ITEK-garantie is eigenlijk zelf betalen of zelf oplossen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ITEK-garantie is eigenlijk zelf betalen of zelf oplossen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Pmeijer1968 schreef:
02 apr 2022 11:42
Itek biedt geen garantie!
Ik heb een tuinbank gekocht bij Itek van 1000 euro. Deze heeft een zomer buiten gestaan en de herfst en winter binnen in de schuur. |Twee poten zijn kapot. Itek biedt geen garantie, geen reserve onderdelen niets. Telefonisch slecht te bereiken. Ik word niet terug gebeld en afgescheept met mail, waarin er geen oplossing wordt geboden.
Na een maand krijg ik een mail met als eindmelding dat ik maar een doorzichtige lijm moet kopen: |"Reserveonderdelen hebben we hier niet voor. We hebben destijds van ons servicecenter door gekregen dat dit komt door dat de boutjes waarschijnlijk zijn te vast zijn gedraaid. Als hier dan veel vocht bij komt dan kan dit probleem zich voordoen, ook al staat het in de schuur zoals u zegt kan dit altijd gebeuren door de koude en vocht.
Echter kan dit met een goeie doorzichtige lijm mooi terug afgewerkt worden.


Het ergerlijke is ook nog eens dat er opeens een service center wordt geïntroduceerd, waar ik nog niet eerder van heb gehoord, die ook nog eens een aanname doet. Waarschijnlijk loont dit want ik denk dat ik niet de enige ben die hiermee word geconfronteerd.
Wat is er kapot aan de poten?

hans48
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jul 2005 20:40

Re: ITEK-garantie is eigenlijk zelf betalen of zelf oplossen

Ongelezen bericht door hans48 »

Itek is van de zelfde familie als Cranenbroek is in Belgie bekend dat ze geen service verlenen, hoewel Cranenbroek tegenwoordig wel aan hun fietsen.

HarmWvW
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2023 13:26

Re: ITEK-garantie is eigenlijk zelf betalen of zelf oplossen

Ongelezen bericht door HarmWvW »

Half april een kinderfiets gekocht die uitgeleverd is maar niet door ons is ontvangen en uiteindelijk terug gestuurd. Ze kregen de fiets niet nog een keer geleverd dus heb ik maar mijn geld terug gevraagd (200 euro). Sindsdien geen reactie meer gehad. ITEK neemt vaak ook niet eens de telefoon op en emails beantwoorden ze al helemaal niet meer. Als iemand een idee heeft hoe ik dit moet aanpakken hoor ik het graag.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ITEK-garantie is eigenlijk zelf betalen of zelf oplossen

Ongelezen bericht door BL2 »

Je weet nu wel dit forum te vinden, beter was voor aankoop bij ITEK dit even te lezen. Dan was je op de hoogte dat de service soms wat minder is....

Plaats reactie