Gazelle accu garantie

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Heel fijn dat het zo goed is opgelost voor u. Mss kunt u de eerste fietsenhandelaar nog inlichten over het feit dat de collega concludeerde dat de accu echt niet goed was? Heel raar trouwens dat-ie niet gewoon een vervangende accu bij Gazalle heeft gevraagd, ik neem aan dat die gratis verstrekt zou zijn, vanwege de garantie.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Miepje1 schreef:
09 aug 2023 13:48
Tot slot: accu bij andere fietsenwinkel laten doormeten/controleren. Conclusie, het ding was niet goed. Als ik de fiets bij hen gekocht zou hebben, had ik van hen een nieuwe gekregen. Dus zaak aangemeld bij de rechtsbijstand. Vorige week bij die nieuwe winkel een nieuwe accu mogen ophalen, betaald door de rechtsbijstand.
Deze winkel werkte ook nog gratis wat lakschade weg en controleerde en passant de banden. Blij weggefietst! En wat is het geweldig om weer gewoon te kunnen fietsen, zonder de hele tijd in de gaten te houden hoe ver ik nog zou kunnen komen.
Zo zie je maar weer dat de goede ervaringen met een (fietsen)winkel in het verleden geen garantie bieden voor het heden, laat staan de toekomst. Waarschijnlijk heeft uw nieuwe fietsenwinkel gewoon meer verstand van ebikes en accu's dan uw oude winkel.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door BL2 »

Miepje1 schreef:
09 aug 2023 13:48
Vorige week bij die nieuwe winkel een nieuwe accu mogen ophalen, betaald door de rechtsbijstand
Bedankt voor de terugkoppeling.
En nu maar hopen dat deze accu het goed blijft doen
Veel fietsplezier toegewenst.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door Miepje1 »

HandigeHarrie schreef:
09 aug 2023 14:01
Heel fijn dat het zo goed is opgelost voor u. Mss kunt u de eerste fietsenhandelaar nog inlichten over het feit dat de collega concludeerde dat de accu echt niet goed was? Heel raar trouwens dat-ie niet gewoon een vervangende accu bij Gazalle heeft gevraagd, ik neem aan dat die gratis verstrekt zou zijn, vanwege de garantie.
De eerste handelaar verklaarde dat de accufabrikant (Shimano) het snel teruglopen 'acceptabel' vond... Gazelle zelf had toen al de verantwoordelijkheid afgeschoven. Maar ik vond dat als je een fiets koopt van 3000 euro, je niet mag verwachten dat je na nog geen 2000 kilometer een accu van 750 euro moet kopen.
Ik ben dus echt blij met de afloop!

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door 16again »

Dirkie schreef:
09 aug 2023 14:18
Zo zie je maar weer dat de goede ervaringen met een (fietsen)winkel in het verleden geen garantie bieden voor het heden, laat staan de toekomst. Waarschijnlijk heeft uw nieuwe fietsenwinkel gewoon meer verstand van ebikes en accu's dan uw oude winkel.
Ander verschil: De eerste winkel moest zelf garantie verzorgen, de tweede winkel kreeg accu vergoed van de rechtsbijstand.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

16again schreef:
10 aug 2023 16:33
Dirkie schreef:
09 aug 2023 14:18
Zo zie je maar weer dat de goede ervaringen met een (fietsen)winkel in het verleden geen garantie bieden voor het heden, laat staan de toekomst. Waarschijnlijk heeft uw nieuwe fietsenwinkel gewoon meer verstand van ebikes en accu's dan uw oude winkel.
Ander verschil: De eerste winkel moest zelf garantie verzorgen, de tweede winkel kreeg accu vergoed van de rechtsbijstand.
Ik heb nog nooit gehoord van een rechtsbijstandverzekering die de schade/garantie betaalt, bij mijn weten leveren ze rechtshulp om de schade/garantie te claimen. Het staat er idd maar ik las het als: "de accu is betaald dank zij de rechtsbijstand".
Het ligt meer voor de hand dat de ietsenhandelaar de accu heeft gekregen van zijn leverancier (Gazelle), er zat immers garantie op - de eerste fietsenhandelaar gaf het te snel op, die had opnieuw moeten aankloppen bij de Gazelle.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door BreejKC »

