LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
mikado
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2006 23:34

Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door mikado »

Heeft iemand ervaring met deze elektrische fiets ? Het gaat om de Gazelle Medeo Innergy, model 2009, 24 versnellingen. Hij wordt m.i. niet veel verkocht, dus hoor je weinig over de ervaring er mee.

Joost1356
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 feb 2009 22:21

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door Joost1356 »

het is een leuke fiets fiets van het jaar geworden
wel een nadeel is dat het voelbaar zwaarder stuurt omdat de motor voorzit en aan 24 versnelligen heb je niet echt veel aangezien je toch altijd de ondersteuning aan hebt
zelf zou ik voor de batavus of sparta of koga gaan die hebben de accu in het frame is helemaal computer gestuurt

Argus200
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2008 11:00

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door Argus200 »

Voor zover ik heb begrepen heeft Gazelle een Lithium-Ion accu en de andere drie een Nikkel-Metaalhybride accu.
De Li-Ion is compacter heeft meer vermogen en kan veel vaker worden opgeladen. Ik zoek ook naar een E-bike en weet ook nog niet wat de beste keus is.
Hoor graag ervaringen.

stofzuigertje

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Gazelle is een nieuwe dus verbeterd ontwerp dan de iets verouderde Sparta of Batavus.

Kijk ook wat een nieuwe accu kost en de levensduur.
Grote verschillen en ze gaan niet zo lang mee, 3 tot 5 jaar is al redelijk.

De 24 versnellingen zijn best leuk, vooral als de accu leeg is fietsen deze juist zwaarder door het extra gewicht.
Verder goed verzekeren voor tenminste 4 jaar want juist deze zijn extra diefstal gevoelig en naast ringslot altijd extra kabel gebruiken.

Ik vertel tenminste ook de nadelen die de winkels meestal vergeten.

henkjan1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 22:28

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door henkjan1950 »

al de mensen die nu klagen over dat deze fiets zwaar trapt zonder ondersteuning praten die uit ervaring of van horen zeggen?wij hebben samen deze fiets nu 4maanden en 1100km. gefietst en met ondersteuning is deze fiets gewoon geweldig en zonder ondersteuning fietst hij nog lichter dan een normale fiets wat nu is nu 5kg. meer?
allemaal onzin dat gedoe over zwaarder fietsen koop hem en ervaar het geweldige gevoel van deze fiets!!!!(ondanks de verschillende electrische storingtjes)

Sjaak62
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2009 08:38

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door Sjaak62 »

Ik kan jullie deze fiets niet aanraden, wijzelf maken deze fiets voor Gazelle. Wat een in elkaar gepropt zooitje, wij makers zien de zomer met argusogen aan, want zodra het erg warm wordt, gaat daar alles aan elkaar smelten door de hitte, waardoor deze gaat uitvallen. Heb het zelf al vele malen meegemaakt.

Joost1356
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 feb 2009 22:21

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door Joost1356 »

je kan slecht liegen sjaak
dat er beel kinderziektes zij ontken ik niet maar vandaag de motor kapot is morgen weer in nieuwe zo gaat dat bij gazelle
gazelle lost alles zeer goed op en zorgt dat de klant zo weinig moegelijk problemen heeft

Sjaak62
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2009 08:38

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door Sjaak62 »

Sorry, wellicht ben jezelf een of andere hoge Piet bij Gazelle, dan kan ik je reactie begrijpen, maar nogmaals wij maken de electronica voor gazelle, dwz, de print en aansluitingen.
Je weet niet wat voor een kunsten wij moeten uithalen om de electronica aan het werken te krijgen, maar erger nog aan het werken te houden, en erger nog is dat klanten meer met de fiets in de service winkels staat, dan dat ze erop zitten(ruim genomen dan).
Het klopt dat als een klant problemen heeft, hij geholpen wordt door Gazelle, maar als je telkens problemen hebt met een fiets van €2100,-
Dan zou ik toch een andere optie kiezen.
Erger nog Gazelle weet helemaal nog niet eens dat de electronica aan ons wordt uit besteed.

Joost1356
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 feb 2009 22:21

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door Joost1356 »

sjaak als je zoon rommel maakt waarom zeg je het dan
de klant koopt geen gazelle gazelle laat jou niks maken en jij bent werkloos :!: :!: , dus mij lijkt het sterk dat wat je zegt waar is
zelf zou ik ook voor de ion techniek gaan dat is gewoon nieuw en goed alles via 2 kabels maar ook de ion heeft in het begin kunderziektes gehad net als gazelle
hoe het wordt opgelost dat is belangrijk
en dat gebeurt bij gazelle zeeeer goed

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door LeoZ »

Van het laatste verhaal van Joost1356 begrijp ík niet veel... werkeloos..gezelle laat jou niets maken...

