Problemen met E-bike Gazelle, fietszaak wil niet helpen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
HerrSchurz
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2020 10:55

Problemen met E-bike Gazelle, fietszaak wil niet helpen

Ongelezen bericht door HerrSchurz »

Goedenmiddag, Ik heb een geschil met de winkel (Fietshuys Amstelveen) waar ik in oktober 2021 een e-bike van Gazelle (Gazelle ultimate c8+ hmb belt) heb gekocht. Kort na ingebruikname ondervond ik klachten waarbij de ondersteuning van de fiets regelmatig wegvalt of wegzakt. Bij herhaling heeft de fietszaak de fiets onderzocht maar zegt niets te kunnen vinden. De fiets heb ik ook door Gazelle laten nakijken als second opinion, maar die zeggen ook niets te kunnen vinden. De klacht bestaat nog steeds. Ik heb zo'n 8 jaar ervaring met ebikes, diverse modellen gereden, mijn vrouw heeft ook een Gazelle, en nog nooit heb ik op geen enkele andere fiets een dergelijk probleem geconstateerd. Ik weet m.i waar ik het over heb. De fietszaak wil mij nu de fiets (ongerepareerd) retourneren, terwijl dit voor mij onaanvaardbaar is omdat ik een niet goed functionerende fiets terug krijg. Ik wil graag weten wat mijn rechten zijn, en welke stappen ik verder kan ondernemen.

Nb : het gebeurd bij volle accu, bij een snelheid tussen de 18 en 22 km /uur en het voelt aan alsof de rem ingeknepen wordt. De display toont dan dat er veel ondersteuning wordt geleverd en het vermogen van de accu loopt sneller terug als normaal.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Problemen met E-bike Gazelle, fietszaak wil niet helpen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Mocht u uw gelijk willen afdwingen moet u dus bewijzen, vermoedelijk met een deskundige, dat de fiets inderdaad niet goed werkt. Ik zou daarmee beginnen, wellicht maakt een opinie met gewicht wel indruk en zijn ze dan wel bereid er wat aan te doen.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43