LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de Generic Xor Scooter

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
ridder80

Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door ridder80 »

goede dag beste mensen ik wilde graag wat advies wat ik het beste kan doen. het zit namelijk zo...

In juli 2006 een splinter nieuwe scooter gekocht bij jan de graaf in vlaardingen.
Na 1 uur rijden brak het zadel op 5 plaatsen.. oplossing: nieuw zadel gekregen.
na 2 weken rijden brak het zadel op 3 plaatsen..oplossing: weer nieuw zadel gekregen.
Na half jaar rijden... carburateur kapot .. oplossing: kreeg een nieuw erin
Vandaag weer carburatuer kapot
wat kan ik het beste doen de scooter is een jaar oud, dit mag toch niet?
mvg wat adviseren jullie mij?

ridder80

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door ridder80 »

wat kan ik doen??

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door rene117 »

contact zoeken met de inpoteur en dit voor leggen
en eisen dat dit nu all het zoveelste probleem in met de scooter
doet men dat niet dan dreigen met rechts bij stand
ik heb het zelfde probleem gehad met generic en deze is naar tussen komst van das rechts bij stand heb ik een ander merk mogen kiezen
en nu rij ik lekker weer nrg

BMS.Purmerend

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Generic, een Carburateur stuk!?
Wat in hemelsnaam moet er zonder er aan te sleutelen stukgaan zijn?
Ik zou dit graag van jou willen weten.
Het buddy probleem is bekend, maar dit zoveel achter elkaar lijkt mij wel wat overdreven.
Jan de Graaf is toch niet zo slecht dat je meteen met advocaten moet gaan gooien.
Er zijn contracten en voorwaarden en indien daarna met behoren mee gewerkt wordt moet je geen druk uitoefenen. Kom je niet ten goede als je weer een probleem hebt die dan door je zelf is veroorzaakt enz.
Je koopt een scooter die de helft op zijn grote broer is, je zou kunnen verwachten dat een nieuw merk aanloop (kinderziektes) problemen kan hebben of heeft.
Mijn ervaring met deze importeur is gewoon goed, en problemen zijn normaal bespreekbaar (als dealer zijnde). Ik verkoop er vier in de maand en zijn bijna probleem loos.
Zie bmservice.nl

Groeten Jan

BMS.Purmerend

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Rene117
Heeft de importeur met jou geruild of jou dealer.
Hoelang heb je moeten wachten met tussen komst van DAS?
Groeten Jan

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een carburateur gaat niet snel stuk, de scooter van mij rijdt heeft bijna 29.000 klilometer gereden met de eerste carburateur ( DellOrto )

De nieuwere 4takt motoren zijn zover ik weet voorzien van een kleine ConstantVacuum carburateur, deze zijn efficiënter met het vernevelen van de benzine dan de gasschuif carburateur, maar de zuiger die in de CV carburateur zit kan inderdaad in de loop der jaren vast gaan zitten, of het membraan die aan de zuiger zit bevestigd kan scheuren, en dan kunnen er problemen ontstaan,

De simple gasschuifcarburateurs komen bij 2 takt motoren veelvuldig voor, en zijn met bedrijfszekerheid natuurlijk beter, maar bij een nieuwe scooter mag ook de CV carburateur geen problemen geven, het is tenslotte al een oeroud ontwerp, dat rechtstreeks uit de auto- en motorwereld komt,

In jouw situatie zou ik toch met de dealer praten en hoe deze problemen het beste opgelost kunnen worden, want de pret is op deze manier snel over, voor jou is dit knap vervelend, maar ook de dealer heeft niks aan klanten die iedere keer het spul kapot heeft!, want dergelijke klanten komen dan niet snel meer bij hem in de winkel voor nieuwe aankopen!, de concurrent is ook heel gewillig met leveren!, :cry:

De dealer zal de boel weer repareren zodat de scooter weer normaal rijdt,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

BMS.Purmerend

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste Ulbe.

