LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot scooter Kisbee

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
lr70338
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2008 11:20

Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door lr70338 »

Kan iemand mij vertellen of de Kisbee scooter van Peugeot ook in China gemaakt wordt.
Ik heb sinds een paar maanden deze scooter en al vrij snel kreeg ik start problemen (elektrisch) inmiddels werkt deze functie helemaal niet meer.

Ik wacht ik al geruime tijd op een onderdeel dat besteld moest worden.

Bij de koop van de Peugeot werd mij nogal lacherig verteld geen Chinees spul te kopen omdat het een drama zou zijn, waaronder het verkrijgen van onderdelen (nu lijkt Peugeot ook niet de snelste).

Zijn er meer mensen met dergelijke problemen?

Peugeot NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010 11:07

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Peugeot NL »

Beste ,

Kunt u aangeven bij welke dealer de scooter is aangeschaft en om welk specifiek onderdeel het gaat en sinds wanneer u hier op wacht . Het is ons als importeur er alles aan gelegen om eventuele problemen op te lossen , en zullen dan ook alles in werking stellen om dit te bereiken. Wij kunnen het ons niet voorstellen dat u uw scooter niet kunt gebruiken omdat er een onderdeel niet op voorraad is aangezien wij een zeer hoge servicegraad nastreven op dit vlak.

Wij hopen dat dat u wilt reageren en ons zodoende in de gelegenheid zult stellen om uw probleem snel op te lossen.

vr gr
Peugeot Scooters Nederland

lr70338
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2008 11:20

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door lr70338 »

Ik wacht nu ca. 2,5 week.
Ik heb voor mijzelf de dealer nog tot volgende week gegeven.
Welk onderdeel het precies is weet ik niet, maar de klacht is als volgt. Wanneer ik elektrisch start hoor ik de bendix maar de motor start niet wel begint de startmotor te zoemen. Het probleem is dat ik de scooter wel aan krijg middels de kick-starter maar mijn vrouw (die hem het meest zou gebruiken) niet, dus erg vervelend.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door oo4load »

Afbeelding

Dat is de bendix. Deze kan je ook van een kymco of een chinees pakken, zijn hetzelfde. En ja, je peugeot is ook een chinees. Een chinees afraden om je klant vervolgens de opvolger van een Peugeot VCLIC aan te smeren getuigt van een slechte smaak. Laat Peugeot eerst maar eens bewijzen dat het deze keer wel heel blijft. Of gewoon de brommers weer netjes in Frankrijk laten maken.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door opa60 »

Peugeot kan hier nu wel op reageren maar ze doen er helemaal niks aan, ik had een v clic gekocht, nee was geen chinees dus wel, met het gevolg dat ik 700 euro armer was in 3 maanden. Ik vind het niet erg om een scootertje uit China te kopen maar dan ook voor een prijs die acceptabel is.Nu een Yiyang gekocht via de Wehkamp met 2 jaar garantie voor 699 euro.Voor mij nooit meer een Peuschroot

b@rry
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2010 19:29

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door b@rry »

Geef de jongens van Peugeot even tijd om te reageren. Misschien hebben ze wel geleerd van de problemen met de V-Clic :wink:.

Bovendien hebben we van TS nog niet gehoord welk onderdeel bij welke dealer in bestelling staat...

Peugeot NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010 11:07

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Peugeot NL »

Beste topicstarter,

Uit uw antwoord kan ik niet opmaken via welke dealer dit onderdeel is besteld en is het voor ons ook niet mogelijk om na te gaan wat er precies aan de hand is. Als u de naam van de dealer liever niet via dit forum bekend maakt om wat voor reden dan ook mag u mij uiteraard ook een pm sturen. Hoe eerder u dit doet hoe eerder wij uw probleem kunnen oplossen.

Toolboy

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Toolboy »

@lr70338

Ik zou gebruik maken van bovenstaande optie van peugeot.
Ik vind dit wel een nobel gebaar.
Hou ons svp wel op de hoogte van de gang van zaken.

T

lr70338
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2008 11:20

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door lr70338 »

Ik heb vanmorgen de dealer maar weer eens gebeld of het onderdeel binnen is gekomen en waarom dat zo lang moet duren (inmiddels drie weken).

Reactie van dealer is dat het onderdeel (zou om een pakking gaan het is mij niet duidelijk wat dat met het elektrisch starten te maken heeft maar het zal wel goed zijn neem ik aan) door Peugeot beloofd was in week 47 en dat het nu week 49 wordt!

Ik heb Peugeot via het contact adres van hun site (gaat naar sales zag ik) geïnformeerd omtrent het probleem (nog geen reactie via dit kanaal) ik heb de dealer niet genoemd omdat mij niet duidelijk is waar het probleem ligt.

Peugeot NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010 11:07

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Peugeot NL »

Beste,

Het is mij duidelijk waarom het gaat , deze pakking sneuvelt nogal eens als een dealer een controle voor aflevering doet. Echter zonder al teveel in technische details te treden , deze pakking is essentieel voor het goed functioneren van o.a. de bendix. ( de pakking fungeert namelijk tevens als afstandsring tussen startkap en carter)
Echter zolang u ons niet kenbaar maakt bij welke dealer u de scooter gekocht heeft kunnen wij weinig voor u betekenen aangezien we dan nooit kunnen weten waar we een pakking heen moeten sturen.
Ik ga ervan uit dat de dealer daadwerkelijk een pakking heeft besteld , maar ook daar werken mensen en ook daar kan iets vergeten worden. Het gaat mij er niet om dat ik uw dealer de schuld wil gaan geven , we willen uw probleem graag oplossen en daarvoor hebben we meer info nodig als dat we nu hebben.