HandigeHarrie schreef:
10 aug 2023 17:35
16again schreef:
10 aug 2023 16:33
Dirkie schreef:
09 aug 2023 14:18
Zo zie je maar weer dat de goede ervaringen met een (fietsen)winkel in het verleden geen garantie bieden voor het heden, laat staan de toekomst. Waarschijnlijk heeft uw nieuwe fietsenwinkel gewoon meer verstand van ebikes en accu's dan uw oude winkel.
Ander verschil: De eerste winkel moest zelf garantie verzorgen, de tweede winkel kreeg accu vergoed van de rechtsbijstand.
Ik heb nog nooit gehoord van een rechtsbijstandverzekering die de schade/garantie betaalt, bij mijn weten leveren ze rechtshulp om de schade/garantie te claimen. Het staat er idd maar ik las het als: "de accu is betaald dank zij de rechtsbijstand".
Het ligt meer voor de hand dat de ietsenhandelaar de accu heeft gekregen van zijn leverancier (Gazelle), er zat immers garantie op - de eerste fietsenhandelaar gaf het te snel op, die had opnieuw moeten aankloppen bij de Gazelle.
Gebeurt wel vaker. Een (rechtsbijstand)verzekering zoekt naar de voor hen meest voordelige oplossing. Procederen, corresponderen en het aantal uren dat hun juristen ermee bezig zijn is zeer waarschijnlijk een stuk duurder als de aanschaf van een nieuwe fietsaccu. Hoewel de zaak niet ten principale is opgelost is de eigen cliënt toch tevreden.

We zijn hier, denk ik, wel benieuwd wie die fietsenwinkel is die zich in de gekste bochten wringt om de garantie niet correct uit te voeren. Dan weten de lezers hier bij welk bedrijf ze beter geen elektrische fiets in de toekomst moeten aanschaffen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, je kunt ook zeggen dat die eerste fietsenzaak handelt zoals het verwacht wordt, namelijk in direct overleg met de fabrikant.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door BreejKC »

Verschuilen achter een fabrikant is niet de juiste manier van garantie verlenen. De consument die iets bij een winkel koopt heeft niets met de fabrikant te maken. Daarmee is nl. geen koopovereenkomst gesloten.

Helaas gebeurt het maar al te vaak dat winkeliers zich onterecht naar de consument achter de fabrikant verschuilen. Waarom? De winkelier moet de garantie die hij verleent van de fabrikant terug zien te krijgen. In al dat gedoe hebben ze geen zin en voeren ze de fabrikant als oorzaak op.

Helaas trappen te veel consumenten daar nog in, gaan niet op hun verkregen consumentenrecht staan. Juist doordat dit zo veel gebeurd is het voor veel winkeliers een zeer effectieve methode om onder hun garantieverplichting betrekkelijk makkelijk uit te komen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker voordelig voor die rechtsbijstandsverzekering. Procederen doen ze niet. “Vergoeden” de schade van de verzekerde en volgend jaar gaat de premie omhoog.

Claim je teveel, waar zij dus niets voor doen ook al sta je in je recht, word je uit de verzekering gegooid.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lady1234 schreef:
10 aug 2023 21:19
Zeker voordelig voor die rechtsbijstandsverzekering. Procederen doen ze niet. “Vergoeden” de schade van de verzekerde en volgend jaar gaat de premie omhoog.

Claim je teveel, waar zij dus niets voor doen ook al sta je in je recht, word je uit de verzekering gegooid.
Dit is natuurlijk klinkklare onzin. U denkt dat de juristen in dienst van een rechtsbijstandverzekering hun werkzaamheden voor niets aanbieden? Kom nou.

Voor de rechtsbijstandverzekering is het een simpele rekensom. Ga je als rechtsbijstandverzekering echt procederen om bijvoorbeeld een kleinigheid als een fietsaccu, dan kost dat meer uren aan die juristen die dan toch echt meer kosten als die ene fietsaccu. Echt, die juristen werken niet voor het minimumloon. Die juristen kunnen die uren dan beter gebruiken voor belangrijker zaken waar veel meer geld mee gemoeid is.

Zou uw stelling waar zijn en die dure juristen worden voor ieder wissewasje urenlang ingezet dan gaat juist die premie omhoog.

Hoe efficiënter, ook een rechtsbijstandverzekering, met haar financiën omgaat hoe lager de verhoging van de premies voor die verzekering.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, kleinigheid als een fietsaccu van € 750,00. Waarom daar moeite voor doen.