De xor is een twee takt en wordt de door jou genoemde carburateur hier niet gemonteerd.
Vandaar dat mijn verbazing heeft uitgelegd.
Groeten Jan

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door rene117 »

zonder tussen komst van das wou men hier niet aan beginnen
pas naar tussen komst van das mocht ik binnen 2 weken een andere
scooter kiesen bij de inpoteur

maar wat een van de persoonen zij ontrent het zaldel moet ik hem wel gelijk in geven het zadel van de scooter ging naar gebruik all naar een week stuk en ik heb er 6 gehad en op een gegeven moment begon
de kapen onder het zadel ook te scheuren
maar niet te min ben ik het wel met uw eens dat er kinderziektes
zijn bij nieuwe scooters

maar kort om het is voor mijn goed gekomen en daar ben ik te vreden mee maar het moest met met tussen komst van das
maar ik ben blij dat ik nu weer verder kan rijden op een andere scooter

BMS.Purmerend

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste rene117,

Je kunt mij niet kwalijk nemen dat ik dit verhaal in twijfel trek. :?
Rede hiervan na mijn weten, is; het indienen een opdracht aan DAS is na mijn weten schriftelijk. Uiteraard kan er vooraf eerst worden besproken en dat uit hun hand is geïnformeerd.

Dan nog heeft bouwman importeur geen NRG.(en ruilen doen hun niet) :evil:
Dan nog lijkt het mij onwaarschijnlijk dat Bouwman import overgaat tot deze transactie. :cry:

Even bellen. :idea:
Bij navraag de importeur bouwman (Generic) met de reden hiervan dat hun een goed product hebben en deze als slecht wordt benaderd op een forum die door klanten worden gelezen en afschrikken. :twisted:
Mijn vermoeden werd wel degelijk beantwoordt en gebleken is dat inderdaad de importeur bouwman (Generic) nooit over gaan tot deze handeling en dan nog zeker niet tegen over de consument.(met zekerheid beandwoord).

Ik denk dat jij jou dealer als importeur hebt bedoeld?
Groeten Jan
PS de importeur is op de hoogte van dit schrijven en lezen nu ook mee en moegelijk reageren zij nu ook zelf?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door rene117 »

tja als jij het zegt zal het wel maar ik hen een adere scooter waar ik geen probeem mee heb en deze wel goed werkt dus ik ben verder ook teverden zo als het is op gelost

maar ik lees hier wel opvalend veel elende over het merk generic
en dat vind ik raar en als de scooter dan 3 weken voor onderzoek
naar bouwman is geweest en men zegt dat ze er met 2 persoonen hebben ogezeten dan zou je zegen dat ik 100 kilo weeg en de scooter terug krijg en naar een week weer de zelfde elden met de kapen en het zadel is en dit is intotaal 5 keer gebeurd

niet dat ik bouwman de schuld daar van geeft die kunnen er ook niets aan doen

maar je verwacht wel een degelijke scooter voor de prijs van rond de 1200 euro snap uw

en het maakt me ook niet uit of de frima bouwman mee leest

BMS.Purmerend

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste Rene117.

Kijk ik geloof best dat jij een Andre scooter hebt, maar ik denk dat jij hebt bijbetaald, deze NRG begint pas bij 2000 euro (nieuw)
Het gevaar van negatieve verhalen komt ons niet ten goede snap je.
Ik geloof dan er ook geen reed van dat een buddy 5 maal stuk is gegaan. Twee keer is een uitzondering.
100 kilo is ook niet het laatgewicht zit op plusminus 180 kilo.
De Xor heeft geen 1200 gekost maar 1399,- exclusief aflevering en kenteken kosten (plus minus 150 euro).
Kijk op het meeste forum worden L.. verhalen geplaatst om iets te hebben om te reageren.
Uit deze verhalen wordt weer een verhaal ander verhaal gemaakt. Wellicht zou er een programma aan gewijd worden en krijg je een uitnodiging om je probleem hard te maken?

Ik verkoop veel Genericen de problemen worden per direct opgelost en is er begrip voor uiteraard mag je geen top verwachting hebben met een aankoop van plus minus 1400,- euro in vergelijking die boven de 1800,- euro (die overigens ook problemen kunnen en hebben)

Ik hoop dat je berijpt dat ik reageer, het liefst zou ik willen dat de opmerkingen betreffende de producten met neem en toenaam en ook bij wie deze vandaan komt wordt beschreven om zijn reactie te kunnen verweren in plaats ten gronden te brengen voor een product waar een ander wel tevreden mee is.
Het bang maken is sensatie en voer voor die genen die jaloers zijn.

