Stella klacht voorlamp op Morena

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Benoit Scheringa
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2023 13:02

Stella klacht voorlamp op Morena

Ongelezen bericht door Benoit Scheringa »

Omschrijving klacht
De voorlamp zit met een erg knullig en goedkoop kunststof knelconstructie op het voorsparbord aan de voorste punt gemonteerd. Door de zwaarte van de lamp (hefboom) en deze goedkope constructie van € 1,95 gaat dit tijdens het rijden steeds meer rammelen en dan zelfs op de gewone wegen.
Bij Stella servicecentrum in Roermond geweest en na 2x nieuw onderdeel gemonteerd en beiden na ca 8 km spontaan afgebroken met gevolg dat de lamp op de voorband tijdens het rijden ligt en deze kun je niet loskoppelen, zelf maar anders gaan monteren met foam/rubber er tussen enz.
Stella zegt uiteraard dat men deze klacht nog nooit heeft gehoord (terwijl monteur blij was dat ik niet zoals al meerdere de elektrakabel naar de lamp maar hadden doorgeknipt) en heeft voor mij hierin geen andere betere/permanente oplossing.
Zeer en zeer slecht en zeker omdat het verder een degelijke fiets is en dan op zo'n goedkope manier dit afmonteren en dan geen oplossing verder bieden.
Stella Morena MDBPC SI van 14-11-2022.

Gevraagd dat men:
1)De montage van de lamp op het spatbord kunststof montagestukje anders maakt en niet dmv knellen. Lamp is hiervoor te zwaar en is voor op het spatbord gemonteerd. Ziet erg leuk uit, maar meer ook niet.
2) Kunststof spatboord montagestukje beter maakt en zeker beter op het idem kunststof spatbord monteert. Nu is dit dmv klein schroefje dan verder geen rubber of iets anders voor demping en verspreiding kracht over groter oppervlak. Misschien wel verstandig om hier geen kunststof te gebruiken maar aluminium of zo.
3) Anders gratis voorspatbord met lamp en montagestukje zodat ik hiermee zelfs kan experimenteren en oplossen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stella klacht voorlamp op Morena

Ongelezen bericht door BL2 »

U klacht alhier plaatsen heeft niet zo veel nut, daarvoor moet je toch echt bij Stella zijn.
Wel opvallend hoe veel klachten hier voorbij komen over Stella, in tegenstelling tot de "echte" fietsenmerken, die zie je hier nooit...
Maar kwaliteit heeft dan ook zijn prijs.
Een merk dat enorme kortingen kan geven, geeft wel wat inzicht in de werkelijke kostprijs van een product.
Koop een mooi voorlampje, boor een gaatje in je plastic spatbord, en schroef het goed vast.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stella klacht voorlamp op Morena

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien een gek idee, maar waarom los je dit probleem niet heel simpel op met een druppeltje goeie lijm?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stella klacht voorlamp op Morena

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat ik niet snap dat er nog iemand die wanproducten koopt.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Stella klacht voorlamp op Morena

Ongelezen bericht door Dirkie »

juliomariner schreef:
22 feb 2023 15:50
Wat ik niet snap dat er nog iemand die wanproducten koopt.
TS schrijft dat de fiets verder goed is dus een wanproduct is het zeker niet.
En alles kan kapot. Ik heb een Gazelle EBike en daarvan was ook de koplamp kapot. Brandde niet meer. Weggebracht naar de dealer waar ik hem gekocht had. Deze constateerde een kabelbreuk want verder was alles in orde. Fiets was helaas al buiten de garantie. Er waren 2 opties. Het vervangen van de kabel. Daarvoor moest dan eigenlijk de hele kabelboom, die in het frame weggewerkt zit, vervangen worden. Dit zou heel veel kosten want een kabelboom is duur (ondanks een coulance bijdrage van Gazelle) en het vervangen kost ook aardig wat arbeidsloon. Optie 2 was kabel doorknippen en netjes wegwerken en koplamp op batterijen plaatsen. Je ziet geen verschil maar het scheelt wel een paar honderd euro.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stella klacht voorlamp op Morena

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als het geen wanproduct is waarom staat internet vol met klachten en wil een zichzelf respecterende fietsenmaker ze niet repareren?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stella klacht voorlamp op Morena

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
23 feb 2023 12:50
Dus ik geef alleen de mening van TS over zijn fiets weer weer en niet mijn eigen mening of de mening over Stella fietsen in het algemeen.
En dat terwijl de reactie van Juliomariner duidelijk wél over de Stella fietsen in het algemeen gaat. Daarom heeft het geen nut om die mening te weerleggen met sec de casus in dit topic.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stella klacht voorlamp op Morena

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad, ben blij voor TS dat deze als een van de weinigen wel tevreden is ovet Stella.

Plaats reactie