Maar al die verzekerden leggen hun premie in voor die enkele grote zaak.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door 16again »

BreejKC schreef:
10 aug 2023 21:54
Lady1234 schreef:
10 aug 2023 21:19
Zeker voordelig voor die rechtsbijstandsverzekering. Procederen doen ze niet. “Vergoeden” de schade van de verzekerde en volgend jaar gaat de premie omhoog.

Claim je teveel, waar zij dus niets voor doen ook al sta je in je recht, word je uit de verzekering gegooid.
Dit is natuurlijk klinkklare onzin. U denkt dat de juristen in dienst van een rechtsbijstandverzekering hun werkzaamheden voor niets aanbieden?
Een accu betalen is of de jurist is inderdaad het verschil niet.
Maar zo beteren bedrijven hun leven niet, en moet de premie alsnog omhoog , door groter aantal claims.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

16again schreef:
10 aug 2023 23:54
BreejKC schreef:
10 aug 2023 21:54
Lady1234 schreef:
10 aug 2023 21:19
Zeker voordelig voor die rechtsbijstandsverzekering. Procederen doen ze niet. “Vergoeden” de schade van de verzekerde en volgend jaar gaat de premie omhoog.

Claim je teveel, waar zij dus niets voor doen ook al sta je in je recht, word je uit de verzekering gegooid.
Dit is natuurlijk klinkklare onzin. U denkt dat de juristen in dienst van een rechtsbijstandverzekering hun werkzaamheden voor niets aanbieden?
Een accu betalen is of de jurist is inderdaad het verschil niet.
Maar zo beteren bedrijven hun leven niet, en moet de premie alsnog omhoog , door groter aantal claims.
Inderdaad, en het sturen van een standaardbrief die door een advocaat ondertekend is, kost niet veel en kan de zaak in beweging brengen. De volgende brieven kunnen ook standaard uit de printer rollen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door Miepje1 »

16again schreef:
10 aug 2023 16:33
Dirkie schreef:
09 aug 2023 14:18
Zo zie je maar weer dat de goede ervaringen met een (fietsen)winkel in het verleden geen garantie bieden voor het heden, laat staan de toekomst. Waarschijnlijk heeft uw nieuwe fietsenwinkel gewoon meer verstand van ebikes en accu's dan uw oude winkel.
Ander verschil: De eerste winkel moest zelf garantie verzorgen, de tweede winkel kreeg accu vergoed van de rechtsbijstand.
Nee, sorry voor de verwarring. Ik heb bij de tweede winkel een nieuwe accu gekocht, en kreeg zelf het geld terug van de verzekering.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Gazelle accu garantie

Ongelezen bericht door Miepje1 »

HandigeHarrie schreef:
10 aug 2023 17:35
16again schreef:
10 aug 2023 16:33
Dirkie schreef:
09 aug 2023 14:18
Zo zie je maar weer dat de goede ervaringen met een (fietsen)winkel in het verleden geen garantie bieden voor het heden, laat staan de toekomst. Waarschijnlijk heeft uw nieuwe fietsenwinkel gewoon meer verstand van ebikes en accu's dan uw oude winkel.
Ander verschil: De eerste winkel moest zelf garantie verzorgen, de tweede winkel kreeg accu vergoed van de rechtsbijstand.
Ik heb nog nooit gehoord van een rechtsbijstandverzekering die de schade/garantie betaalt, bij mijn weten leveren ze rechtshulp om de schade/garantie te claimen. Het staat er idd maar ik las het als: "de accu is betaald dank zij de rechtsbijstand".
Het ligt meer voor de hand dat de ietsenhandelaar de accu heeft gekregen van zijn leverancier (Gazelle), er zat immers garantie op - de eerste fietsenhandelaar gaf het te snel op, die had opnieuw moeten aankloppen bij de Gazelle.
De eerste winkel wilde ondanks bewijs (foto's van elk ritje met begin- en eindstand waarop je kon zien dat de accu te snel leegliep) niets doen. Ik had zelf ook min of meer verwacht dat de rechtsbijstand een pittige brief zou schrijven, maar ze kozen er voor het zo op te lossen. Nou ja, de eerste winkel is een goede klant kwijt, ik ben weer blij en de tweede winkel heeft er een goede klant bij want het zal niet mijn laatste fiets zijn.

Plaats reactie