LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] motor mania frame door midden gebroken

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
riannuke
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2005 10:55

motor mania frame door midden gebroken

Ongelezen bericht door riannuke »

Hallo,

bijna 3 jaar terug kocht ik een nieuwe scooter: motor mania
nu rij ik vorige week van mijn werk naar huis bijna thuis aangekomen hoor ik een knak en lijkt de scooter ineen te zakken. dat bleek ook het geval. frame dwars door midden. mag toch verwachten dat een scooter een langere levensduur heeft dan 3 jaar. scooter is altijd netjes onderhouden, gebruikt voor woon werk verkeer, geasfalteerd fietspad/weg van 15 km. ook ben ik geen zwaargewicht met mijn 65 kg. verder nooit aan gesleuteld of opgevoerd.

waar moet ik nu naar toe met mijn scooter?
verzekering, ben all-risk verzekerd
scooterzaak waar ik hem gekocht heb?
motor mania zelf?
iemand enig idee?

vriendelijke groet,
rianne

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: motor mania frame door midden gebroken

Ongelezen bericht door rene117 »

naar de zaak waar uw hem heeft gekocht en de verzekering inlichten die komt dan kijken groetjes rene

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: motor mania frame door midden gebroken

Ongelezen bericht door Echelon »

De zaak waar je em hebt gekocht is inderdaad de partij waarmee jij de koopovereenkomst bent aangegaan.

Laat je echter niet afschepen met het gegeven dat je garantie verlopen is of dat dit niet kan worden opgelost!
Als koper mag je er in aller redelijkheid vanuit gaan dat een scooter een langere levensduur heeft dan 3 jaar DUS heb je recht op een oplossing (reparatie of vervangende scooter)

Gezien het feit dat de scoot waarschijnlijk door de verzekering total loss zal worden verklaard zullen zij in jouw geval ongetwijfeld langskomen. Maar of je vanuit je verzekering ook recht hebt op een schadevergoeding....moeilijk te zeggen.

Hier lijkt toch sprake te zijn van een constructiefout: iets dat door de verkopende partij zal moeten worden opgelost.

Bij wlke scooterzaak heb jeje scoot gekocht en welk model scooter reed je precies?

bmscooters
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 nov 2007 10:02

Re: motor mania frame door midden gebroken

Ongelezen bericht door bmscooters »

motor mania is overgenomen door roverbikes ,
mischien heb je er iets aan.

groet bianca

Gesloten