook omdat hij zegt dat ik geen garantie bij kan kopen wat de gewoonste zaak van de wereld was bij mijn oude fietsenmaker die met pensioen is. Hij laat mij ook een fiets zien de veel afgeprijsd is,kost nu 1250 euro, heeft 39 km gelopen en komt terug in de verkoop na diefstal. Op deze fiets geeft hij een half jaar garantie, ik vraag hem of hij daar een jaar van kan maken maar dat wil hij niet. Hij zegt dat hij helemaal geen garantie hoeft te geven. Nu is het mijn vraag, heeft de fietsenmaker gelijk dat hij geen garantie hoeft te geven, en als dat wel moet, hoe lang dan?
Overigens ik heb de fiets elders gekocht met 5 jaar bijgekocht garantie, een gazelle scheelde niet zo veel met een soortgelijke avalon.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk hebt u wel recht op garantie, maar u hebt al elders gekocht, heel verstandig, dus mijden die eerste fietsenwinkel. .

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door alfatrion »

Missivo schreef:
09 apr 2023 13:12
Nu is het mijn vraag, heeft de fietsenmaker gelijk dat hij geen garantie hoeft te geven, en als dat wel moet, hoe lang dan?
Ja en nee. Een verkoper hoeft geen handelsgarantie te geven, maar de wettelijke garantie is wel van toepassing. Het eerste jaar moet de verkoper het bewijzen dat de fiets conform was, als de fiets iets heeft dat je niet hoefde te verwachten en daarna moet de koper bezwijzen dat de fiets non-conform is geleverd.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat een prutser. Geen stap meer in die winkel zetten en mocht je toevallig in de straat moeten zijn aan de andere kant van de weg gaan lopen. Scheelt voor later een boel gez eik.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door witte angora »

Missivo schreef:
09 apr 2023 13:12
Hij laat mij ook een fiets zien de veel afgeprijsd is,kost nu 1250 euro, heeft 39 km gelopen en komt terug in de verkoop na diefstal. Op deze fiets geeft hij een half jaar garantie, i
Beetje apart verhaal... Wie was de vorige eigenaar van de fiets? En waar komt die 39 kilometer vandaan? Zo heel veel is dat ook weer niet. Daar zou ik dus wel even benieuwd naar zijn.

Missivo
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2022 22:12

Re: Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door Missivo »

@Witte angoraik heb daar gezien het garantie verhaal, niet naar gevraagd. Had ik het vertrouwen in de fietsenmaker gehad had ik dat wel gedaan.
Overigens bij zo'n bijna nieuwe fiets getuigt het geven van maar een half jaar garantie niet voor het vertrouwen dat hij zelf in de fiets heeft🤣

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik zou deze fietsenmaker overslaan.
Zou gaan voor de door u genoemde Gazelle bij een andere fietsenmaker in de buurt.
Voordeel van de Gazelle is, dat hij door heel Nederland kan worden gerepareerd en ge update , handig tijdens vakantie.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door BL2 »

snuffel1 schreef:
10 apr 2023 10:00
Eigenlijk is er geen casus omdat TS elders een fiets heeft aangeschaft.
Precies, topic kan afgesloten worden, waarbij de TS de juiste beslissing genomen heeft.
Een fietsenmaker welke maar één merk verkoopt ? Avalon, nooit van gehoord. En teruggekomen van diefstal, met nihil kilometers, heel bijzonder allemaal.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door rwolters »

BL2 schreef:
10 apr 2023 11:27

Een fietsenmaker welke maar één merk verkoopt ? Avalon, nooit van gehoord.
Misschien is het een fundamenteelist die vindt dat je niet elektrisch moet fietsen maar op een echte fiets moet rijden. Vervolgens doet hij er alles aan om mensen niet met zo'n e-onding weg te laten rijden. Zulke fietsenwinkels verdienen alle lof!

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Casus aanschaf fiets

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Onze fietsenmaker verkoopt alleen Gazelle, daar is niks mis mee. Hij heeft zich bijgeschoold in de technische elementen van de e-bike van Gazelle zegt hij. Mss krijgt hij ook grotere kortingen als hij alles van Gazelle afneemt, dat is hem gegund wat mij betreft.

Plaats reactie