LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Janost
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2020 14:36

Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door Janost »

Bij mijn zoektocht naar een goede elektrische vouwfiets kom ik het Chinese merk ''Samebike'' tegen. Op hun eigen website zien die fietsen er goed uit en ze zijn relatief betaalbaar. Echter, ik vind geen gebruikerservaringen. Heeft iemand ervaring met een samebike?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die dingen kosten nog steeds honderden euro's. Voor onbekende Chinese fietsen bij Chinese webshops zou mij dat een veel te grote gok zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die fietsen hebben doorgaans een motor met een vermogen van meer dan 250 watt. Daar mag je hier de straat niet eens mee op:
https://raivereniging.nl/artikel/dossie ... eving.html

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na ontvangst fiets moet je nu zelf alles controleren en eventueel aanpassen voordat je de weg op mag.

Veel plezier in de vaak zeer onleesbaar geschreven juridische stukken.
Als deze fiets sneller kan, ongeacht gereden snelheid ben je al strafbaar.
En hoe betrouwbaar is die teller, je word zelf importeur dus risico op aankoop die niet de weg nog op mag.

Wel twijfel ik over de kleine wieltjes, je rammelde al snel met kleine wielen.
https://www.ebay.nl/itm/163952758412
Ik ben ietsje zwaarder dan de dame op foto, dus overleef ik dat wel?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door henk51 »

Is gewoon dropshipping,je kan ze ook zelf bestellen via Ali. Het bedrijf zit op een bovenwoning boven een galerie als ik google maps bekijk.Zij bestellen ze daar en zenden het hoogst waarschijnlijk rechtstreeks naar uw adres.En net wat Bob Schurkjens al schreef ze mogen hier zomaar de weg niet op.

groeten Henk

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan komen de invoerrechten nog.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En de BTW en de inklaringskosten. Good luck.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gezocht; Fietsenmaker die onderdelen kan leveren..... die gaat echt niet op Ali zoeken dus veel succes bij eerste defect.
Ik heb een ruim 40 jaren oude Gazelle Tour de France fiets met 27"banden en die zijn naast duur met 7 weken levertijd.
Een NL fiets dus maar de 26 & 28¨ nog wel maar de 27"is ramp... maar andere wielen in gezet!

En kijk eens naar de degelijkheid van deze.... vele Vouw fietsen gaan wel vaker dubbel en de mensen die het zien ook van 't lachten!

floris9688
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 nov 2014 11:30

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door floris9688 »

Ik snap al deze commentaren niet,
Ik heb vorig jaar een nederlandse Eco traveller gekocht om tijdens mijn vakantie in Spanje te fietsen. Nu wil mijn echtgenote er ook een, maar 1600 euro voor een vouwfiets is te duur voor mij. Bij Aliexpress een Samebike vouwfiets gekocht via een Polen. Kostte ruim 600 euro, geen BTW, geen invoerrechten en een vouwfiets met een actieradius van meer dan 100 kilometer. Oerdegelijk uitgevoerd met vele extras. Goede verlichting, fietsalarm en rijblokkering met afstandsbediening. Geveerde voorvork. Mooi display met snelheid, rijafstand, accu conditie en verlichting.
Heel goede ondersteuning en max 25 km/hr.
7 versnellingen shimano en antilek banden.
We hebben inmiddels meer dan 2000 km gereden.
Conclusie: het is een superfiets voor een 3x zo lage prijs als een nederlandse vouwfiets. PS Ik heb geen belangen bij dit merk.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door de auditu »

floris9688 schreef:
09 apr 2020 18:56
Ik snap al deze commentaren niet,
Ik heb vorig jaar een nederlandse Eco traveller gekocht om tijdens mijn vakantie in Spanje te fietsen. Nu wil mijn echtgenote er ook een, maar 1600 euro voor een vouwfiets is te duur voor mij. Bij Aliexpress een Samebike vouwfiets gekocht via een Polen. Kostte ruim 600 euro, geen BTW, geen invoerrechten en een vouwfiets met een actieradius van meer dan 100 kilometer. Oerdegelijk uitgevoerd met vele extras. Goede verlichting, fietsalarm en rijblokkering met afstandsbediening. Geveerde voorvork. Mooi display met snelheid, rijafstand, accu conditie en verlichting.
Heel goede ondersteuning en max 25 km/hr.
7 versnellingen shimano en antilek banden.
We hebben inmiddels meer dan 2000 km gereden.
Conclusie: het is een superfiets voor een 3x zo lage prijs als een nederlandse vouwfiets. PS Ik heb geen belangen bij dit merk.
U koopt dus voor uzelf wel een Eco traveller, maar als uw echtgenote er een wil is het ineens te duur?

B*elazerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2019 09:59

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door B*elazerd »

Desastreus en onbetrouwbaar. Kijk maar eens op https://nl.trustpilot.com/review/www.samebike.nl

B*elazerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2019 09:59

Re: Ervaring met fietsenfabrikant 'Samebike'?

Ongelezen bericht door B*elazerd »

Dit lijkt op reclame, heb je dat zelf getest? Ik heb er zelf een, de duurste versie met de grootste 500Wh batterij. Deze zou volgens hen 63 km mee moeten gaan, maar verder dan 50 km ben ik nooit gekomen, of ik nou rustig fiets of niet. Dat komt omdat het ding maar 1 ondersteuningstand heeft, namelijk volle kracht voluit. Er zit ook geen trapkrachtsensor (ook wel PAS sensor genoend) op terwijl die er wel op zou moeten zitten volgens de specs. Dus ook al draai je de trappers rond zonder kracht, hij trekt gelijk (nou ja, na drie rondjes trappen) met full power weg. Wil je langzamer dan moet je bijremmen en stoppen met trappen.

Gesloten