City-bikes nog steeds actief: kapotte fiets geleverd gekregen, geen oplossingen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Sill Vana
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2022 23:13

City-bikes nog steeds actief: kapotte fiets geleverd gekregen, geen oplossingen

Ongelezen bericht door Sill Vana »

Niks hier kopen! Als er wat mis is, komt er geen oplossing! Zijn geen lid van een geschillencommissie! Vreselijke klantenservice! Onbehoorlijk behandeld!

Via city-bikes fiets besteld. Kwam in gehavende doos binnen. Wanneer er wat mis was met de fiets werd mij telefonisch beloofd dat er een ander zou komen.

Fiets zelf moeten monteren, zonder handleiding. Gevraagd om terugtrap rem, fiets geleverd gekregen met handrem.
Kapotte fiets gekregen, zadel niet vast te zetten, onveilig, zakt naar beneden en draait tijdens rit.,
Voor garantie tijd houden ze de 100 dagen omruilgarantie aan in plaats van de 2 jaar die op de site staat!
Naar fysieke winkel gegaan, daar werd gezegd dat het een productie fout was. Men heeft in het frame gefreesd (nog meer kapot gemaakt) om het vast te zetten. Rit erna met baby voorop zakte zadel alsnog in.

Gevraagd om helft van aankoop bedrag terug (voor een nieuwe fiets nota bene!) en dan mijn fiets terug te brengen. Dit willen ze niet eens doen! Wat kan ik nog doen?
Bijlagen
C4EBED07-9F20-4A01-98FB-90151A069A69.jpeg
(109.52 KiB) 2136 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
5CE97A89-6E2E-4D94-A69B-E7E1077A6B6B.jpeg
(113.74 KiB) 2136 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: City-bikes nog steeds actief: kapotte fiets geleverd gekregen, geen oplossingen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... jn-rechten staan de regels als een product kapot is.

Geef de winkel (stuur een mail) 14 dagen de tijd om alles te repareren, na de 3de reparatie kan je de aankoop ontbinden. Hun fiets terug en jij je geld terug.

Of je het juiste product ontvangen hebt durf ik niet te zeggen. Je hebt hiervoor www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd gehad. Indien betaald met je creditcard neem dan contact op met je creditcard maatschappij.

Het laatste mogelijkheid is om naar de rechter te gaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: City-bikes nog steeds actief: kapotte fiets geleverd gekregen, geen oplossingen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou iedereen willen adviseren om bij dit soort grote én dure uitgaven naar een fysieke winkel te gaan en dit juist niet online te kopen.
Een fiets kan dan worden gemonteerd, op de goede hoogte , voor jou persoonlijk, worden afgesteld plus je krijgt de service vd plaatselijke ondernemer.
Win-win situatie.

In uw geval zou ik wéér teruggaan naar de fysieke winkel en deze fiets teruggeven én het volledige aankoopbedrag terug eisen. Ze hebben de kans gekregen om te repareren , maar ze reparen dus onvoldoende.
Dit lijkt allemaal nergens meer op. :(

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: City-bikes nog steeds actief: kapotte fiets geleverd gekregen, geen oplossingen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan een sommatie sturen. In de sommatie geef je aan dat je een ondeugdelijk product hebt ontvangen, dat de bewijslast gedurende de eerste twaalf maanden bij de verkoper ligt, dat je verlang dat de verkoper het product binnen veertien dagen vervangt, dat je anders de koop ontbind. Hierna kun je een incassobureau inschakelen (let op de maximum vergoeding) of naar de kantonrechter gaan.
Seinhuis schreef:
03 jun 2022 16:38
na de 3de reparatie kan je de aankoop ontbinden.
Onjuist.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: City-bikes nog steeds actief: kapotte fiets geleverd gekregen, geen oplossingen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Sill Vana schreef:
02 jun 2022 23:23
Niks hier kopen! Als er wat mis is, komt er geen oplossing! Zijn geen lid van een geschillencommissie! Vreselijke klantenservice! Onbehoorlijk behandeld!

Via city-bikes fiets besteld. Kwam in gehavende doos binnen. Wanneer er wat mis was met de fiets werd mij telefonisch beloofd dat er een ander zou komen.