Uiteraard is discussiëren iets moois als er wat goeds uit komt.
Groeten Jan

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Jan,

Mijn verontschuldiging van deze domme fout van mij!, :oops:

Ik dacht dat deze scooter was voorzien van een 4 takt motor, :oops:

Vreemd dat een simpele gasschuif carburateur al zo snel de geest kan geven!, er kan in principe weinig kapot gaan, en vaak worden deze carburateurs bij grote fabrieken gemaakt zoals Mikuni en Keihin.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door rene117 »

hoor je mijn zeggen dat het over de xor heb nee daar heb ik het niet over ik had het over een scooter die ik en mei 2006 had gekocht
daar had ik steets probleemen mee en die kosten toen1199 euro
en die heb ik thoen in ridderkerk gekocht en nee niet bij jan verschoor bv


en verder hoor je me toch ook niet zeggen dat ze nu slecht zijn
ik zie er genoeg rond rijden hier in de buurt en die mensen hebben er schik mee allen dat ik toen een nare evaring er mee heb gehad
en als je gelezen had inderdaad ik heb er geld bij gelegt ja

en rij nu heel veel met plasier op deze scooter

en verder maak ik er geen word meer aan vuil
uw als inpotuur zal altijd gelijk hebben
en ik hou het hier bij
Laatst gewijzigd door rene117 op 09 aug 2007 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

BMS.Purmerend

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste Ulbe
Maakt niets uit joh.
Vandaar dat ik dat verhaal ook in twijfel breng, en zolang dat er niet gereageerd wordt is het dus mogelijk een negatief verhaal.
Op de imitatie 4t scooter zitten slechte carburateurs, door de benzine komt er stof los van het aluminium en plastiekdeksel deze stof is totaal niet te verwijderen waardoor de belangrijkste kanalen verstoppen het vervangen van originelen Kymco 4t carburateur is het beste.
Groeten Jan

KalkRaver
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:01

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door KalkRaver »

Hallo,

Ik heb ook dezelfde problemen gehad.
Na zeg maar ongeveer 8 maande dat ik dese scooter had begon mijn zadel steeds verder te scheuren bij het scharnier(wat van plastic is!).
En nu een paar maand trug bleek dat men carburateur een fabrieksfout had :shock: Waardoor ik een vastloper kreeg. Ik heb dan wel zelf een terugloop uitlaat er op gdaan, maar hij was afgesteld. Maar wat bleek, dese carburateur was niet goed af te stellen, dus komt er een nieuwe op.

BMS.Purmerend

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

RE, Hoi KalkRaver

Er zijn enkele scooters uitgevoerd met een verkeerd type carburateur.
Het oliekanaal (koperstiftje) werd niet goed door het vacuüm open gezogen, hierdoor kreeg de zuiger te kort aan oliesmering.(het is enkele oplagen geweest ) na deze ontdekking (na aanleiding van een bij ons ingediende probleem aan de importeur ) is de ontdekking gedaan van deze vastloper.
Correct op vermelding na een vastloper dat dit type carburateur er onder zit, is het wel zeker garantie.
Het zadel is een achterhaald opstakel en jammer dat het er zo veel zijn geweest, maar! Is opgelost.

Maar nu dat je bent afgeweken van de standaard type keuring vervalt na mijn weten de totalen garantie.
De afstelling om harder te rijden moet zeker worden aangepast de zuiger met spoelsleuven, carburateur 19mm, worden origineel vanuit de fabriek geleverd met 19 mm.
Variaring verwijderen, en nazien of de snaar op gewenste hoogte komt deze kan korter zijn.
Groeten Jan

KalkRaver
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:01

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door KalkRaver »

ja daar was ik al bang voor, omdat ik hem opgevoerd heb, dat de garantie vervalt.
En over het afstellen: Ik heb eerst aan mijn dealer gevraagt of ze hem wat sneller woude maken. Nouw dat was niet zon succes, want hij ging eerst zeg maar 55 km/h en daarna 60 km/h. Dus ik dacht bij mezelf dan is die uitlaat gewoon begrenst (andere uitlaat bocht hielp niet) DUs heb ik een terugloop eronder gezet. Maar ik ben er ook wel achter gekomen dat luchtgekoeld en opvoeren een groot risico met zich meebrengt aangezien het natuurlijk harstikke warm word.
Maar bedankt voor de info, want daar heb ik echt wat aan :wink:

BMS.Purmerend

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

RE: Hoi KalkRaver,

Joh, het maakt niets uit Deze Scooter (Generic Xor) behoef je alleen een andere zuiger pen 12 te plaatsen dan merk je al verschil.
Jou dealer was in overtreding opvoeren mag niet maar wel afstellen.
Jou uitlaat was geheel begrensd. De Xor kan hard rijden het is een originele imitatie Minarelli Dus in en met toestemming nagemaakt.
En zelfs verbetert.
Warm lopen (geen vastlopers) is onmogelijk de koelvin plaatst net zoveel lucht doordat ook deze meer toeren gaat maken. Alleen d slijtage van lucht gekoelde scooters legt wat hoger, de kant dat de zuiger wordt gekoeld is kout (dus slijtage) en de andere kant is warmer dus beter gesmeerd en meer uitsetting.
Normaal standaard uit de fabriek loopt deze met gemak 95km.
Groeten Jan

KalkRaver
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:01

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door KalkRaver »

Nadat men scooter er dus mee ophield, heb ik hem naar een andere dealer gebracht dan waar ik em had gekocht.
Omdat die andere dealer veel dichter bij is voor mij en men scoot ook nog is gratis ophaalde. Hij kwam er al snel agter dat het een warmloper was geweest en dat de sproeier te klein was geweest (terwijl mijn eige dealer hem had afgesteld en tege me zei: de sproeier hoefde niet groter)
Ik werd ook zeer fijn behandeld, en hadde mijn cilinder laten uihonen en een nieuwe zuiger geplaatst. Ook hadde ze een sproeier van geloof ik 30 maten groter er in gedaan. Groter kon niet want dan stotterde die.

Het reed in het begin best wel beroerd, maar ik was dan ook aan het inrijden. Maar op een gegeven moment hield die er weer mee op. Starte em weer, maar maakte vreselijk geluid. Volgende dag weer normaal even rustig laten draaien. Khad er soms nog even mee gereden (heel erg rustig)
MAar had em tog maar weer weggebracht. EN wat bleek: weer enkele warmlopers gehad. Zuiger naar de kl*te en cilinder weer beschadigt. En wat hij al eerder tege mij had gezegt: de carburateur is niet goed. En het was niet aftestellen volgens hem. En mijn eige dealer heeft nooit iets tege mij gezegt over fouten etc.

mvg. Kalk

BMS.Purmerend

Re: Problemen met de Generic Xor Scooter

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste KalkRaver,
Indien door te krappen afstelling (te kleine sproeier) is het welzeker dat deze kan vastlopen.
Kijk dus eindelijk nog een goede dealer die weet hoe het moet mooi man houden zo.
Alleen betreffende de carburateur is mij wat vreemd indien jou bougie chocoladebruin is kan dit geen vastloper veroorzaken.
Dat jou vorig dealer niets heeft gezegd kan ik wel iets bij voorstellen al doende krijg je informatie en deze komt meestal niet bij een importeur vandaan. Deze informatie krijg je meestal als je in gesprek gaat met de importeur. Ook naar oorzaken zoeken maak je niet zo veel mee. Het gaat meestal om het snel verdienen en het probleem verschuiven naar een ander. (opvoeren, importeur, verkeerde olie merk, zonder olie gereden, een ander aan gesleutel enz.).
Echter nogmaals wij hebben geen slechte ervaringen met Generic.
En indien deze door gebrek aan olie vast loopt kan het bijna niet aan de carburateur afstelling leggen indien de bougie chocoladebruin is.(ik heb begrepen dat ook deze een andere carburateur was?).
Indien te wit heeft hij te krap gestaan (30 maten groter is wel erg veel) indien de verbranding nog niet goed is? dan werkt de oliepomp niet, dan worden de sproeier maten ook steeds groter en is deze inderdaad niet af te stellen en het risico op vastlopers is dan groter.
Olie pomp is te testen.
Bougie na 5 km is te controleren.
Mengsel moet op anderhalf staan.
Luchtfilter moet aangepast zijn.
Mag geen over toeren maken.
Brandstof euro 98 in plaats van de voorgeschreven euro 95.
Overmaat zuiger welke maat dan? :?:
Gehoond hoe? :roll:
Of is deze opgefrist? :wink:
De zuiger voor deze motor is nog even moeilijk te verkrijgen omdat het pen 12 is.
Groeten Jan

Gesloten