Indien Sjaak62 eerlijk is... en daar ga ik even van uit... dan vertelt deze Sjaak dat de electronica v.d. Gezelle niet best is... niet meer en niet minder!

Zo wie zo... is het accu gebeuren van de electrische fiets nog niet uit de Kinderziektes!
Laatst gewijzigd door LeoZ op 16 mar 2010 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Joost1356
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 feb 2009 22:21

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door Joost1356 »

wat zijn kinder ziektes de magneten die in de moter voor de km teller die niet vastgenoeg zitten waardoor de ondersteunig stopt
display houder die niet vastgenoeg klemt omdat de beugel te klein is
motor die blijft lopen omdat de ketting geleider vastzit geschroeft
noem maar op
allemaal problemen die binnen een dag weer opgelost zijn en nu ik niet veel meer voorkomen

andreavankan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:32

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door andreavankan »

Sinds 9 maanden in het bezit van deze fiets. Ben zeer teleurgesteld ! :cry: Na 2 maanden eerste probleem, uitval motor. Nieuw display gekregen , 1e reparatie. Vlak daarna bleek de accu aansluiting defect, 1e nieuwe accu 2e reparatie. Niet lang daarna weer uitval motor, Boost werkte niet goed. In okt. fiets weg naar Gazelle, ruim 3 weken later kreeg ik hem terug met nieuwe motor, wederom nieuwe accu, nieuw display , nieuwe sensor enz. , 3e reparatie. In januari viel regelmatig de motor weer uit, ook het licht deed het een keer niet. ( leuk in het donker) Het meest vreemde van alles was dat de motor het een keer bleef doen toen ik het display had verwijderd !? Vlgs. Gazelle wederom een probleem van de accu, dus 3e accu, 4e reparatie. De fiets vertoond nu nog steeds kuren, de boost werkt af en toe niet of hapert. De Medeo energy is een mooie fiets, als hij het doet is het een hele fijne fiets .Helaas ik heb weinig vertrouwen in deze fiets! Jammer , maar ik denk erover als dit zo doorgaat de koop te ontbinden en een lichte traditionele fiets te kopen.
Vlgs. de verkoper ben ik niet de enige die steeds terug komt met deze fiets.

Hanzs
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2010 14:44

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door Hanzs »

Ik ben een vakman in ruste en heb al deze merken jarenlang verkocht en zal mijn bevindingen hier vertellen allereerst zou ik tegen @sjaak willen zeggen : doe wat beter je best en lever Gazelle betere electronica ! Tegen Gazelle zou ik willen zeggen : zoek een andere leverancier want deze staat kennelijk niet echt achter het product maar nu over de elec.fietsen.
Het is een misverstand dat mensen denken dat de e-bike pas op de markt is ,ik verkocht ze al meer dan 10 jaar geleden alleen is door de betere techniek de actieradius fors toegenomen zodat de bruikbaarheid toegenomen is. De Batavus / Sparta Ion is een beproefde techniek die reeds een aantal jaren toegepast wordt . Ook deze techniek kende in zijn begin periode zijn problemen en deze zijn in de loop der jaren opgelost . tuurlijk kan je hier ook wel eens tegen een defect oplopen maar deze zijn toch beperkt. Deze Ion fietsen hebben een ingebouwde accu en kan je alleen opladen als je in de schuur een stopcontact heb . Ook is de gebruikte Nikkel-metaalhybride accu zwaarder als de door Gazelle gebruikte Litium accu. Kies je voor een Ion neem dan gelijk de 5 jarige garantie uitbreiding erbij , reparaties aan de accu en/of motor zijn zeer kostbaar en de garantie uitbreiding is goed betaalbaar. Sparta/Batavus zijn vrij streng met zijn garantie . Gazelle gebruikt een heel ander systeem. Door zijn litium accu kan deze wat kleiner worden gehouden en fraai weggewerkt onder de bagagedrager . Is afneembaar dus los op te laden . doordat Gazelle de motor in het voorwiel heeft kan Gazelle het combineren met een versnellingsnaaf in het achterwiel . De derailleur uitvoering heeft als enig voordeel dat het lichter zal fietsen als je de motor ondersteuning niet gebruikt daar staat wel meer onderhoud tegenover . De meest voor de handliggende keus is die met een nexusnaaf. Belangrijk is dat je de fietsen gaat proberen ,ze fietsen en sturen wezelijk anders . De een vindt de Batavus beter de andere de Gazelle dat is persoonlijk . Gazelle heeft wat aanloop problemen gehad maar doet niet moeilijk wat garantie aangaat ,ook zij willen het product doorontwikkelen en doen daar een hoop voor . Koop de fiets wel bij een vakman dicht in de buurt . Kopen per post is vragen om problemen. Gazelle had ook een fiets met een Yamaha systeem aan boord helaas is deze fiets uit de verkoop gehaald want dit systeem was erg betrouwbaar en had ook een uitneembare accu . Het merk Flyer gebruikt dit systeem ook niet goedkoop wel goed. Maar nogmaals : het is belangrijk dat je de fiets bij een betrouwbaar bedrijf in je buurt aanschaft dan wordt je snel geholpen bij onverwachte (en ongewenste) problemen.

de fietsenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 11:00

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door de fietsenmaker »

zo te zien zijn er nogal wat verschillende meningen over de e-bikes van Gazelle
verkoop ze zelf al enige tijd, en moet zeggen als de fiets goed wordt afgeregeld door de fietsenmaker en niet zomaar klakkeloos vanuit de verpakking wordt meegegeven met de klant (internetaanbiedingen)er over het algemeen weing problemen zijn met deze fietsen, het is natuurlijk altijd een technisch product en daar gaat al es iets mis, kijk maar eens op een forum van auto's.
het is ook zaak dat de fietsen onderhouden worden om problemen te vermijden
gazelle brengt regelmaig updates uit voor de dealers om de fietsen nog beter en van meer mogelikheden te voozien; wij kunnen momenteelde volgende instellingen doen: eco en boost stand aanpassen aan de individuele wensen van de eigenaar
een betere acceleratie
een voorziening als u toevallig een stugge sensor in de fiets heeft
een simulatieknop die de prestatie van de motot op een konstant peil houdt
wij beschikken nu ook over een test programma dat de volledige fiets uittest; ook de motorstroom kan bepaaldt worden.
je ziet, de mogelijkheden zijn legio, en er zijn er nog met betrekking tot de batterij en de diefstalbeveiliging daarvan
zoals hierboven al gezegd, doet Gazelle zeker niet moeilijk overgarantie, wat bij sparta en aanverwanten wel een andere zaak is; had laats een sparta met een kapotte batterij die nog 1 week ondergarantie was; na controle met het programma van sparta bleek dat de batterij niet genoeg aan de lader had gehangen; weg garantie; kosten batterij + werk €600
gazelle daarentegen zet geen tijd op de garante van de batterij, maar garandeerd 600 ladingen, moet je toch ooit een nieuwe kopen (reserve) kosten €450,00 en geen werk want je schuift hem er zo in en uit
ik kan hier nog wel even doorgaan, maar waar het op neerkomt is dat De innergy een goed produkt is met steeds meer mogelijkheden, dat wanneer het goed onderhouden wordt door een bekwaam technieker op regelmatige basis er weinig problemen voorkomen; en gaat er toch een keertje iets stuk, bij mij gaan ze dezelfde dag weer hersteld de deur uit.

jonneke54
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2010 16:51

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door jonneke54 »

Hallo, ik heb mijn e-fiets gazelle medeo Innergy 2 maanden geleden gekocht. 2de hands via de fietsenmaker. Hoewel ik de 'klachten' herken, ben ik toch wel tevreden. Hij gaat soms spontaan uit of aan. Bij de 1ste onderhoudsbeurt meld ik dit. Het is niet zo storend dat ik ermee terugga. Zojuist weekje gefietst waarbij hij meer af dan aan heeft gestaan en dat gaat dus prima! De lagere versnellingen zijn inderdaad overbodig maar dat hebben mi alle fietsen met versnellingen. Actiradius zou wel wat groter mogen zijn (bij mij ca 50 km). Boost werkt nauwelijks maar is volgens fietsenmaker af te stellen doch dan is accu eerder leeg! Een 2de accu vind ik in verhouding erg duur. Ik kijk uit naar de verbeterde modellen want ik vind het een geweldige uitvinding.