Fiets zelf moeten monteren, zonder handleiding. Gevraagd om terugtrap rem, fiets geleverd gekregen met handrem.
U had de fiets meteen moeten retourneren. U hebt immers niet gekregen wat U besteld hebt.
Er als er bij een nieuwe fiets gefreesd moet worden om het zadel vast te zetten is er veel meer aan de hand.

Mirelle1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2022 06:52

Re: City-bikes nog steeds actief: kapotte fiets geleverd gekregen, geen oplossingen

Ongelezen bericht door Mirelle1977 »

Helaas heb ik hier ook een fiets gekocht.
Na 2 mnd begon hij al te roesten en binnen 6 mnd iets bij mijn trapas afgebroken.
Na vele pogingen contact te leggen reageerde ze terug.
Deze reparatie zou mij 70 e kosten en ze wilden maar 20 vergoeden.
Het was binnen de garantie periode dus ik ging daar niet mee akkoord.
Ze betaalde niet aan derde zeiden ze maar ze willen wel dat je je fiets af laat bouwen door een derde want je krijgt de fiets als afbouw project.
Na dgn emailen heb ik een slechte review gezet op trustpilot en daar zijn ze gevoelig voor want ik kreeg een dag later een WhatsApp van ze en dat ze het wilden oplossen.
De vergoeding werd 30 euro.
Nog steeds ging ik niet akkoord.
Of ik anders de fiets weer wilde opsturen.
Hoe dan?
Dus wilde ze de fiets ophalen maar dan moest ik mijn review wel weghalen.
Nee dus..
Later bedacht ik me dat als dit onderdeel al brak( wat pas na 12 jaar kan gebeuren) hoe gevaarlijk en zwak is de rest? Stel dat je voorvork afbreekt?
De fiets geef ik niet mee want ik heb van andere gehoord dat je hem niet terug krijgt of slecht gerepareerd.
Bij andere rekende ze ook 40 e voor het ophalen.
Ook heb ik de fabrikant zelf gebeld en die zegt dat hij niet verantwoordelijk is voor de kwaliteit.
Apart dat je niet verantwoordelijk bent voor hetgeen wat je maakt.
Is van Nederlandse bodem trouwens.
(Spirit bikes)

Nu een melding gemaakt bij het NVMA omdat het gevaarlijk is vanwege een zwakke legering.
Ben nu naar andere opzoek om ze evt via de rechter aan te pakken want ze doen dit dus al jaren.

En ik raad iedereen aan zijn verhaal te doen bij trustpilot en help andere om dit te verkomen

Odette L
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2023 16:56

Re: City-bikes nog steeds actief: kapotte fiets geleverd gekregen, geen oplossingen

Ongelezen bericht door Odette L »

City bikes.
Fiets besteld, Spirit damesfiets met 7 versnellingen. De eerste was krom, die is omgeruild met een tweede toegeleverde fiets en die is te klein. Ander frame maat/vorm. Alsof je op een kinderfiets zit.
Getracht met City bikes de tweede fiets te retourneren en mijn geld terug. Maar ze zeggen dat de fiets is gebruikt, terwijl ik zeg hij is getest. Ze komen hun reclame niet na en de door mij gedane bestelling al helemaal niet. We zijn nu al ruim 2 maanden verder en die fiets die te klein is, staat al 1,5 maand ingepakt voor retour. Nogmaals de fiets is niet in gebruik, hij is getest. Aangezien ik geen voet aan de grond krijg bij City Bikes ben ik nu bezig met de rechtsbijstandsverzekering in de hoop dat die iets kunnen betekenen..(waar ik tot nu toe geen vertrouwen in heb!)
Ik ben bang dat City Bikes nergens op reageerd. De 1ste 2de aangetekende brief zijn de deur uit. Dus mijn vraag is of jullie kunnen helpen met het oplossen van dit probleem. De fiets moet terug naar City Bikes en ik wil mijn geld terug.
Ik heb tenslotte niks aan een te kleine fiets, die me ook nog eens mijn rug kost.
Met vriendelijke groet Odette Rozenbaum

Plaats reactie