Stella Tours met een probleempje

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Ganz_anders
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2023 12:47

Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door Ganz_anders »

Gisteren gebeld met Stella over de elektrische fiets van mijn vrouw, gaat om een Stella Tours

Deze fiets is op marktplaats gekocht van een particulier met papieren en boekjes alles , de Staat was uitstekend
De fiets wordt niet super veel gebruikt, nu valt tijdens het fietsen soms alles uit, het kastje op het stuur ( j-lcd). valt heeft geen info meer en de fiets ondersteuning stop dan.

met enig geduld is deze weer aan te krijgen met de middelste knop, Stella gebeld en die komen alleen met een (waarschijnlijk ) dure reparatie aan
25,- per half uur onderzoek en mocht het inderdaad het kastje (j-lcd) zijn ongeveer 150,- dus ben al snel 200,- verder.

ik zie een compatibel kastje van king meter die kost ongeveer 60,- maar de grote vraag is zit het in dit kastje of kunnen er nog andere zaken aan de ronde zijn ? de accu zelf lijkt in prima staat ook omdat het na het opnieuw aanzetten weer een tijdje werkt.

wat is wijsheid ?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door riddert »

Wat is wijsheid? Repareren natuurlijk. Laat Stella de fiets onderzoeken.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eens. Halve oplossingen sorteren voor op dubbele problemen.

Ganz_anders
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2023 12:47

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door Ganz_anders »

Door het grote prijs verschil zat ik er aan te denken om het zelf te doen, na deze antwoorden denk ik toch misschien door Stella te laten doen.
ik kom er op terug als de fiets weer gereed is.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Waarschijnlijk moet de software voor de elektronica die in het accuhuis zit een update krijgen of opnieuw geïnstalleerd worden: aan het kastje op je stuur ligt het niet.

HSProsje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2023 19:32

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door HSProsje »

Model is uit 2015, dus zo'n 8 jaar geleden. Hou er bij elektrischefietsen rekening mee dat dan lang niet alle onderdelen meer leverbaar zijn. Dit geld bijna voor alle merken. Levensduur van elektrische fietsen zijn nou eenmaal veel korter vergeleken met andere vervoersmiddelen zoals gewone fiets of auto.

Zelf elektrische onderdelen vervangen zoals kastje werkt meestal niet omdat de kans dat er de juiste software opstaat uiterst nihil is.

Ganz_anders
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2023 12:47

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door Ganz_anders »

Dat er bugs in software zitten zal ik niet ontkennen, maar dit snap ik niet goed.
als de software werkt dan gaat dit naar een tijdje toch niet dit gedrag vertonen ?

Dit kan zeker alleen door Stella uitgevoerd worden of kan je zelf de software update/ installeren ?

Alex van Kampen
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

Het kan ook zijn dat de accu wat los zit. Kijk even hier naar https://youtu.be/bkjo7k8KMz0

Ganz_anders
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2023 12:47

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door Ganz_anders »

Ga ik zeker doen, bedankt voor de link !
kom er op terug

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door scontra »

Ik vraag mij af hoe vaak Stella dit probleem al heeft onderzocht toen de fiets nog in bezit was van den vorige eigenaar en geen adequate oplossing heeft kunnen bieden ?

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ik heb geen Stella, maar bij mijn elektrische fiets zit er een resett-mogelijkheid op de display. En bij de servicebeurten wordt er een software-update uitgevoerd. Helaas zijn er maar weinig fietsenverkopers die voldoende bijgeschoold zijn op dit gebied en dat is vrees ik ook het geval bij de Stella-monteurs.

Ganz_anders
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2023 12:47

Re: Stella Tours met een probleempje

Ongelezen bericht door Ganz_anders »

scontra schreef:
11 mei 2023 09:12
Ik vraag mij af hoe vaak Stella dit probleem al heeft onderzocht toen de fiets nog in bezit was van den vorige eigenaar en geen adequate oplossing heeft kunnen bieden ?
de fiets heeft de eerste tijd (meer dan een jaar ) geen problemen gehad.
ik ga van het weekend naar kijken naar het YouTube filmpje en even kijken.

Plaats reactie