Toonm
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2010 17:56

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door Toonm »

sinds mei dit jaar een dames en een heren gazelle medeo
bij de heren was vrijsnel de accu stuk geen probleem
Eerst een recerve accu van de dealer
fiets was weer in orde
dus een nieuwe accu besteld
accu geplaatst en getest
was weer perfect
vorige week voor een service beurt terug naar de dealer
om de accu's onderling in te lezen zodat ze dus uitwiselbaar zijn met elkaar
tevens nieuwe software erop gekregen
wat blijkt de trapondersteuning komt regelmatig niet in
vandaag weer terug naar de dealer
ze sluiten hem aan om hem uit te lezen
komt er in het scherm een melding dat er i.v.m. het regelmatig niet in komen van de ondersteuning nieuwe software beschilbaar is sinds vandaag
dus alles bij elkaar 10 min aan de pc en alles is weer opgelost
voor het kopen hebben we wel degelijk div merken uitgeprobeerd
maar deze met zijn 24 versnelingen kwam er gewoon bij ons als beste uit
ook wanneer er geen ondersteuning meer is trapt hij nog zeer licht
is ook niet gek met de nodige versnelingen
MAAR je moet ze ook wel gebruiken
onze accu's gaan zeker 80 tot 90 km mee
maar ons lichaams gewicht is dan ook nog geen 80 kg
de heren fiets nu reeds al ruim 3000 km gelopen
wat wel opvalt is dat de achterband snel verslijt
maar al met al zijn het geweldige fietsen die kwa andere merken al ver vooruit zijn
in Mei van dit jaar waren de koga's nog niet zover dat ze met een gerust hard verkocht konden worden
Flayer is gewoon geen mooie fiets
de gazelle zie je bijna niet dat het elc fietsen zijn
batavus is kwalitatief minder als de gazelle en volgens mij ook zwaarder
ga dan maar eens fietsen met een lege accu
al met al zijn wij best tevreden met deze fietsen

srna513006
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2011 19:30

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door srna513006 »

Ook ik kan niet anders dan een positieve bijdrage over deze fiets te leveren.
In eerste instantie waren we gelet op het aantal gelezen negatieve ervaringen ook sceptisch om deze fiets te kopen.
Feitelijk wilden we 2 fietsen van dit type kopen maar hebben toen maar besloten om eerst één te kopen en de kat uit de boom te kijken.
Na nu 10 maanden deze fiets zonder problemen en met veel plezier gebruikt te hebben gaan we nu ook een 2e fiets van dit type kopen.
Het enige minpunt dat we tot nu toe hebben ondervonden was dat als de batterij voor circa 70 á 75% leeg raakte de ondersteuning zo goed als stopte terwijl er toch nog voldoende batterijcapaciteit beschikbaar was.
Dit probleem is nu met de laatste opgeleverde software verholpen en ook de verdeling van de batterijcapaciteit is hiermee verbeterd.
Deze fiets heeft ons tijdens onze laatste Spaanse vakantie uitstekende diensten bewezen en wij kunnen deze fiets dan ook aan iedereen aanbevelen.

nettenb
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2011 20:29

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door nettenb »

Graag zou ik langs deze weg aan de weet zien te komen over de vele klachten
over de trapondersteunende fietsen van Gazelle,ik zelf heb er geen goed voor over.Ben al meer dan een jaar met Gazelle bezig om de problemmen op te lossen,misschien lukt het wel met een grotere groep fiets bezitters.

de fietsenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 11:00

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door de fietsenmaker »

en wat is dan precies het probleem met die fiets, en wat is er al aan gedaan?

karel2410
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2011 14:44

Re: Elektrische fiets Gazelle Medeo Innergy

Ongelezen bericht door karel2410 »

Herken alle bovenstaande problemen. Inmiddels 2 jaar in bezit van deze fiets. Na de eerste update van software begonnen de problemen. Heb ongeveer een abonnement bij de fietsenmaker.Fietsenmaker is overigens zeer servicegericht, van hem geen slecht woord,maar hij heeft nooit gemeld dat het bekend was dat er problemen waren, dat lees ik dus nu. Maar heb inmiddels een nieuwe accu, nieuwe koplamp, nieuw voorwiel. Maar een oplossing van het probleem is er nog niet. Accu valt voortdurend uit, dan ook geen licht meer. Nauwelijks verschil in eco- of booststand. En alleen de eerste keer een afstand van, jawel, 50 km kunnen fietsen. Dezelfde problemen met de tijdelijke dealeraccu die ik mocht gebruiken. Heb momenteel een leenfiets, 8 versnellingen, maar ook die valt halverwege mijn tocht naar het werk (17 km) uit. Heerlijk zo'n fiets. Ben bijna geneigd om mijn fiets een dag bij het station (natuurlijk wel op slot) te parkeren, in de hoop dat er iemand langs komt die denkt dat dit een fijne fiets is. Wou dat ik nooit van het fenomeen E-bike had gehoord.

Gesloten