LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] elektrische fiets Troy

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Anita vd Heijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2016 12:37

elektrische fiets Troy

Ongelezen bericht door Anita vd Heijden »

Goedendag,

Ik overweeg een Troy elektrische driewielfiets te kopen. Op internet kan ik geen gebruikerservaringen vinden. Heeft iemand ervaring met de elektrische fietsen van het merk Troy? Is dit een degelijke betrouwbare Fiets?
Alvast bedankt voor de reactie

Anita vd Heijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2016 12:37

Re: elektrische fiets Troy

Ongelezen bericht door Anita vd Heijden »

Dank voor uw reactie snuffel.
Ga inderdaad een proefrit maken. Troy heeft ook andere fietsen in het assortiment. Daarom had ik er al niet boven gezet dat ik een driewieler zoek. Kan over de overige fietsen ook niks vinden. Ga hem maar gewoon zelf beoordelen dus.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: elektrische fiets Troy

Ongelezen bericht door Miepje1 »

snuffel1 schreef: In veel gevallen wordt een elektrische fiets gebruikt als een fiets met hulpmotor en wordt er voor de vorm mee getrapt met als gevolg een zeer lage actieradius door het volledige gebruik van de accu capaciteit en overbelasting van de motor omdat die motor niet is geconstrueerd om als volledige aandrijving van de fiets te dienen.
Onzin. Je móet trappen op een fiets met trapondersteuning anders val je om. Ga het toch zelf maar eens proberen, dan voel je het wel. Ik word een beetje moe van al die mensen die denken dat een elektrische fiets een soort brommer is. Dat is het niet. En je gaat ook niet ineens 40 km per uur rijden want dat kan zo'n ding niet.
Ga liever klagen over opgevoerde snorfietsen, da's veel erger.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: elektrische fiets Troy

Ongelezen bericht door Moneyman »

Miepje1 schreef:
snuffel1 schreef: In veel gevallen wordt een elektrische fiets gebruikt als een fiets met hulpmotor en wordt er voor de vorm mee getrapt met als gevolg een zeer lage actieradius door het volledige gebruik van de accu capaciteit en overbelasting van de motor omdat die motor niet is geconstrueerd om als volledige aandrijving van de fiets te dienen.
Onzin. Je móet trappen op een fiets met trapondersteuning anders val je om. Ga het toch zelf maar eens proberen, dan voel je het wel. Ik word een beetje moe van al die mensen die denken dat een elektrische fiets een soort brommer is. Dat is het niet. En je gaat ook niet ineens 40 km per uur rijden want dat kan zo'n ding niet. Ga liever klagen over opgevoerde snorfietsen, da's veel erger.
Je haalt twee zaken door elkaar. Op een elektrische fiets hoef je (juist) niet (mee) te trappen. Op een fiets met trapondersteuning wel... zie onderstaande quote die ik een paar dagen geleden in dit topic plaatste. Handig om te zorgen dat je weet waar je het over hebt voordat je ten onrechte termen als "onzin" gebruikt.
Moneyman schreef:
Miepje1 schreef:Als je een beetje oplet, zie je dat je wel degelijk moet trappen. Als je niet trapt val je om. Het is en blijft een fiets.
Dart is niet per sé juist. Het hangt er maar net vanaf welk type fiets je hebt. Bij een fiets met trapondersteuning moet je inderdaad (mee)trappen, bij een echte elektrische fiets niet. Hier maar eens hier.

mh73

Re: elektrische fiets Troy

Ongelezen bericht door mh73 »

Miepje1 schreef:Onzin. Je móet trappen op een fiets met trapondersteuning anders val je om. Ga het toch zelf maar eens proberen, dan voel je het wel. Ik word een beetje moe van al die mensen die denken dat een elektrische fiets een soort brommer is. Dat is het niet. En je gaat ook niet ineens 40 km per uur rijden want dat kan zo'n ding niet.
Ga liever klagen over opgevoerde snorfietsen, da's veel erger.
Op een driewielfiets val je echt niet zomaar om. :wink:

Een maand of drie geleden is de Support Beurs in Utrecht geweest. Helaas vindt deze maar eens in de twee jaar plaats. Onze dochter heeft daar wel eens proefgereden op een driewielfiets met trapondersteuning. Ik moet zeggen, die was wel een tikkie duurder, tegen de € 5000. Vandaar dat wij er vanaf hebben gezien.
Maar wellicht kun je op de website van Support nog terugvinden welke deelnemers er stonden met fietsen en levert dat nog informatie op. https://www.supportbeurs.nl/leveranciers

Anita vd Heijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2016 12:37

Re: elektrische fiets Troy

Ongelezen bericht door Anita vd Heijden »

Klopt de meeste driewielers kosten bijna 5000 euro. Ik heb het een elektrische fiets genoemd maar ik bedoel inderdaad trapondersteuning. Ik ga hem zelf bekijken. In ieder geval staat het internet ook niet vol met meldingen dat het een en al ellende is met die fiets dus dat is dan weer positief.
Dank voor de reacties.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: elektrische fiets Troy

Ongelezen bericht door Miepje1 »

https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_fiets

Helaas worden elektrische fietsen en fietsen met trapondersteuning tegenwoordig vaak door elkaar gehaald. Ik heb het altijd over een 'fiets met trapondersteuning' omdat de klacht 'die mensen rijden zo hard' nog steeds gaat over mensen op een fiets met trapondersteuning, die in de volksmond een 'e-bike' wordt genoemd. Vandaar.

Gesloten