Klachten koper na verkoop scooter

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Anthony2316
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2022 01:22

Klachten koper na verkoop scooter

Ongelezen bericht door Anthony2316 »

Ik heb een maand geleden een Gilera runner 50cc verkocht. Ik heb er zelf 7 maanden op gereden nooit problemen mee gehad was tip top in orde. De koper heeft zelf nog een testronde gemaakt erop, maar het was toch tijd voor mijn autorijbewijs dus heb ik hem weggedaan.
Nu was er in de eerste week wat kapot gegaan aan de scooter wat ik al zeer vreemd vond maar ik ben de koper tegemoet gekomen in de reparatiekosten. Nu komt de koper na een maand weer terug dat hij 500,- wil hebben voor een scooter waar hij al een maand mee rijd wat zijn mijn rechten en plichten zou iemand kunnen helpen M.V.G. Anthony

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klachten koper na verkoop scooter

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je hebt helemaal geen plichten. Je hebt het netjes volgens het boekje gedaan en de koper heeft onderzoeksplicht. Als er echt groot onderhoud aan zat te komen was dat bij zijn onderzoek wel naar boven gekomen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Klachten koper na verkoop scooter

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hebt u een factuur van de eerste reparatiekosten gezien?
Het lijkt er sterk op dat koper u probeert op te lichten. Scooter kopen en dan bijna geld toe krijgen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Klachten koper na verkoop scooter

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

niets doen verder, je weet toch niet wat er in die maand allemaal mee gedaan is?

eerste bedrag had je al niet hoeven betalen trouwens....

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klachten koper na verkoop scooter

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem is eigenlijk al ontstaan doordat je de koper de eerste keer tegemoet bent gekomen. Geen idee hoe oud het ding is en wat hij ervoor betaald heeft, maar als de koper een probleemloze nieuwe wilde, inclusief garantie, dan stond het hem vrij om naar de winkel te gaan en een gloednieuwe te kopen.

De Nederlandse wetgeving is er ook duidelijk in: als het om een verkoop tussen particulieren gaat, is er geen sprake van garantie. Dat was anders geweest als hij er een bij een handelaar/winkel had gekocht.

heiligboontje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 nov 2022 13:13

Re: Klachten koper na verkoop scooter

Ongelezen bericht door heiligboontje »

Ik zou niks meer doen en wachten, als hij komt met advocaten ga dan naar het JL.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Klachten koper na verkoop scooter

Ongelezen bericht door Nevyn »

Sluit mij bij hier boven geschreven aan en steek die 500 euro in je rijlessen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klachten koper na verkoop scooter

Ongelezen bericht door alfatrion »

Anthony2316 schreef:
06 nov 2022 01:28
Nu was er in de eerste week wat kapot gegaan aan de scooter wat ik al zeer vreemd vond maar ik ben de koper tegemoet gekomen in de reparatiekosten.
Ik had dat al niet eens gedaan.

Wettelijk zit het zo: de scooter moet beantwoorden aan de overeenkomst op het moment van afleveren. Als de koper een week of maand later stelt dat de scooter niet beantwoorden aan de overeenkomst op het moment van afleveren, dan draagt hij daarvan de bewijslast. Jij kunt volstaan met het gemotiveerd betwisten van de stelling van de koper.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Klachten koper na verkoop scooter

Ongelezen bericht door mahadma »

Dit is een regelrechte poging tot oplichting. Niet meer reageren.

Plaats reactie