Garantie QWIC duurt lang

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
tojorine
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2020 20:01

Garantie QWIC duurt lang

Ongelezen bericht door tojorine »

Qwic ik mag de schade niet bij de fietsenmaker laten maken
Ik heb een qwic n330 E-bike in januari 2019 gekocht zeer tevreden.
Nu heb ik na een week of 4 (febr. 2019) bij de dealer bike4all in Heemstede dit bekend gemaakt.
Deze heeft het frame nummer en een foto van de schade, scheur in de motor kap, door gegeven aan qwic.
Qwic er kent de schade en zal het onderdeel op sturen dit is garantie werk .
dan begint de ellende niks door gekregen moet besteld worden niet binnen gekregen. Dit zijn
uitlatingen van qwic. als ik bij de dealer bike4all kom belt hij waar ik bij ben qwic antwoorden als onderdeel
komt binnen wordt deze week afgeleverd is onder weg nog niet op voorraad etc. ik ben elke week
in de winkel om te vragen hoe het zit. Ik zie de bestellijst op het dealer scherm dat het onderdeel
besteld is. bellen na qwic en weer van we bellen U terug. geen gehoor dus. Ben in april 2019 opgenomen
geweest in het ziekenhuis heb de zaak even laten rusten gezondheid gaat voor. in juli weer op gepakt
geen verbetering bike4all doet er alles aan. gek scherend wordt wel kerst. heb een mail gestuurd na qwic
of zij problemen hebben met bike4all en dat ik de dupe ben nee dat is het niet zegt qwic.
maart 2020 mail gestuurd na qwic nu zeggen ze dat ze wel een probleem hebben bij bike4all en het contract is opgezegd.
ik kan na een andere dealer in Haarlem in Heemstede zit geen dealer. zit ik niet op te wachten en zeker niet om alles
weer opnieuw uit te leggen en wie weet hoelang ik dan nog moet wachten.
ik heb qwic beantwoordt dat ik hier niet mee akkoord ga en vind dat bike4all het moet herstellen omdat ze vorig jaar
nog een dealer schap handden met qwic. Wat moet ik doen????
qwic volgen of de garantie uitlaten voeren door bike4all (waar ik geen probleem mee hebt)
Wat zegt de WET hier in. Ik ben 59 en heb de kracht niet meer zeker niet na de ingreep van vorig jaar ziekenhuis.
HELP

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantie QWIC duurt lang

Ongelezen bericht door berndv »

tojorine schreef:
12 mar 2020 07:37
ik heb qwic beantwoordt dat ik hier niet mee akkoord ga en vind dat bike4all het moet herstellen omdat ze vorig jaar
nog een dealer schap handden met qwic. Wat moet ik doen????
qwic volgen of de garantie uitlaten voeren door bike4all (waar ik geen probleem mee hebt)
Wat zegt de WET hier in.
De wet is relatief simpel hier in. U heeft een overeenkomst met de verkoper, die verkoper moet zorgen dat u een goed product heeft, die is aansprakelijk voor uw garantie. Uw standpunt dat de dealer, als dit ook de verkoper is, dit moet herstellen, dan heeft u het juiste standpunt, wellicht gebaseerd op de verkeerde conclusies (dus niet omdat ze vorig jaar nog een dealerschap hadden), maar uw standpunt is volledig juist. Mits die dealer ook de verkoper is natuurlijk.

Gwiedjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2021 12:35

Re: Garantie QWIC duurt lang

Ongelezen bericht door Gwiedjes »

Dit moet je weten als je van plan bent om een QWIC fiets te kopen.
Na 41 maanden en 2950 km ging mijn QWIC Premium MN8 elektrische fiets van tweeduizendzevenhonderdnegenenveertig euro stuk. Volgens de dealer was de Bafang motor onherstelbaar kapot en moest vervangen worden. Alleen de motor zonder reparatiekosten zou minimaal 750 euro kosten.
Ik ben een oudere gebruiker en heb de fiets gebruikt voor o.a. boodschappen in de directe omgeving en verder de motor nooit extreem belast, daarnaast heb ik hem de winter niet gebruikten de fiets verder goed onderhouden.
Op 13-9 eerst mail naar QWIC gestuurd (daarna nog enkele) en pas op 8-8 het volgende antwoord ontvangen;
……….Ik lees dat u de fiets op 30 maart 2018 aangekocht en wij hanteren een garantieperiode van 2 jaar met een coulance regeling van enkele maanden, deze termijn is echter al verstreken. Ik kan begrijpen dat het een vervelende situatie is wanneer dit dan kosten met zich meebrengt……..
Sonja
Customer Service
Pedro de Medinalaan 11 | 1086 XK | Amsterdam | The Netherlands

Ik vraag me af of dit zomaar kan en mag.
Ik denk hier ook aan het conformiteitsbeginsel.
Er bestaat toch een gebruiksduurverwachting. Als consument heb ik recht op een deugdelijk product, en dan mag ik verwachten dat de motor het niet al na deze tijd begeeft. Ik mag toch van QWIC verwachten mij hierin tegemoet te komen.

S.S. Maastricht

P.S. Hier kun je het als klant verder mee doen!

Seinhuis
Berichten: 2379
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Garantie QWIC duurt lang

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat je geen rechten kunt ontbinden voor je verlopen garantie.

Neem contact op met je
rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl of Consumentenbond.

Gesloten