E bike Sparta al na een jaar probleem

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Henkwill
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2023 11:41

E bike Sparta al na een jaar probleem

Ongelezen bericht door Henkwill »

Ik heb via de website vanmorgen een klacht over een E bike van het merk Sparta bij jullie gedeponeerd. Toen ik wat aanvullende emails wilde bijvoegen ging dat niet die tref je nu in de bijlage. Na telefonisch contact met jullie doe ik het nu op deze wijze. Ik zal in het kort het probleem schetsen wij hebben in 2018 2 e bikes van het merk Sparta gekocht a 2750 euro per stuk (dat is geen kleingeld). Ikzelf heb hier nauwelijks problemen mee gehad, dit in tegenstelling tot mijn partner. Daar zijn de problemen al na een jaar begonnen en heeft de dealer al 3 keer een nieuw blok geplaatst. Maar in no time keert het probleem weer terug. En nu heeft Sparta een voorstel gedaan ze willen de fiets niet terug hebben om er eens zelf naar te kijken, maar uit coulance willen ze nog een keer een nieuw blok leveren. Maar dan moet ik daarna niet meer zeuren, sterker nog ik moet ze dankbaar zijn. Hun roepen nu dat de fiets al 5 jaar is, maar het probleem is al na een jaar begonnen. Kan dit allemaal zomaar of wat vinden jullie hier van?

In afwachting van een reactie
Verblijf ik met vriendelijke groet.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: E bike Sparta al na een jaar probleem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet niet bij Sparta zijn, u moet bij de verkoper zijn. En nu dat er al 3 keer dezelfde reparatie heeft plaatsgevonden is dat reden genoeg om de overeenkomst te ontbinden.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: E bike Sparta al na een jaar probleem

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot staan de regels.

De verkoper is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de garantie.
Hun roepen nu dat de fiets al 5 jaar is, maar het probleem is al na een jaar begonnen. Kan dit allemaal zomaar of wat vinden jullie hier van?
Op een begeven moment is de garantie afgelopen.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl, u kunt met hun overleggen wat de mogelijkheden zijn.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: E bike Sparta al na een jaar probleem

Ongelezen bericht door Dirkie »

TS citeert hier blijkbaar (een deel van) een mail die via een website aan iemand (de verkoper of de fabrikant) verstuurd heeft.
Het probleem wordt niet goed omgeschreven (er zijn problemen) en blijkbaar is er al 3 maal een nieuw 'blok' geplaatst.
Ik heb geen flauw idee wat er met een 'blok' bedoeld wordt bij een ebike.
Kortom een zeer vaag verhaal.
Maar op de vraag aan het einde (Kan dit allemaal zomaar of wat vinden jullie hier van?):
Ja dat kan want TS schrijft dit zelf.
En ik vind dat de verkopende partij verantwoordelijk is voor het afhandelen van de reparaties, al dan niet onder garantie.
En blijkbaar is het 3 maal vervangen van het 'blok' niet de oplossing geweest maar bent U iedere keer wel daarmee akkoord gegaan.
Inmiddels is de fiets al 5 jaar oud en is de garantie al lang verlopen neem ik aan.
Probeer dan maar eens aan te tonen dat de fiets vanaf het begin niet goed geweest is. Lijkt me lastig.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: E bike Sparta al na een jaar probleem

Ongelezen bericht door scontra »

Dirkie schreef:
24 aug 2023 09:51

Inmiddels is de fiets al 5 jaar oud en is de garantie al lang verlopen neem ik aan.
Probeer dan maar eens aan te tonen dat de fiets vanaf het begin niet goed geweest is. Lijkt me lastig.
Als na een jaar het probleem, welke zich na reparatie telkenmale herhaald, zich voordeed dan lijkt mij dat een aardig aanknopingspunt, of fiets ik er nu naast.

Plaats reactie