Toolboy

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Toolboy »

@
lr70338

Mij is niet duidelijk of het om een garantie geval gaat.
Indien niet: dan bied dus peugeot aan, u een gratis pakking op te sturen.
Hoe zit het nou?

T

Peugeot NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010 11:07

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Peugeot NL »

Hoe dit specifieke probleem ontstaan is doet wat ons betreft eigenlijk niet ter zake aangezien het om een eenvoudige pakking gaat. Wij willen graag tevreden berijders van onze producten , en dit probleem oplossen. Zolang wij niet weten met welke dealer wij een oplossing kunnen bespreken kunnen we echter niets doen en blijft het probleem bestaan. Wij gaan niet van deze Kisbee eigenaar verwachten dat hij/zij het onderdeel dan maar zelf monteert dus we sturen de benodigde onderdelen enkel naar één van onze erkende dealers die daarmee het probleem kunnen oplossen. Maar dan hebben we wel wat meer gegevens nodig als dat we nu hebben.

lr70338
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2008 11:20

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door lr70338 »

Het lijkt me dat een scooter van twee maanden oud nog wel onder de garantie valt.

Peugeot vraagt nu wel steeds om de naam van de dealer maar die wil ik vooralsnog niet via dit forum noemen.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik alleen een E-mail adres '[email protected]' van Peugeot waar ik twee mailtjes naar toe heb gestuurd (met de gevraagde info omtrent de dealer) maar hierop geen nog reactie ontvangen, van de Peugeot reacties in dit forum heb ik geen contactadres. Maar het lijk me voor degene die hierop reageert in dit forum niet zo moeilijk om in de Peugeot organisatie de ontvangende partij van mijn mailtjes te traceren.

Toolboy

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Toolboy »

lr70338

Aha nu komt er meer duidelijkheid.

Ben nu zeer benieuwd naar de reactie van peugeot online.

Groet T

lr70338
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2008 11:20

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door lr70338 »

Nou, ik moet zeggen toen Peugeot mijn gegevens had getraceerd bij de afdeling Sales is er direct contact met mij opgenomen door de woordvoerder van Peugeot. In een prettig gesprek is een en ander uit de doeken gedaan en is het betreffende onderdeel nu onderweg naar de dealer.

Ik begrijp dat er problemen met een product kunnen zijn het belangrijkste in zo'n geval is hoe er mee omgegaan wordt, ik ben van mening dat Peugeot hierin toch erg z'n best heeft gedaan om dit probleem op te lossen, ze waren ook de eerste die reageerde op mijn topic. Het geeft ook aan dat men serieus omgaat met klachten door een Forum als van Radar ook zelf te volgen, dat zouden meer bedrijven moeten doen.

Kortom ik heb er vertrouwen in dat het probleem nu snel is opgelost.

Toolboy

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ben zeer benieuwd wanneer u dat vernomen hebt.
ik heb 1.5 uur geleden nml ook een mailtje hierover verzonden naar peugeot.
Verder heb ik nog wat info ingewonnen bij een expert.
Zie onderstaande:

T de Kisbee is een bamihap
En de pakkingen zijn gewoon op voorraad ook bij mij.
Ik denk eerder dat de dealer onder de reparatie uit wil vanwege tekort aan ervaring.
Of het is geen Peugeot dealer maar een webwinkel product.
Dit 4takt blokje is een 139QMB 2e klasse (B). indien anders laat het maar weten.
Opa heeft een echte chinees nu. De eerste V-clics waren inderdaad een ramp. Odice (Kreidler) die hebben dit motorblokje geheel verbetert voor Peugeot markt (en fabriek China) .

lr70338
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2008 11:20

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door lr70338 »

Ik begrijp deze reactie niet afgezien van het probleem met het starten heb ik nog geen problemen gehad met de scooter ik begon het topic alleen om serieuze ervaringen van mensen te polsen. En de dealer waar ik de scooter heb gekocht is wel degelijk een officiële dealer.

Dat iets in China gemaakt wordt is niet per definitie een slecht product het ligt er maar hoe je je kwaliteit borgt ik ken b.v. vliegtuigfabrikanten die veel van hun werk daar hebben ondergebracht.

Toolboy

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Toolboy »

lr70338

Ik dacht behulpzaam te zijn!!
Sorry dat ik dit dacht.

T

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door opa60 »

en hoe kom ik het debakel v clic dan te boven, mijn dealer is jan verschoor uit ridderkerk.komop peugeot durf te reageren. mvg opa

Peugeot NL
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010 11:07

Re: Peugeot scooter Kisbee

Ongelezen bericht door Peugeot NL »

Op problemen omtrent een scooter die niet eens meer in uw bezit is , en tevens opgevoerd is ( zie uw eerdere berichten op dit forum ) reageren wij niet.
In het geval een scooter wordt opgevoerd vervalt elke vorm van garantie en aansprakelijkheid van de importeur cq fabrikant. ( zie garantievoorwaarden in uw instructieboekje )

Gesloten